Fitness Seller

Hoeveel oefeningen per spiergroep? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kijk niet naar oefeningen per spiergroep maar waaruit de groep bestaat en stel daar je oefeningen op af.

Maw een spiergroep als bv rug vraagt meer diversiteit dan borst (eigenlijk maar 1 spier, OK 2 als je de minor mee tel)

Als je een spier dan toch ook wil delen in meerdere oefeingen (bv door meerdere origo) kijk dan naar je totaal volume en verdeel dat over meerdere oefeningen.
 
Zou decline er sowieso uitgooien. Heeft echt weinig meerwaarde.
Niet dat EMG alles zegt maar decline scoort hoger dan plat

  • Decline dumbbell bench press - 93
  • Decline bench press (Olympic bar) - 89
  • Push-ups between benches - 88
  • Flat dumbbell bench press - 87
  • Flat bench press (Olympic bar) - 85
  • Flat dumbbell flys - 84
Je zou dan dus wat borst betreft beter de gewone bench press er uit kunnen gooien.
 
Ik doe gewoon 3-4 oefeningen met 3-4 sets naarmate het lekker gaat of niet met hoge intensiteit. De eerste is altijd een compound waar ik het hardste mee doorga. Ik train alles maar 1x per week,voelt gewoon het beste. Ben 41 en heb naar mn lichaam leren luisteren.
 
Ik doe gewoon 3-4 oefeningen met 3-4 sets naarmate het lekker gaat of niet met hoge intensiteit. De eerste is altijd een compound waar ik het hardste mee doorga. Ik train alles maar 1x per week,voelt gewoon het beste. Ben 41 en heb naar mn lichaam leren luisteren.
Dus je doe voor rug bestaande uit meerdere grote spieren net zo veel als voor borst ,1 matig grote spier( wat massa betreft vergelijkbaar of zelfs kleiner dan je kuit)???

En dat lijkt niet uit verhouding?
 
Maw een spiergroep als bv rug vraagt meer diversiteit dan borst (eigenlijk maar 1 spier, OK 2 als je de minor mee tel)
Hoe splits je rug verder dan een vertical en horizontal pull? Of bedoel je ook nog rear delts, erector, upper traps, ..?
 
Dus je doe voor rug bestaande uit meerdere grote spieren net zo veel als voor borst ,1 matig grote spier( wat massa betreft vergelijkbaar of zelfs kleiner dan je kuit)???

En dat lijkt niet uit verhouding?
Nee.
 
ja ik gooi bench press ook uit me schema :angstig: ik bank druk namelijk ook erg schreef.
 
ja ik gooi bench press ook uit me schema :angstig: ik bank druk namelijk ook erg schreef.
Dan bankdruk je waarschijnlijk te zwaar. Of heb je ook al met alleen een stang al dat je scheef drukt?
 
ja ik gooi bench press ook uit me schema :angstig: ik bank druk namelijk ook erg schreef.
Als krachtsverschil zo groot is, zou ik meet unilaterale oefeningen doen. Ik heb het enkel de laatste 2-3 reps op de bench wanneer ik tot failure train.
 
Maar toch vind ik kabels wel erg fijn om mijn borst te voelen. Met dumbels voel ik het niet zo goed als met kabels.... :angstig:
Hoe doe je de oefening met dumbbels dan? standing dumbbell chest fly voel je niet?

Mijn hemel hoe haal ik in godsnaam die tweede quote weg? zit al een minuut te klooien. Jezus*****
 
Laatst bewerkt:
Rug is de enige uitzondering, doe hier 3 oefeningen mee. Dan nog 1 biceps erachter aan en de training is klaar.
Benen meestal 2. Half uur squaten en daarna nog even legpress.
Voor borst enkel bankdrukken, half uur bezig diverse sets. heb ik voorkant schouders ook al meteen genoeg gedaan en dan alleen nog 1 zijkant delts oefening en apart de traps nog 1 oefening en de training is klaar.
 
Back
Naar boven