Fitness Seller

Benen groeien niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even nog als voorbeeld deze meta heeft als uitkomst dat voor gevorderden 2keer pee week 4 setjes op 80%1RM voldoende is


Ik kan toch weinig tot geen research vinden wat een frequentie van 1x per week prefereert :shrug:
 
Zoals ik al zei een paar pagina’s geleden, 1 zware leg day met heavy squats etc en 1 pump workout met high reps en voornamelijk machines, eventuele dropsets/andere intensiteitstechnieken. Dus benen 2x per 7 of 8 dagen.
 
80% van je 1rm is voor de gemiddelde gym ganger eerder 60%. Je ziet echt zelden iemand tot true failure of een RPE10 pushen, vandaar dat je al die 60-80% studies met een korreltje zout moet nemen IMO.
 
Als ik alle topics lees is het simpel ... steek een spuit in je reet en alles is opgelost ? 😂😂 dan maar daar is over nadenken aangezien ik er niet meer mee wou beginnen 😂😂😂
 
Ik snap echt niet zo goed wat je hier bedoelt. Juist zo'n split bevat vaak een verscheidenheid aan oefeningen met relatief veel isolatie. Niemand doet enkel 20 setjes Rows of 20 setjes bench. Dat je in meer trainingen meer volume kan doen lijkt me evident.
Ja dat het ook prima is het volume per spiergroep over welke oefeningen je maar wilt te verspreiden. Het gaat er uiteindelijk om dat meer trainingen meer volume kunnen ondersteunen en meer volume is meer gains...

Je begon met de vraag wat er mis is met een split voor natties en ging in op 1x pw bro split met het commentaar dat vooral volume bepalend is voor hypertrofie. Nou het volume van 1 leg day is dus wat er mis is met zo'n split. Zijn we het daar over eens?

Dips en presses would like to have a word ;)
Ja triceps wordt bij alles belast en dat is moeilijk :( overhead, chest, arms, zelfs back belast triceps zwaar. Het andere uiterste tegenover hoe vaak legs in een bro split worden belast.

En het is toch ook gewoon prima te verklaren? Indien er gedegen onderzoek is met een realistische opzet zou ik me er zeker in kunnen vinden. De realiteit is echter dat het leeuwendeel van het onderzoek bestaat uit onrealistische programma's uitgevoerd door beginners.
Op je laatste punt wellicht herstel? Zowel van je spieren als CZN. Vandaar ook dat ik eerder stelde dat ik het advies vaak zag komen van mensen met wat minder trainingservaring. Als je 60kg squat gaat dat prima 3x per week, 180 lijkt me wat minder.
CZN herstel is meer relevant voor kracht. Als je maandag volume doet met hoger %1rm kun je later in de week best lichtere sets aan die prima hypertrofie stimuleren maar geen kracht expressie helpen. Desnoods met 30%1rm. Zo kun je wel 2, 3, misschien 4, verschillende trainingen per week vullen met het volume dat maximaal stimulerend is per training en dus per week, zonder problemen voor czn herstel waardoor je geen progressieve overload zou kunnen toepassen. (misschien wel weer individuele verschillen in werkcapaciteit, zal echter weer uitzonderlijk zijn dat die dan in 1 training past - en train je juist om te verhogen)

1 keer per week kun je niet optimaal volume maken, maar het maximale dat in een training past elke dag doen gaat ook niet. Ergens daartussen zal een optimalisatie te vinden zijn, voor hypertrofie. Voor kracht expressie kun je denk ik prima 1x of 7x keer per week trainen. 180 kan wel dagelijks, maar met minder volume dan je verspreid over verschillende %1rm in een week kunt.
 
Laatst bewerkt:
Even nog als voorbeeld deze meta heeft als uitkomst dat voor gevorderden 2keer pee week 4 setjes op 80%1RM voldoende is


En wat is een gevorderde in dit geval? Iemand als ik die meer dan een jaar bezig is? Of iemand die Al tien+ jaar serieus traint? Zie hier de vraag over representativitieit.

Ik kan de meta verder niet inhoudelijk doornemen. Heb zelf de voorkeur voor reviews trouwens. Dat is meestal iets inhoudelijker en iets minder een opsomming en analyse van conclusies.
 
Denk maar niet dat je dat na 10 kuurtjes gaat worden 😂
Heb ik ook nooit gezegd ??? Tis niet dat ik er een voor oordeel over heb ofz aangezien ik het zelf gedaan heb maar ik wou gewoon niet heel men leven injecteren maar dat is dan weer mijn kijk erop
 
Heb ik ook nooit gezegd ??? Tis niet dat ik er een voor oordeel over heb ofz aangezien ik het zelf gedaan heb maar ik wou gewoon niet heel men leven injecteren maar dat is dan weer mijn kijk erop
Hoeft zeker ook niet , kijk naar je eigen doelstellingen en beslis zelf wat je ervoor over hebt.
 
Hoeft zeker ook niet , kijk naar je eigen doelstellingen en beslis zelf wat je ervoor over hebt.
Zijn we het over eens Misschien dat ik ook wel gestopt aangezien ik er mega acne van kreeg als dit niet zo was dat ik wel verder had gedaan wie zal het zeggen maar blijf wel nog een tijdje natty
 
Zijn we het over eens Misschien dat ik ook wel gestopt aangezien ik er mega acne van kreeg als dit niet zo was dat ik wel verder had gedaan wie zal het zeggen maar blijf wel nog een tijdje natty
Ja is klote man , wat had je gebruikt ?
Enne ik heb ook jarenlang natty getraind, op een gegeven moment begin je te beseffen dat de doelen die ik had nooit natty te behalen waren, tja dan is voor mij de keuze snel gemaakt .
 
Ja is klote man , wat had je gebruikt ?
Enne ik heb ook jarenlang natty getraind, op een gegeven moment begin je te beseffen dat de doelen die ik had nooit natty te behalen waren, tja dan is voor mij de keuze snel gemaakt .
Ik ben gewoon begonnen op test/ tren na 7 weken stond ik bijna vol ... daarna via via. Roaccutane geregeld maar leek echt veel te laat had et toen ook echt niet genoeg kennis van ... dus best wel wat spijt gehad hoe het is gelopen doe ik het miss ooit terug is mogelijk maar dan wel met de nodige kennis aangezien het injecte me niets deed ( het was geen opgave laten we het zo stellen ) 😂😂
 
Ik ben gewoon begonnen op test/ tren na 7 weken stond ik bijna vol ... daarna via via. Roaccutane geregeld maar leek echt veel te laat had et toen ook echt niet genoeg kennis van ... dus best wel wat spijt gehad hoe het is gelopen doe ik het miss ooit terug is mogelijk maar dan wel met de nodige kennis aangezien het injecte me niets deed ( het was geen opgave laten we het zo stellen ) 😂😂
Hoor dit ook zo vaak he , test/tren eerste kuur , vaak komt dit door te weinig informatie te verschaffen over wat je uberhaupt gaat injecteren , maar goed iedereen maakt zijn fouten he 😂. Je had ook gewoon test met wat anavar of winstrol kunnen gebruiken, sides zullen minimaal zijn maar dit als eerste kuurtjes pak je er echt lekker op , mits de training en voeding natuurlijk in orde zijn. En inderdaad altijd jezelf goed informeren voordat je iets begint 😉.
 
:dunno:

De ouderwetse bro split werkt natuurlijk ook. En meerdere keren per week lijkt ook goed te werken. Maalkt niet veel uit. Als het maar zwaar is en je hersteld bent voor de volgende keer.
 
``More twists and turns than a cheap garden hose.``
 
Hoor dit ook zo vaak he , test/tren eerste kuur , vaak komt dit door te weinig informatie te verschaffen over wat je uberhaupt gaat injecteren , maar goed iedereen maakt zijn fouten he 😂. Je had ook gewoon test met wat anavar of winstrol kunnen gebruiken, sides zullen minimaal zijn maar dit als eerste kuurtjes pak je er echt lekker op , mits de training en voeding natuurlijk in orde zijn. En inderdaad altijd jezelf goed informeren voordat je iets begint 😉.
Dat heb ik idd mogen ondervinden daarmee lees er nu veel over en zie wel in de toekomst ;)
 
Boven lichaam groeit bij mij vrij goed. Alleen vindk ik benen persoonlijk echt een must ivm een goedz fysiek hebben maar is dan weer ieder zijn mening
Helemaal mee eens, kan iemand met een groot bovenlichaam maar geen benen niet serieus nemen. Al ben je 3 meter wijd 😂. Die spongebob types zijn om te lachen. Een solid e X-fysiek is het mooist
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven