Fitness Seller

Benen groeien niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat het ook prima is het volume per spiergroep over welke oefeningen je maar wilt te verspreiden. Het gaat er uiteindelijk om dat meer trainingen meer volume kunnen ondersteunen en meer volume is meer gains...

Je begon met de vraag wat er mis is met een split voor natties en ging in op 1x pw bro split met het commentaar dat vooral volume bepalend is voor hypertrofie. Nou het volume van 1 leg day is dus wat er mis is met zo'n split. Zijn we het daar over eens?
Dan vergeet je wel de invloed van het herstel tussen trainingen, het herstel van de spier zelf en de intensiteit. Daarnaast geloof ik niet dat het toevoegen van een extra sessie binnen 7 dagen het functionele werk perse zal vergroten. De gemiddelde trainee zal het werkvolume per sessie dan verlagen en dan is het maar net de vraag of dat nog voldoende is voor hypertrofie.
Ja triceps wordt bij alles belast en dat is moeilijk :( overhead, chest, arms, zelfs back belast triceps zwaar. Het andere uiterste tegenover hoe vaak legs in een bro split worden belast.
Is het voordeel van een split niet juist dat je de focus kan leggen waar je dat wilt? Als je benen achterlopen kan je ze toch altijd vaker trainen? Mijn benen groeien echt als kool dus ik heb zelfs aan 0,5 leg day per week voldoende om vooruit te gaan. Ik wil bijvoorbeeld nog wat extra massa op de mid-back dus voeg nog wat trap werk toe bij schouders. Niets is in steen geschreven.
CZN herstel is meer relevant voor kracht. Als je maandag volume doet met hoger %1rm kun je later in de week best lichtere sets aan die prima hypertrofie stimuleren maar geen kracht expressie helpen. Desnoods met 30%1rm. Zo kun je wel 2, 3, misschien 4, verschillende trainingen per week vullen met het volume dat maximaal stimulerend is per training en dus per week, zonder problemen voor czn herstel waardoor je geen progressieve overload zou kunnen toepassen. (misschien wel weer individuele verschillen in werkcapaciteit, zal echter weer uitzonderlijk zijn dat die dan in 1 training past - en train je juist om te verhogen)
Ben ik het echt volkomen mee oneens. CZN herstel is imo totaal afhankelijk van de oefening-selectie en de intensiteit als %1RM. Daarnaast, waarom zou ik sets met 30%1RM gaan doen later in de week? Ik kan me niet voorstellen dat dat enig positief effect gaat hebben op hypertrofie. Dat het een nihil effect heeft op je herstel lijkt me duidelijk.
1 keer per week kun je niet optimaal volume maken, maar het maximale dat in een training past elke dag doen gaat ook niet. Ergens daartussen zal een optimalisatie te vinden zijn, voor hypertrofie. Voor kracht expressie kun je denk ik prima 1x of 7x keer per week trainen. 180 kan wel dagelijks, maar met minder volume dan je verspreid over verschillende %1rm in een week kunt.
De ervaring bewijst gewoon iets anders. Je kan wel gaan zwaaien met slecht uitgevoerde onderzoeken maar dat bewijst echt helemaal niets. Neem van die eerder geplaatste review eens wat onderzoeken door en kijk speciaal nog even naar selectiecriteria en trainingsmethoden. Je zal zien dat ze het hebben over beginners die fitness-schema's uitvoeren. Denk jij dat een gemiddeld resultaat uit een dergelijk onderzoek echt iets zegt over wat voor jou effectief is?
 
Dan vergeet je wel de invloed van het herstel tussen trainingen, het herstel van de spier zelf en de intensiteit. Daarnaast geloof ik niet dat het toevoegen van een extra sessie binnen 7 dagen het functionele werk perse zal vergroten. De gemiddelde trainee zal het werkvolume per sessie dan verlagen en dan is het maar net de vraag of dat nog voldoende is voor hypertrofie.
We weten toch dat spier herstel geen week duurt? Een strawman neerzetten die het volume herverdeelt doet natuurlijk niet af aan het argument dat meermalig trainen meer volume en dus meer hypertrofie kan ondersteunen.

Ben ik het echt volkomen mee oneens. CZN herstel is imo totaal afhankelijk van de oefening-selectie en de intensiteit als %1RM. Daarnaast, waarom zou ik sets met 30%1RM gaan doen later in de week? Ik kan me niet voorstellen dat dat enig positief effect gaat hebben op hypertrofie. Dat het een nihil effect heeft op je herstel lijkt me duidelijk.
Nouja volume (en proximity to failure) heeft er sowieso ook nog mee te maken, na daily singles met 90% kun je nog prima gewoon trainen. Met daily AMRAP tot true failure bij 85+% wordt het lastig om zelfs erna in de sessie nog wat te doen.

Omdat je zelfs met 30%1rm prima hypertrofie kunt stimuleren. Of 40% of 50% mag ook. Of waren die studies naar zulke mechanistische basis fysiologie zo slecht dat er zelfs geen enkele hypertrofie mee mogelijk zou zijn?

Sets van 20-30 zijn toch niet zo gek voor hypertrofie? Uiteraard met daarvoor geschikte oefeningen.

De ervaring bewijst gewoon iets anders. Je kan wel gaan zwaaien met slecht uitgevoerde onderzoeken maar dat bewijst echt helemaal niets. Neem van die eerder geplaatste review eens wat onderzoeken door en kijk speciaal nog even naar selectiecriteria en trainingsmethoden. Je zal zien dat ze het hebben over beginners die fitness-schema's uitvoeren. Denk jij dat een gemiddeld resultaat uit een dergelijk onderzoek echt iets zegt over wat voor jou effectief is?
Ik zwaai in deze geeneens met onderzoeken. Gemiddelde resultaten interesseren me ook zeker niet. We hebben het over optimaliseren of werkend maken wat niet werkt. Ik heb ook van alles zelf geprobeerd en tot bijna 200kg dagelijks gesquat en voor volume dat je never nooit in een training kunt stoppen. Zolang we aanhouden dat volume bepalend is voor gains sluit dat dus uit dat 1 leg day optimaal kan zijn. Of je moet dus een redenatie hebben die aan volume voorbij gaat, daar sta ik best voor open ongeacht wat studies zeggen. Of geef eens een voorbeeld van wat voor een leg day beter zou zijn dan wat in meerdere sessies mogelijk is.
 
Wat een gelul allemaal. Als iedereen bij elke post eens een foto van zijn benen bijvoegt, weten we gelijk naar wie we moeten luisteren en naar wie niet.
Mooi plan 😂 , al die theoretisch benaderingen. Voor mij werkt het beste om gewoon heavy te trainen en niet al te veel bezig te zijn met je beperken tot 4/5 sets bij het squatten bijvoorbeeld . Mind muscle connection en heavy pushen werpt bij mij altijd zijn vruchten af.
 
Mooi plan 😂 , al die theoretisch benaderingen. Voor mij werkt het beste om gewoon heavy te trainen en niet al te veel bezig te zijn met je beperken tot 4/5 sets bij het squatten bijvoorbeeld . Mind muscle connection en heavy pushen werpt bij mij altijd zijn vruchten af.

Dit idd. Ik lag me scheef als ik die posts hierboven lees.
 
Wat een gelul allemaal. Als iedereen bij elke post eens een foto van zijn benen bijvoegt, weten we gelijk naar wie we moeten luisteren en naar wie niet.

Dus als iemand zijn benen niet indrukwekkend genoeg zijn heeft hij geen recht van spreken? Bijzonder!
 
Wat een gelul allemaal. Als iedereen bij elke post eens een foto van zijn benen bijvoegt, weten we gelijk naar wie we moeten luisteren en naar wie niet.
Benen? Ik dacht dat de grootste piemel altijd gelijk had ???
 
Dit idd. Ik lag me scheef als ik die posts hierboven lees.

Ik was even vergeten dat de autoriteit altijd gekoppeld is aan persoonlijke resultaten, whoops.
 
Dus als iemand zijn benen niet indrukwekkend genoeg zijn heeft hij geen recht van spreken? Bijzonder!

Natuurlijk. Wat kan jij een ander bijbrengen als je zelf de puzzel nog niet hebt weten te leggen? Niks.

Een beetje hetzelfde als een natty die anderen steroid adviezen gaat geven
 
Natuurlijk. Wat kan jij een ander bijbrengen als je zelf de puzzel nog niet hebt weten te leggen? Niks.

Een beetje hetzelfde als een natty die anderen steroid adviezen gaat geven

Mijn sarcasme meter is over het algemeen wel vrij accuraat maar bij dit soort posts vind ik het best moeilijk om de mate van sarcasme te bepalen ???
 
Natuurlijk. Wat kan jij een ander bijbrengen als je zelf de puzzel nog niet hebt weten te leggen? Niks.

Een beetje hetzelfde als een natty die anderen steroid adviezen gaat geven
Hij heeft wel een soort van gelijk natuurlijk. Mensen nemen eerder adviezen aan van anderen die ook daadwerkelijk kunnen bewijzen dat ze het hebben bereikt.

Je gaat ook niet naar een zwerver luisteren als hij het heeft over hoe je succesvol moet zijn in het leven.
 
Mijn sarcasme meter is over het algemeen wel vrij accuraat maar bij dit soort posts vind ik het best moeilijk om de mate van sarcasme te bepalen ???

Als hij het meent zou ik niet zijn dokter of fysio willen zijn. "hoe kende gij da nou weten, gij het da toch nog nooit zelf meegemaakt of wel dan!" New kids vibe :D

Hij heeft wel een soort van gelijk natuurlijk. Mensen nemen eerder adviezen aan van anderen die ook daadwerkelijk kunnen bewijzen dat ze het hebben bereikt.

Je gaat ook niet naar een zwerver luisteren als hij het heeft over hoe je succesvol moet zijn in het leven.

Als hij het uitlegt doormiddel van de fouten die hij heeft gemaakt kun je zeker wat leren! Je pakt alleen wel een extreem voorbeeld op.

Selecties van Arsenal hebben wat? 20 jaar? lang een coach gehad die zelf niet kon voetballen.
Bill gates leest 1001 boeken over een onderwerp en verbeterd vaak wetenschappers met 0 jaar werkervaring

Zwart/wit gaat hier niet echt op
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk. Wat kan jij een ander bijbrengen als je zelf de puzzel nog niet hebt weten te leggen? Niks.

Een beetje hetzelfde als een natty die anderen steroid adviezen gaat geven
Wat als ik nu 1x per week train en mn benen niet indrukwekkend zijn en juist met mn eigen adviezen beter kunnen worden?
 
Als hij het meent zou ik niet zijn dokter of fysio willen zijn. "hoe kende gij da nou weten, gij het da toch nog nooit zelf meegemaakt of wel dan!" New kids vibe :D



Als hij het uitlegt doormiddel van de fouten die hij heeft gemaakt kun je zeker wat leren! Je pakt alleen wel een extreem voorbeeld op.

Selecties van Arsenal hebben wat? 20 jaar? lang een coach gehad die zelf niet kon voetballen.
Bill gates leest 1001 boeken over een onderwerp en verbeterd wetenschappers vaak wetenschappers met 0 jaar werkervaring

Zwart/wit gaat hier niet echt op
Bill gates heeft ook al zo'n reputatie opgebouwd dat mensen ook eerder adviezen/gedachten van hem aannemen aka het halo-effect.

Het ging me meer om het feit dat mensen eerder adviezen aannemen als je ook daadwerkelijk de credits hebt opgebouwd.
 
Bill gates heeft ook al zo'n reputatie opgebouwd dat mensen ook eerder adviezen/gedachten van hem aannemen aka het halo-effect.

Het ging me meer om het feit dat mensen eerder adviezen aannemen als je ook daadwerkelijk de credits hebt opgebouwd.


Geloofwaardigheid is helaas subjectief en vaak slecht verantwoord, zou je eerder advies aannemen van Ronnie Coleman of Brad Schoenfeld, om maar even twee uitersten te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven