XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

bekeuring voor geen helm heb ik ook al gehad
In de buurt van je huis ga ik dan vanuit. Dure grap?
Nee maar het rijd niet prettig zonder beschermende kleding, je bent dan toch wel veel bezig met de gedachte dat je een glijer maakt.
Ken er twee die onderuit gegaan zijn met lange broek en een t-shirt. Eentje gewoon binnen de bebouwde kom, die is er met wat schaafwonden vanaf gekomen waarvan twee wat diepere wonden voor altijd te zien blijven. De ander op de snelweg waar hij tijdens de val (tankslapper na een wheelie) een paaltje in de berm is tegengekomen. Die heeft flinke blijvende schade opgelopen, verbrijzelde botten en een serieuze roadrash met daarbij ook een flinke infectie. Wat hem het meest is bijgebleven is de pijn van het schoonmaken van de wonden. Hij is ook nooit meer op een motor gestapt.
Trek nou gewoon een pak aan kerel.
 
Ik had voor mezelf de regel dat korte stukjes en snelheden tot 80km/u (ok, 80km wegen, dus toch wat sneller) ik een kevlar jeans mocht dragen en anders gewoon een pak. Verder altijd laarzen, handschoen, helm en een motorjas.
 
In de buurt van je huis ga ik dan vanuit. Dure grap?

Ken er twee die onderuit gegaan zijn met lange broek en een t-shirt. Eentje gewoon binnen de bebouwde kom, die is er met wat schaafwonden vanaf gekomen waarvan twee wat diepere wonden voor altijd te zien blijven. De ander op de snelweg waar hij tijdens de val (tankslapper na een wheelie) een paaltje in de berm is tegengekomen. Die heeft flinke blijvende schade opgelopen, verbrijzelde botten en een serieuze roadrash met daarbij ook een flinke infectie. Wat hem het meest is bijgebleven is de pijn van het schoonmaken van de wonden. Hij is ook nooit meer op een motor gestapt.
Trek nou gewoon een pak aan kerel.

Combinatie van Kevlar versterkte spijkerbroek en motor jack hoeft niet slechter te zijn dan een tweedelig pak, vooral als de verbindingsrits niet gebruikt wordt.

Mijn broer ging een paar jaar geleden onderuit met een huurmotor op Kreta. Zijn motorjas van een bekend goed merk had behoorlijke schade en moest gerepareerd worden, maar zijn (gewone!) spijkerbroek was nauwelijks beschadigd...

Zelf draag ik altijd een pak, behalve in de zomer in de stad bij woon-werkverkeer en boodschappen doen.
 
Laatst bewerkt:
Goede bandenkeuze ook!
Pirelli corsa II, super corsa, Bridgestone S21 of S22. Iets anders hoef ik niet.
Op de Duc heb ik nu achter een S21, de S22 duurde te lang met bestellen.
979554D4-5E65-403D-B9D0-1FDEA2285394.jpeg
 
Combinatie van Kevlar versterkte spijkerbroek en motor jack hoeft niet slechter te zijn dan een tweedelig pak, vooral als de verbindingsrits niet gebruikt wordt.

Mijn broer ging een paar jaar geleden onderuit met een huurmotor op Kreta. Zijn motorjas van een bekend goed merk had behoorlijke schade en moest gerepareerd worden, maar zijn (gewone!) spijkerbroek was nauwelijks beschadigd...

Zelf draag ik altijd een pak, behalve in de zomer in de stad bij woon-werkverkeer en boodschappen doen.

Draag alleen op circuit een 2delig pak.
Droeg wel kevlar jeans maar begon al na 2 weken die knie bescherming eruit te halen en daarna die heup bescherming.
Na 2 maanden was ik daar ook wel klaar mee en draag nu alleen nog maar kevlar jas, met rugbescherming/handschoenen.
Met die 30+ graden dagen lekker zwembroek met T-shirt /tanktop.
Ben van mening als ik op een lekkere zomerse namiddag het gas open trek ik weinig ga hebben aan me 2delige pak, met de snelheden die dan worden gehaald.
Op het circuit snap ik het nu van een pak volledig, maar openbare weg met vangrails etc etc.
Zou mooi zijn als je lekker door kunt glijden na een crash, maar helaas is dat vaak niet het geval.
 
Ben van mening als ik op een lekkere zomerse namiddag het gas open trek ik weinig ga hebben aan me 2delige pak, met de snelheden die dan worden gehaald.
Dus dan kies je toch maar liever voor een shirt? Als je dan dood gaat dan ook ernstig...
 
Pirelli corsa II, super corsa, Bridgestone S21 of S22. Iets anders hoef ik niet.

Toevallig (?) hier idem, heb nu ook Corsa2. Set gaat langer mee dan 5k op mijn Speed triple, dus ook geschikt voor vakantie. Ook tevreden over de handling en grip.

Supercorsa SP past qua sturen het beste bij mijn motor, die heeft banden met een spitse contour nodig; Supercorsa is dan ook eerste montage bij de nieuwste jaargangen. De nieuwe V3 voorband ging maar 2k mee, de V2 4k (maar in de maanden dat ik die gebruikte was het minder warm).

Rosso3 gaat nog iets langer mee dan Corsa2, maar stuurt veel minder scherp en verliest halverwege de levensduur (bij 4k) alle goede stuureigenschappen. Dan eigenlijk alleen nog maar geschikt voor woon-werk in de winter.

Later dit jaar ga ik een set S22 proberen, voor de winter en de lente van 2021. Daar verwacht ik grip van tussen Rosso3 en Corsa2, en stuureigenschappen tussen Corsa2 en Supercorsa. En daarna maar weer een setje Supercorsa.
 
Als je alleen met 25+ graden rijd is dat een prima keuze.

Dat dacht ik ook (oke, 15+ graden). Op mijn vorige motor, een Speed Four, had ik daarom altijd allroundbanden van Michelin, meestal Pilot Power varianten. (Omdat ik geen auto heb ben ik het hele jaar door aangewezen op vervoer met een motor.)

Anderhalf jaar geleden, in de winter, kocht ik een Speed Triple en die stond op Supercorsa SP V2. Tegen mijn verwachting in bleken die banden zelfs in de winter goed op te warmen en veel grip te geven in de bochten; alleen bij hard uitaccelereren moest ik uitkijken, maar op een hoger niveau dan met Pilot Power.
 
Draag alleen op circuit een 2delig pak.
Droeg wel kevlar jeans maar begon al na 2 weken die knie bescherming eruit te halen en daarna die heup bescherming.
Na 2 maanden was ik daar ook wel klaar mee en draag nu alleen nog maar kevlar jas, met rugbescherming/handschoenen.
Met die 30+ graden dagen lekker zwembroek met T-shirt /tanktop.
Ben van mening als ik op een lekkere zomerse namiddag het gas open trek ik weinig ga hebben aan me 2delige pak, met de snelheden die dan worden gehaald.
Op het circuit snap ik het nu van een pak volledig, maar openbare weg met vangrails etc etc.
Zou mooi zijn als je lekker door kunt glijden na een crash, maar helaas is dat vaak niet het geval.

Voor 25+ heb ik zelf een geperforeerd leren pak. Maar ergens heb je misschien gelijk, als je je te warm aankleed is de kans op een ongeluk inderdaad groter dan in een poseerslip.
 
Voor 25+ heb ik zelf een geperforeerd leren pak. Maar ergens heb je misschien gelijk, als je je te warm aankleed is de kans op een ongeluk inderdaad groter dan in een poseerslip.
Ik heb ook een doorwaaipak, werkt super.
Dat dacht ik ook (oke, 15+ graden). Op mijn vorige motor, een Speed Four, had ik daarom altijd allroundbanden van Michelin, meestal Pilot Power varianten. (Omdat ik geen auto heb ben ik het hele jaar door aangewezen op vervoer met een motor.)

Anderhalf jaar geleden, in de winter, kocht ik een Speed Triple en die stond op Supercorsa SP V2. Tegen mijn verwachting in bleken die banden zelfs in de winter goed op te warmen en veel grip te geven in de bochten; alleen bij hard uitaccelereren moest ik uitkijken, maar op een hoger niveau dan met Pilot Power.
Pirelli en Bridgestone doen het prima als het wat kouder wordt. Grip genoeg als je ze fatsoenlijk warm rijdt.
 
Voor 25+ heb ik zelf een geperforeerd leren pak. Maar ergens heb je misschien gelijk, als je je te warm aankleed is de kans op een ongeluk inderdaad groter dan in een poseerslip.

Als jij denkt dat dat helpt als jij op de openbare weg met 260+ op je muil gaat lekker in je pak blijven rijden.
Leef en laat leven, moet wel toegeven dat ik dit seizoen weinig heb gereden.
Sinds dat ik papa ben weinig trek om nog te rijden, gaat toch nooit normaal.
 
Dat dacht ik ook (oke, 15+ graden). Op mijn vorige motor, een Speed Four, had ik daarom altijd allroundbanden van Michelin, meestal Pilot Power varianten. (Omdat ik geen auto heb ben ik het hele jaar door aangewezen op vervoer met een motor.)

Anderhalf jaar geleden, in de winter, kocht ik een Speed Triple en die stond op Supercorsa SP V2. Tegen mijn verwachting in bleken die banden zelfs in de winter goed op te warmen en veel grip te geven in de bochten; alleen bij hard uitaccelereren moest ik uitkijken, maar op een hoger niveau dan met Pilot Power.

Keer circuit daggie Lelystad waar de voorspellingen droog waren van te voren.
En tijdens de dag begon het te regen, weinig supercorsa rijders gingen toen nog de baan op.
Wat was ik blij met mijn pilot road4's.
( was trouwens die vissenkom circuit'tje in Lelystad met die betonnen rand, als je er ooit hebt gereden weet je waar ik bedoel )
 
Keer circuit daggie Lelystad waar de voorspellingen droog waren van te voren.
En tijdens de dag begon het te regen, weinig supercorsa rijders gingen toen nog de baan op.
Wat was ik blij met mijn pilot road4's.
( was trouwens die vissenkom circuit'tje in Lelystad met die betonnen rand, als je er ooit hebt gereden weet je waar ik bedoel )
Op een natte dag kun je beter de S22 hebben, die is een stuk beter in de regen.
 
Ik heb ook een doorwaaipak, werkt super.

Pirelli en Bridgestone doen het prima als het wat kouder wordt. Grip genoeg als je ze fatsoenlijk warm rijdt.

Na enorm veel eenzijdige ongelukken in het eerste gedeelte van mijn 'motorcarriere' ben ik heel selectief geworden wat betreft bandenkeuze. Daardoor durfde ik op een gegeven moment niet meer iets anders dan Pilot Power te kopen (ongeveer 20 sets achter elkaar). Eigenlijk is dat nu niet meer nodig, de grote 6 maken heden ten dage allemaal voortreffelijke banden, waarmee je veilig in de regen en ook op het circuit kan rijden; en zelfs bij temperaturen onder nul. Maar waarschijnlijk zijn de door ons geprefereerde types op dit moment inderdaad de beste keuze voor gebruik op een sportieve motor.

Sorry voor het gezwam, kan even een tijdje niet trainen en op het motor-forum zijn we een beetje uitgeluld over banden.
 
Als jij denkt dat dat helpt als jij op de openbare weg met 260+ op je muil gaat lekker in je pak blijven rijden.
Leef en laat leven, moet wel toegeven dat ik dit seizoen weinig heb gereden.
Sinds dat ik papa ben weinig trek om nog te rijden, gaat toch nooit normaal.

Zelf ben ik al na 3 weken rijden uit die fase geraakt. Het leukste vind ik (nog steeds) lang doordraaiende bochten onder de honderd (ok, 150) met een ruime uitloopstrook.
 
Back
Naar boven