MuscleMeat

Nieuw in de sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

emmy.reedijk

Novice
Lid geworden
13 jul 2020
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
45kg
Hi iedereen!

Na bijna 3 jaar eruit te zijn geweest wil ik weer gaan beginnen. Ik heb voorheen wel wat gefitnesst en krachttraining gedaan, maar nooit heel serieus. Echter wil ik nu wel echt massa gaan opbouwen.Ik ga een full body workout doen 3x in de week. Hierbij heb ik een schemaatje gemaakt en vraag me af wat jullie er van vinden. Graag hoor ik het commentaar en eventuele verbeterpunten mbt volgorde van oefeningen etc.
 

Bijlagen

  • Schema full body.docx
    478,3 KB · Weergaven: 105
Welkom op dit forum.

Allemaal prima compound oefeningen. Ik mis alleen nog een 'hip hinge' beweging zoals de deadlift of een variatie hierop, zodat je echt alle basisbewegingen traint. Leg press zou je er dan uit kunnen halen als je al squats doet.
 
Welkom op dit forum.

Allemaal prima compound oefeningen. Ik mis alleen nog een 'hip hinge' beweging zoals de deadlift of een variatie hierop, zodat je echt alle basisbewegingen traint. Leg press zou je er dan uit kunnen halen als je al squats doet.
Waarom zou je legpress eruit halen. Het is een meisje, we want big legs and big booty.
 
  • Heart
Waarderingen: vntl
Wow wat veel, paar setjes squat!!! Dat is genoeg.

En ja. Niet iedereen wilt zo plat als een pannenkoek zijn zoals jij.

Haha! Nou het wat meer zou dat ik mijn benen ook 2 keer wilde meepakken ;)

Welkom op dit forum.

Allemaal prima compound oefeningen. Ik mis alleen nog een 'hip hinge' beweging zoals de deadlift of een variatie hierop, zodat je echt alle basisbewegingen traint. Leg press zou je er dan uit kunnen halen als je al squats doet.

Dus sowieso nog een deadlift erin dan?
 
Wow wat veel, paar setjes squat!!! Dat is genoeg.

En ja. Niet iedereen wilt zo plat als een pannenkoek zijn zoals jij.
Door de legpress te vervangen door een hip hinge beweging, kom je precies uit op de zes basisbewegingen (squat, hip hinge, vertical & horizontal push en vertical & horizontal pull). Vandaar uit kun je natuurlijk aanpassingen doen als je bepaalde accenten wilt leggen. Ik begrijp niet waarom je nu direct op de man gaat spelen een mijn fysiek erbij haalt, in plaats van inhoudelijk te reageren. Beetje jammer.

En ja, een hip thrust is ook een prima alternatief voor de deadlift.
 
Door de legpress te vervangen door een hip hinge beweging, kom je precies uit op de zes basisbewegingen (squat, hip hinge, vertical & horizontal push en vertical & horizontal pull). Vandaar uit kun je natuurlijk aanpassingen doen als je bepaalde accenten wilt leggen. Ik begrijp niet waarom je nu direct op de man gaat spelen een mijn fysiek erbij haalt, in plaats van inhoudelijk te reageren. Beetje jammer.
Robin is nog aan het puberen, hij ziet een vrouwen naam en denkt gelijk 'oh boy, een damsel in distress.'
 
Hi iedereen!

Na bijna 3 jaar eruit te zijn geweest wil ik weer gaan beginnen. Ik heb voorheen wel wat gefitnesst en krachttraining gedaan, maar nooit heel serieus. Echter wil ik nu wel echt massa gaan opbouwen.Ik ga een full body workout doen 3x in de week. Hierbij heb ik een schemaatje gemaakt en vraag me af wat jullie er van vinden. Graag hoor ik het commentaar en eventuele verbeterpunten mbt volgorde van oefeningen etc.
Beste tip die ik je geven kan:
' Laat je ego bij de deur achter' 😉
 
Daar heb ik gelukkig geen moeite mee 😉 Vind het eerder spannend om weer terug te gaan trainen haha!
Just do IT!
Verder niet over nadenken. Dat is het geheim en niet voor niks de leus waar NIKE mee groot geworden is.
 
Je schema zijn een stel foto's op rij... Mij niet helemaal duidelijk.

Doe gewoon machine only full body om mee te beginnen. Dit zou ik iedere starter of opnieuw beginnende aanraden zeker bij 3* per week trainen.

Vergeet Squats, deadlifts en militaire press. Veel te blessure gevoelig.

Succes!!!
 
Waarom niet gewoon weer starten met een eenvoudige 5x5 stronglift of starting strenght?
Daar kan je een mooi start op maken.
Daarbij je voedingsschema op orde brengen (45 kg bij 1.73 is wel heel erg licht).

Denk dat je daar nu best goed aan doet.
 
Back
Naar boven