MuscleMeat

Six pack / abs = dieet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Colombiaan

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2020
Berichten
66
Waardering
16
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Hoi buffels,
IMG_20200904_150300__01.jpg

Vraag: Buikspieren, hoe zit dat nou? Is het echt alleen je dieet en een laag bodyfat percentage? Of zit het hem ook in elke week buikspier oefeningen doen?

Ik doe nu geen buik oefeningen. Kan iemand tips / inzicht geven hoeveel impact deze oefeningen hebben op de zichtbaarheid t.o.v. dieeten.

Extra details: in het afgelopen jaar 24 kilo afgevallen, mega veel cardio en cutten. Inmiddels eet ik 2700/2800kcal per dag en probeer ik spiermassa op te bouwen.

29 jaar
1+ jaar fitness
81kg
184cm

Op hoeveel BF% schatten jullie dat ik nu zit? Apparaat ( soort plaat waar je op moet staan ) bij mijn sportschool zegt 13.5%...🤔
 
Laatst bewerkt:
Je moet ze apart trainen, frequent en hoog volume.
 
Je moet ze apart trainen, frequent en hoog volume.
Dank voor je reactie. Bijvoorbeeld 3x per week mee pakken in m'n training? Welke oefeningen hebben uit persoonlijke ervaringen veel impact?
 
Dank voor je reactie. Bijvoorbeeld 3x per week mee pakken in m'n training? Welke oefeningen hebben uit persoonlijke ervaringen veel impact?
Ik doe ze elke training.

Met crunches in alle variaties, leg/knee raises en ab wheel kom je al een heel eind.
 
Zijn er nog meer mensen met tips of bepaalde oefeningen die goed werken? Alvast bedankt!
 
Als Sanca het niet weet weet niemand het 🤣

Ik doe sit-ups met toegevoegd gewicht, planks en hanging leg raises. Door he abs te trainen worden ze wel wat gedefinieerd er heb ik het idee. Maar met te veel vet eroverheen zie je ze alsnog niet.

Je traint je buikspieren ook bij grote compounds waarbij je moet bracen. Maar ik doe ze daarnaast vaak ook nog op het eind.
 
Ja,je moet ze meetrainen. Worden dikker dan en meer zichtbaar. Ik doe ze enkel thuis,hanging leg raises aan de pull up bar. Simpel maar effectief.
 
Zijn genoeg professionele atleten die niet specifiek abs isoleren. Dus of het noodzakelijk is valt nog te bezien..
 
Zijn genoeg professionele atleten die niet specifiek abs isoleren. Dus of het noodzakelijk is valt nog te bezien..
Ook niet-aas gebruikers?
 
Ook niet-aas gebruikers?
Ja, voor zover je als naturel professional kunt zijn. Buikspieren trainen is zeker wel zinvol maar fysiologisch gezien hebben ze weinig groei potentie. Wat heel logisch is omdat dikker wordende buikspieren organen zouden verdrukken. Ze trainen is goed voor core stability en spierspanning, maar voor een goede six-pack echt niet noodzakelijk.
 
Ja, voor zover je als naturel professional kunt zijn. Buikspieren trainen is zeker wel zinvol maar fysiologisch gezien hebben ze weinig groei potentie. Wat heel logisch is omdat dikker wordende buikspieren organen zouden verdrukken. Ze trainen is goed voor core stability en spierspanning, maar voor een goede six-pack echt niet noodzakelijk.
Ts bv. is een goed voorbeeld dat het wel noodzakelijk is.
Ik spreek ook uit eigen ervaring.
 
Ts bv. is een goed voorbeeld dat het wel noodzakelijk is.
Ik spreek ook uit eigen ervaring.
Eigen ervaring is niet relevant in zo'n stelling imho. Teveel variabelen om een causaal verband te trekken. Geen controle groep, bias, placebo effect, je eigen verwachtingspatroon..
 
Zijn genoeg professionele atleten die niet specifiek abs isoleren. Dus of het noodzakelijk is valt nog te bezien..
Hangt van de sport af. Zonder stabiele en actieve core zul je in veel sporten niet goed kunnen presteren.
 
Ts bv. is een goed voorbeeld dat het wel noodzakelijk is.
Ik spreek ook uit eigen ervaring.

Denk dat zijn VP nog wat hoger ligt dan geschat met de weegschaal, of het een gebrek aan buikspiermassa is, ja, wie zal het zeggen met "1+" train ervaring.
 
Als ik mijn buikspieren niet keihard train, houd ik nogal platte buikspieren over en dus ook geen duidelijk sixpack op een laag vet%. Zo zag het er uit aan het eind van de contest:
abs.jpg
 
Hangt van de sport af. Zonder stabiele en actieve core zul je in veel sporten niet goed kunnen presteren.
Dat zei ik toch? Zeer efficiënt voor core stability Wat een goede carry over kan hebben naar de grote lifts. Maar puur esthetisch gezien hoef je abs echt niet te isoleren.

Maar goed, ik merk dat hier mensen zijn met een sterke overtuiging dat dat wel zo is. En mijn ervaring is dat zulke sterkte, op emoties gebaseerde, overtuigingen met geen enkel solide wetenschappelijk bewijs of goede argumenten tegen gesproken mogen worden. Ik ga er dus ook geen discussie van maken. Ik wilde even een tegengeluid laten horen tegen alle pro crunchers. :)
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ja, voor zover je als naturel professional kunt zijn. Buikspieren trainen is zeker wel zinvol maar fysiologisch gezien hebben ze weinig groei potentie. Wat heel logisch is omdat dikker wordende buikspieren organen zouden verdrukken. Ze trainen is goed voor core stability en spierspanning, maar voor een goede six-pack echt niet noodzakelijk.

Dikker maken kan natuurlijk wel..
 
Back
Naar boven