XXL Nutrition

Is 4 oefeningen voor rug goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aukejan11

Novice
Lid geworden
6 okt 2020
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Hey ik train nu 2 jaar en wou graag deadliften bij mijn rug schema doen. Dan doe ik in totaal 4 oefeningen (lat pulldown, deadlift, close grip hammer pull down, en cable row)
Is dit goed of wat raden jullie aan? Het bevalt mij wel erg goed :)
 
Ligt er aan hoe zwaar ten opzichte van je maximum. Hoeveel reps, hoeveel sets.
En hoe vaak per week?
 
Ligt er aan hoe zwaar ten opzichte van je maximum. Hoeveel reps, hoeveel sets.
En hoe vaak per week?
van elke oefening 3 sets en 2x per week
 
top bedankt voor je reactie!
 
Ligt volledig aan je doelen, sets, reps, en verdere trainingsschema.
Ik zou altijd in elk geval zorgen voor een row beweging en pulldown beweging naast je deadlift en die heb je al dus dat is prima.
 
Hey ik train nu 2 jaar en wou graag deadliften bij mijn rug schema doen. Dan doe ik in totaal 4 oefeningen (lat pulldown, deadlift, close grip hammer pull down, en cable row)
Is dit goed of wat raden jullie aan? Het bevalt mij wel erg goed :)
Die lat pull down en de Hammer pull down, zijn die vergelijkbaar
 
Ja. Je kan de lat pull down op diverse manieren doen en de Hammer zegt me zo niets.

Als ze wat beweging betreft vergelijkbaar zijn (arm positie, spier belasting, enz) zie ik het nut er niet van in ze beide te doen.
 
Oh nee zoek maar eens op op google is gewoon close grip :)
 
Als ik bij Hammer pull down zoek kom ik bij machines met grepen die je op diverse manieren kan gebruiken. Verder zijn er die een echte pull down benaderen en er zijn er die aan het eind min of meer overgaan in een row.

Ik heb nu dus gezocht en ben eigenlijk niets wijzer dan dat je 2 pull downs doe die waarschijnlijk niet op elkaar lijken?
 
ze lijken wel op elkaar beide voot de lats
 
als ze op elkaar lijken zou in de 1 laten vallen als je de deadlift toe wil voegen
 
Oh ik dacht dat latpulldown was voor wijde rug en close grip voor de dikte van de lats
 
Je kan de lat niet op "dikte" trainen. Als de spier groeit dan is dat "overall".

Dikte van de rug komt op rekening van de traps, rhomboids en erecror.
 
Hammer pull down zal wel smalle neutrale greep mee bedoeld worden waarmee je de lat pull down ook kunt doen. Neem ik aan....
 
Back
Naar boven