AndroidHealthClinic

D.A.W. log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Aardig volume!

Lijkt trouwens alsof je lock-out wel beter kan...
 
Laatst bewerkt:
Burrito en Ano_210923

Ik vond dat ook toen ik de video bekeek, had wel het idee goed te locken.. Zal hem eens van opzij filmen misschien is het de hoek van het filmen wat een vertekend beeld geeft?? Thanx voor de opmerkingen iig. Is wel de derde set trouwens maar dat maakt voor de lockout niets uit natuurlijk.
 
Kan idd een vertekend beeld geven hoor! Lijkt er vanuit deze angle voor of je nét voor de volledige lockout stopt.
Screenshot_20201007-194505_Edge.jpg
 
wat je moet doen, is zo gauw je voorbij je knieën komt met de bar, DIRECT je legs locken! Je houd je benen semi gebogen, waardoor je je glutes niet tot amper kan gebruiken voor de lock out. Probeer maar eens je glutes aan te spannen als je benen gebogen zijn en dan nog eens met gestrekte benen, dan merk je het verschil (test het maar direct). Daarom dus; zo gauw de bar ook maar 1cm voorbij je knieën is: benen op slot en glutes samen knijpen. Dan knallen je heupen harder erin als wanneer je je vriendin ziet na een maandje blue ballen!
 
Helemaal mee eens, ga er eens goed op letten, as zaterdag wat extra deadlifts op het programma staan dus dan zal ik weer kunnen filmen.
 
wat je moet doen, is zo gauw je voorbij je knieën komt met de bar, DIRECT je legs locken! Je houd je benen semi gebogen, waardoor je je glutes niet tot amper kan gebruiken voor de lock out. Probeer maar eens je glutes aan te spannen als je benen gebogen zijn en dan nog eens met gestrekte benen, dan merk je het verschil (test het maar direct). Daarom dus; zo gauw de bar ook maar 1cm voorbij je knieën is: benen op slot en glutes samen knijpen. Dan knallen je heupen harder erin als wanneer je je vriendin ziet na een maandje blue ballen!

Thanx voor de hulp! Snap wat je bedoelt. Ik ga je tips as zaterdag gelijk in de praktijk brengen. Vooral tijdens de warmup setjes kan ik dit mooi oefenen.
 
Lijkt alsof je bij de deadlift niet locked bovenaan? Zo ja een reden?

Verder weer een mooie training en nog steeds aan het. Progressen he :p
 
Snelle forumleden hier :flexbiceps:
 
Training van vanmiddag:

Vrijdag training valt altijd het zwaarste van de week.. vandaag viel het gelukkig mee.

Bench press 3x5, 5 min rust.
WU:5 reps 20,40,60 kg, 3 reps 80 kg.
Werkset: Belt om, 90 kg
Zwaaaaar maar gered.

Squat 3x5, 5 min rust.
WU: 5 reps 20,40,60,80. Belt om. 3 reps 100,120 kg
Werkset: 142,5 kg.
Heavy zeg. Laatste rep van laatste set niet diep genoeg kunnen doen...

Barbel row 3x5, 5 min rust.
WU:5 reps 40/60 kg 3 reps 80 kg
Werkset: Belt om, 90 kg.
Goed te doen vandaag, de pwo die ik nu tijdens de training ipv voor de training drink kickt er goed in.

Assists:

Face pulls 3x12, 2 min rust, 10 kg
Ging lekker, volgende keer 12,5 kg

Cable push downs 3x12, 2 min rust 17,5 kg
Prima te doen, volgende keer 20 kg

Abdominal cruch machine 3x12, 2 min rust.
WU: 15x 15 kg, 10x 25 kg, 5x 35 kg
Werkset: 1x 9 reps + 1 halve. 1x 8 reps en 1x 7 reps + 1 halve
Energie was op leek het wel..

Totale train tijd bijna 2 uur.

Morgenvroeg 1 rep max test voor de deadlift op het programma staan + wat bicep curls for the girls.
Heb ook contact gezocht met Team Samensterk, zodra daar meer duidelijkheid over is meld ik het hier. Mijn planning is om vanaf januari van hun diensten gebruik te gaan maken.

DAW
 
Curls for the girls naar morgen verschoven ivm bezigheden vanmorgen. Net wel even een half uurtje op de MTB gezeten uiteraard begeleid door mijn kleine draak. Straffe tegenwind dat wel pfffuuuu, zandpaden leken ook zwaarder als eerder. Allebei bek af iig. Missie geslaagd!

10.04 km, 31:34 minuten beweegtijd 19.5 km/u gemiddeld.

DAW
 
one-rep-max.png


Vandaag 1 rep max voor de deadlift op het programma staan.

Begonnen met een warmup: 40/60/80 kg 5 reps geen rust. 100/120 kg 2 minuten rust. 140/150 kg 1 rep 3 minuten rust.
Werkset: Belt om 160 kg 1 rep 5 minuten rust. Daarna 165 kg 1 rep 5 minuten rust. Daarna 170 kg geprobeerd maar 2 x fail ook na 10 minuten rust...

Zeer tevreden met het resulktaat, misschien van 165 kg naar 167.5 kg moeten gaan maar volgende maand probeer ik het nog een keer!
Om het af te maken 120 kg AMRAP set gedaan. 12 x heb ik eruit geperst toen was de pijn in mijn handen niet meer vol te houden, kwa kracht zat er nog wel wat meer in...

165 kg 1 rep max.


120 kg AMRAP.


Daarna wat bicep curls for the girls gedaan.

EZ curls: 3x12, 2 minuten rust, 10 kg + gewicht van de stang (12 kg? ? ? ?)
1e set: 12 reps, 2e set 10 reps, 3e set 7 reps.
Volgende keer zelfde gewicht meer reps.

Staande dumbbell curls: 3x12 per arm, 2 minuten rust, 4 kg.
Prima te doen volgende keer 5 kg.

Concentration dumbbell curls: 3x12, 2 minuten rust, 7 kg.
Prima te doen, volgende keer 8 kg.

Barbell curl met rechte stang op curl blok (heet dat zo?) 3x12, 2 minuten rust, 7,5 kg + 12kg stang.
1e set 12 reps, 2e set 10 reps, 3e set 9 reps.
Volgende keer zelfde gewicht maar meer reps.

Wil de bicep oefeningen in het weekeind erin houden en 1 keer in de maand 1 rep max doen.

DAW
 
Proficiat man! En 12 reps op die 120kg ja dan heb je het gehad he haha :p
Heb het gevoel dat je het jezelf best moeilijk hebt gemaakt met die 165kg. Zo een trage start houding damm. Ikzelf zoek mijn sweetspot op qua hoogte van heup en waar ik mijn algehele spanning maak en laat mijn reet even hoog gaan om dan naar beneden te gaan en die spanning te pakken. Extra punten voor effort wel damm 😅👍 btw geen vorm van kritiek, goed gedaan
 
Laatst bewerkt:
Thanx man!

Proficiat man! En 12 reps op die 120kg ja dan heb je het gehad he haha :p
Heb het gevoel dat je het jezelf best moeilijk hebt gemaakt met die 165kg. Zo een trage start houding damm. Ikzelf zoek mijn sweetspot op qua hoogte van heup en waar ik mijn algehele spanning maak en laat mijn reet even hoog gaan om dan naar beneden te gaan en die spanning te pakken. Extra punten voor effort wel damm 😅👍 btw geen vorm van kritiek, goed gedaan

Mag idd nog wel een beetje sleutelen aan mijn houding zie ik, schouders bij start verder voor de bar bijvoorbeeld. Ook de heuphoogte is nog een puntje van aandacht net zoals de lockout... bedankt voor je geen kritiek geven, kan er wel wat mee.

Thanx, wordt heavy nu dus vormfouten komen naar boven, mooi om daaraan te gaan werken. Straks met de begeleiding moet het helemaal goed komen lijkt me.

Op tijd vrij dus workout van 16 uur naar 13 uur kunnen verplaatsen.

Training van vanmiddag:

Begon al lekker, stond iemand bicep curls te doen in het squatrek, was bijna klaar toen ik vroeg hoeveel setjes hij nog moest dus tot 80 kg opgewarmd in de smit machine.

Squat 3x5, 5 minuten rust tussen de werksetjes.
WU: 20,40,60,80 kg 5 reps. Naar squatrek. Belt om, 100/120 3 reps.
Werkset+belt 145 kg.
1e set 5 reps, 2e set 4 (of toch 5?) reps, derde set 1 rep.
Weinig energie aan het begin van de workout, volgende keer hetzelfde gewicht.

Bench werd bezet gehouden door een verliefd stelletje dat meer aan elkaar zat te frunniken dan dat ze met de trainingen bezig waren. Wat haat ik mezelf dat ik me daar aan erger...Maar als je dan als jongeman 15 reps met een lege stang doet en daarna ineens opspringt om te gaan staan flexen voor de spiegel achter de bench (vriendinnetje stond ook nog te spotten) dan erger ik me daar best aan. Moet echt eens een andere gym gaan zoeken merk ik hahaha.

Ben dus maar op de incline bench gaan opwarmen, denk ze zijn wel een keer klaar...eindstand 25 minuten moeten opwarmen...

Incline bench:
Wu: 20/40/60 kg heel rustig aan gedaan.
Werkset: 70 kg 5-8 minuten rust tussen de setjes, twee setjes van 5 reps gedaan. Heel rustig aan want ik merk dat deze oefening niet goed voor mijn schouder is.
Flat bench weer vrij!

Eerst de rondslingerende gewichten van vorige sporters opgeruimd, thanx voor de extra workout zal ik maar zeggen.
Bench press 3x5, 5 min rust tussen de werksetjes.
Wu: 5x40, 3x60, 3x80 kg
Werkset+belt 91 kg.
Te doen maar wel zwaar.

Barbel row 3x5, 5 minuten rust tussen de werksetjes.
WU:40/60 5 reps. 80 3 reps
Werkset+belt 91 kg.
Vorm al een stukje beter maar nog niet helemaal tevreden, volgende keer maar weer eens filmen.

Assists:

Seated rear delts: 3x12 9kg dumbbells , 2 minuten rust.
Wu: 12x 6 kg (de 6 kg dumbbel voor een 9 kg aangezien...)
Werkset: 3x12 9 kg. Eerste 2 sets 12 reps, 3e set 10 reps
Lekker zwaar, beetje last van de schouder. Volgende keer hetzelfde gewicht.

One armed bumbbell extensions 3x12 reps, 12 kg, na beide armen gedaan te hebben 2 minuten rust genomen.
1x12 reps R+L, 1x 12 reps R en 11 reps L, 1x 12 reps R en 9 reps L +2 halve reps.
Volgende keer hetzelfde gewicht.

Hanging knee raises, bw, 2 minuten rust, 3 x 12 reps.
1e en 2e set 12 reps, 3e set 10 reps.
Houding wordt al beter. Volgende keer meer reps!

DAW
 
Laatst bewerkt:
Lekker doodgegaan op squats dan 😁 volgende keer beter!
 
Back
Naar boven