Fitness Seller

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nouja, het bestaat uit een duurloop van een intervaltraining extensief. Strides intervals, wat blokkentraining en herstelloopjes. Tussendoor nog 1 a twee tempo of drempel runs van 30 minuten. Gemiddeld 4x lopen per week.

En dan rond nieuwjaar ben ik benieuwd wat ik kan op de 5k. Elke week bevat een herstelloop een duurloop, een intervaltraining en een workout die wisselt (blokken, strides, andere soorten intervallen).

Omdat ik met de powermeter train hoop ik de verschillende parameters te zien verbeteren, met name critical power (run ftp). Schema dat ik volg is een 5k schema, dus geen runs van langer dan een uur. Maar misschien loopt een duurloop nog wel uit de hand op een zondag.
Hopelijk ga je ons uitgebreid meenemen in die reis, het klinkt goed en ben niet bekend met trainen met een stryd, buiten wat ik erover gelezen heb. Dat was denk ik nav een link die jij elders postte naar één van de calculators.

Hoewel ik hardlopen echt heel leuk vind moet ik er vooralsnog niet aan denken om meer dan 3x per week te rennen, misschien als ik denk dat er met 3x geen stappen meer zijn te maken, ik sterker ben (ik zou een sportschool training moeten laten), of als er wel weer een echte loop gepland staat, maar dan hebben we het over 2e helft 2021 en dan ben ik héél optimistisch.
 
Grappig genoeg zijn die trainingen minder inspannend of iig ze voelen minder belastend aan dan als ik op gevoel loop.

ik ga overigens ook nog 3x naar de
Gym. Maar ik merk gewoon nu al weer de duurloop van maandag: ik heb echt een enorme energieboost nu.

Zaterdag afspraak voor een loopanalyse en nieuwe schoenen. Huidige zijn op en ik heb het idee dat ze iets te zacht zijn (Nike Pegasus). Ik zou wat minder willen doorveren aan de buitenzijde. Maargoed. Let’s see.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag full body b.... na de deload weer rustig opbouwen. Over een week of drie gaan we weer pr’s halen hopelijk. Nu even een paar weken letten op techniek, uitvoering, tut etc. Eventueel iets meer reps maken voor de hypertrofie. Tegelijk ben ik wat meer aan het hardlopen. Ben benieuwd hoe het combineert. Tot nu toe gaat dat goed.

wu: fietsen

bp:
5x5x67,5

sq
5x5x122,5

Bor:
5x5x77,5

standing calf raise
3x8x127,5

face pulls
3x10x40

planks 2x60s

two point planks: 4x30s (2 elke kant)

pushups
20-15-12

skullcrushers
3x10x37,5

niet omkleden en niet douchen :(

maar wel fietsen naar huis. Lekkere training! Voelde relatief licht aan, maar wel productief ofzo.
 
Eventueel iets meer reps maken voor de hypertrofie. Tegelijk ben ik wat meer aan het hardlopen. Ben benieuwd hoe het combineert. Tot nu toe gaat dat goed.
In mijn optiek niet de beste combinatie. Tenzij je het houdt bij 100-200m hardlopen. Die jongens zijn meestal buff :eek:
 
In mijn optiek niet de beste combinatie. Tenzij je het houdt bij 100-200m hardlopen. Die jongens zijn meestal buff :eek:
Ben het wel eens met je punt, maar die sprinters lopen tijdens hun training echt wel verder hoor.
 
In mijn optiek niet de beste combinatie. Tenzij je het houdt bij 100-200m hardlopen. Die jongens zijn meestal buff :eek:
Hoeft ook niet optimaal. Ik ben een amateursporter en ik hoef zowel bij hardlopen en BB of PL geen wedstrijden te doen. Dus ik doe gewoon wat ik leuk vind. En dan neem ik langzamere progressie op de koop toe. Overigens wil ik liever atletisch/gespierd zijn. Ik ben echt geen liefhebber van de 'tren' look. En ik ben eigenlijk aardig tevreden met mijn lichaam momenteel.

Doe trouwens wel strides en intervals etc. Dus er zit zeker een stuk power in mijn hardlopen. En ik doe ook nog wielrennen als het weer een beetje ok is.

Ik ga ook niet alleen maar broccoli en kip en rijst eten- IIFYM is het goed. Het is voor mij meer een levensstijl en iets wat ik voor mezelf doe. En niet perse voor anderen. Alhoewel het natuurlijk tof is dat ik echt wel zie dat vrouwen kijken en mannen van mijn leeftijd jaloers zijn. Zelf vind ik het gevoel dat je ongheveer 1,5 dag na een goede training erg lekker. Voel me dan sterk en vol energie. Heb het zowel bij kracht als hardlopen - hardlopen is vooral energie, bij kracht voel ik me sterker dan voorheen. Dat is mijn motivatie - niet een podium, medaille of wat anderen er van vinden.

Overigens heb ik nul problemen met mensen die er anders over denken en daarom ook andere doelen hebben - lekker zelf weten. het is allemaal beter dan vet worden door weinig te doen en op de bank bier te zuipen en chips te vreten.
 
400m lopers zijn aardig atlethisch. 100m lopers hebben een fysiek waar mening bodybuilder nog jaloers op kan zijn. Toppers op lange afstanden zijn allemaal dunne oost-afrikanen. tsja.
 
400m lopers zijn aardig atlethisch. 100m lopers hebben een fysiek waar mening bodybuilder nog jaloers op kan zijn. Toppers op lange afstanden zijn allemaal dunne oost-afrikanen. tsja.
Even los van het feit dat tot 800m de fysieken nastrevenswaardig zijn imho.

Dit was een reactie op een reactie van mij en dit was volgens mij het punt niet.

Het ging er wmb om dat sprinters in hun training langere afstanden lopen en er toch nog zo uitzien.
 
Laatst bewerkt:
Even los van het feit dat tot 800m de fysieken nastrevenswaardig zijn imho.

Dit was een reactie op een reactie van mij en dit was volgens mij het punt niet.

Het ging er wmb om dat sprinters in hun training langere afstanden lopen en er toch nog zo uitzien.
Uiteraard. Zij trainen natuurlijk wel veel op hoge intensiteit.En ik vermoed dat ze aardig wat tijd doorbrengen in het krachthonk. Een hoop explosief werk zoals box jumps etc.
 
Laatst bewerkt:
Mooie omschrijving Sparks. Zo zit ik er ook wel in: gezond leven en sporten, en zowel kracht, een fitte fysiek maar ook de conditie op een redelijk peil houden. Dan ga je idd niet uitblinken op een van die punten, maar dat hoeft ook niet.

Even los van het feit dat tot 800m de fysieken nastrevenswaardig zijn imho.

Dit was een reactie op een reactie van mij en dit was volgens mij het punt niet.

Het ging er wmb om dat sprinters in hun training langere afstanden lopen en er toch nog zo uitzien.
Was idd een soort grapje dat 100m lopers in hun training wel eens tot 400 zullen gaan :)
Uiteraard. Zij trainen natuurlijk wel veel op hoge intensiteit.En ik vermoed dat ze aardig wat tijd doorbrengen in het krachthonk. Een hoop explosief werk zoals box jumps etc.
Ja denk ik ook, springen en sprinten met gewichtsvestjes en zo.....
 
Daphne Schippers was niet op haar snelst toen ze op haar grootst was.
 
O, dat hou ik niet bij .....
Ze zat een periode bij een Amerikaanse trainer toen was ze echt heel groot en blokkerig, werkte niet, ze is nu weer terug bij haar Nederlandse trainer.

Het punt was dat groter en sterker niet altijd sneller is (of langzamer).
 
Zaterdagtreen. Lekker rustig in de sportschool.

wu: fietsen

sq
5x5x120 (beetje te licht, had 125 moeten doen ofzo)

ohp
7-7-6-6-5 x 47,5

dl
1x5x125

hanging leg raises
15-12-11

barbell curl
3x8x37,5 (laatste rep fail, te kort gerust)

cgbp
5x5x62,5

cable crossover
3x10x32

Lat pulldown
3x8x67 met focus op slow en goed knijpen op het eind. Ik wil nu weer eens goed terug naar de pullups zonder fucking blessures. Rustig aan opbouwen dus, langzamer dan ik leuk vind.

cooldown; fietsen naar huis.
 
Ze zat een periode bij een Amerikaanse trainer toen was ze echt heel groot en blokkerig, werkte niet, ze is nu weer terug bij haar Nederlandse trainer.

Het punt was dat groter en sterker niet altijd sneller is (of langzamer).
Voor de absolute top gaat het om minieme details. Denk dat dat ook iets is waar wij als goedbedoelende amateurs niet echt voorbeeld aan moeten nemen.
 
Voor de absolute top gaat het om minieme details. Denk dat dat ook iets is waar wij als goedbedoelende amateurs niet echt voorbeeld aan moeten nemen.
Precies. Hoewel 4 kg minder ook voor mijn loopconditie wel een verbetering zou zijn :D
 
Precies. Hoewel 4 kg minder ook voor mijn loopconditie wel een verbetering zou zijn :D
Niet voor je conditie, wel voor je snelheid :). Je zeult wat meer mee, dus tsja. Ik ben met 102 kilo best zwaar voor een loper. Met 85 was ik ongetwijfeld een stuk sneller. Maar ik heb niet eens 15 kilo vet om kwijt te raken....
 
Nieuwe schoenen, aangeschaft na loopanalyse.

hoka-one-one-gaviota-2-moonlit-ocean-black-iris-cac1cf.png
 
Back
Naar boven