XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kipfilet kn je ook heel goed in de airfryer maken. Zonder olie, maar lekker is om hem in te smeren met een superdun laagje en dan wat kruiden en zout erop te doen.

Het is echt een fantastisch apparaat. Een soort oven op tren zeg maar 🤣
 
Kipfilet van te marineren in lekkere kruiden en in een beetje skyr (wordt ie niet zo droog)👍
 
Kipfilet van te marineren in lekkere kruiden en in een beetje skyr (wordt ie niet zo droog)👍
Marinades met yoghurt of skyr zijn ook aan te raden ja. Ik vind zelf insmeren met een met
Staafmixer geblende: citroenrasp, knoflook, beetje olijfolie, yoghurt, zout, peper, mosterd en dan na het mixen nog wat dragon, peterselie toevoegen.

Je laat je kip een paar uur marineren en je hebt echt superlekkere en gezond te eten. Nouja: verder over trainen denk ik maar :)
 
Marinades met yoghurt of skyr zijn ook aan te raden ja. Ik vind zelf insmeren met een met
Staafmixer geblende: citroenrasp, knoflook, beetje olijfolie, yoghurt, zout, peper, mosterd en dan na het mixen nog wat dragon, peterselie toevoegen.

Je laat je kip een paar uur marineren en je hebt echt superlekkere en gezond te eten. Nouja: verder over trainen denk ik maar :)
Kipfilet van te marineren in lekkere kruiden en in een beetje skyr (wordt ie niet zo droog)👍
Yoghurt breekt de proteinen af tho, niet echt de bedoeling in bodybuilding denk ik.
 
Yoghurt breekt de proteinen af tho, niet echt de bedoeling in bodybuilding denk ik.
Bron?niet eerder gehoord dit. Daarbij eet ik braaf elke dag een pot skyr...juist voor protein 11 gram per 100 gram
 
Yoghurt breekt de proteinen af tho, niet echt de bedoeling in bodybuilding denk ik.
Het breekt wel proteïne af, maar je verliest geen voedingswaarde - de proteïnen worden slechts korter. daardoor wordt het vlees malser. Het aantal grammen eiwit blijft gelijk, of is zelfs iets hoger vanwege de yoghurt als je gat mierenneuken. Daarnaast breek je het maar een heel klein beetje af. Als je je kip insmeert met gepureerde kiwi dan is hij volgende dag vloeibaar.
 
Bron?niet eerder gehoord dit. Daarbij eet ik braaf elke dag een pot skyr...juist voor protein 11 gram per 100 gram
"Marinades op basis van zuren geven een mals resultaat en voegen smaak toe aan allerlei voedselproducten, niet alleen vlees en vis. Zuren als citroensap, ananas, yoghurt en wijn breken proteïne af"

"Kip marineren in yoghurt
Bij alle soorten marinades is het idee simpel: neem een zure vloeistof met wat olie en kruiden, stop de kip (of vlees, of vis) erin, ga zelf wat anders doen en laat de marinade enkele minuten, uren of dagdelen zijn gang gaan. De vloeistof trekt langzaam in het vlees en de kruiden doen wonderen voor de smaak. Het zuur in de marinade breekt ondertussen de eiwitten af, waardoor de textuur verandert en de kip malser wordt."

etc


Maar als het klopt wat Sparks zegt, my bad. Weet niet hoe proteinen werken.
 
Als je eiwit afbreekt krijgt je aminozuren. Dat zijn nog steeds de bouwstenen van spieren. Dus je lichaam neemt ze gewoon op en hoeft ze alleen zelf niet meer af te breken.

De enzymen in je maag en twaalfvingerige darm doen dit anders ook. Je lichaam neemt geen hele eiwitten op. Hoogstens wat peptides.

Maar we zijn wovano’s log aan het vervuilen. Ik wil bes doordiscussieren in het receptentopic ;)
 
"Marinades op basis van zuren geven een mals resultaat en voegen smaak toe aan allerlei voedselproducten, niet alleen vlees en vis. Zuren als citroensap, ananas, yoghurt en wijn breken proteïne af"

"Kip marineren in yoghurt
Bij alle soorten marinades is het idee simpel: neem een zure vloeistof met wat olie en kruiden, stop de kip (of vlees, of vis) erin, ga zelf wat anders doen en laat de marinade enkele minuten, uren of dagdelen zijn gang gaan. De vloeistof trekt langzaam in het vlees en de kruiden doen wonderen voor de smaak. Het zuur in de marinade breekt ondertussen de eiwitten af, waardoor de textuur verandert en de kip malser wordt."

etc


Maar als het klopt wat Sparks zegt, my bad. Weet niet hoe proteinen werken.
Thanks man voor de bronnen
 
Mijn kipfilet blokjes voor m'n wraps en mijn gehaktballen bereid ik altijd in de airfryer. Voor mij echt onmisbaar in de keuken...!
 
Net nog even licht schouders en armen gepompt. Verschil is meteen goed te zien. Borst met pomp ook een stuk voller. Japio
IMG_20201017_151725.jpg
 
Je begint nu ook duidelijk verschil op je buik te zien! Lekker bezig hoor!! Deel je ook de shoot foto’s wanneer je die hebt gehad?
 
Wat een verschil! Ben benieuwd wat het laden je gaat brengen!
 
Nou zeg dat ! En als deze blinde vink verschil ziet is dat er ook daadwerkelijk.
Hahaha top:D
Je begint nu ook duidelijk verschil op je buik te zien! Lekker bezig hoor!! Deel je ook de shoot foto’s wanneer je die hebt gehad?
Die ga ik zeker delen. Elke dag eentje in het fototopic speciaal voor de jankerds.
Wat een verschil! Ben benieuwd wat het laden je gaat brengen!
Eerste carbs zitten er al in :lick:
20201018_102144.jpg
 
Lekker de kruidnoten pindakaas?
 
Waist lijkt wel een stuk beter nu
Klopt ook. Vorige wedstrijd was ik ook echt een stuk minder in shape. Beide foto's zijn 2 dagen uit. Alleen rechts helemaal depleted en links heb ik geen depletion gedaan. Rechts ben ik overigens 1 kg zwaarder.
IMG_20201018_104526.jpg
 
Back
Naar boven