Fitness Seller

Wat vinden jullie hiervan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Uit eigen ervaring weet ik dat 1 keer per week prima resultaat geeft.
Het lijkt alsof niemand meer zo traint, alsof het helemaal verkeerd is / was.
Sinds wanneer is dat zo ?
 
Ach, als je door de jaren heen kijk dan zie je dit met regelmaat terug komen. Perioden met hoog volume/age intensiteit afgewisseld met perioden van laag volume/hoge intensiteit. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.

Wat werkt merk je vanzelf wel als je je niet laat hersenspoelen door de waan van het moment en alles een eerlijke kans geeft.
 
Ik zou een oefening voor hamstrings toevoegen. Die lijkt te ontbreken. In plaats van leg extensions.
 
Meer is zeker niet altijd beter! 5 keer per week FB trainen, bij wijze van spreken, zou niemand hier aanraden, hoop ik.
Zou best kunnen. Ligt aan volume en intensiteit.
Ach, als je door de jaren heen kijk dan zie je dit met regelmaat terug komen. Perioden met hoog volume/age intensiteit afgewisseld met perioden van laag volume/hoge intensiteit. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.

Wat werkt merk je vanzelf wel als je je niet laat hersenspoelen door de waan van het moment en alles een eerlijke kans geeft.
Mensen zijn constant op zoek naar de perfecte oplossing die voor iedereen werkt. Maar er zijn duizenden goede schema's samen te stellen zolang de balans tussen frequentie, volume en intensiteit prima is.

Natuurlijk volledig afhankelijk van je niveau, doelen en wat voor jou persoonlijk werkt om te bepalen wat goed is. En er is sowieso niet één manier om het goed te doen.
 
Ach, als je door de jaren heen kijk dan zie je dit met regelmaat terug komen. Perioden met hoog volume/age intensiteit afgewisseld met perioden van laag volume/hoge intensiteit. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.

Wat werkt merk je vanzelf wel als je je niet laat hersenspoelen door de waan van het moment en alles een eerlijke kans geeft.

Waan van het moment zou ik het toch niet noemen. Volume is de voornaamste factor voor hypertrofie. Progressive overload dicteert vervolgens dat dit volume moet blijven toenemen. Dat is geen waan van de dag, maar wetenschap.
 
Zou bij 1x per week bang zijn voor verlies in een cut, omdat je geen hypertrofie stimulans kunt toebrengen die een week lang aanhoud.

Snap die pec deck bij rug niet zo.

Kan me niet voorstellen dat je na 4 chest presses nog redelijk kunt military pressen.

Wat is een tricep pulldown?
 
Meer is zeker niet altijd beter! 5 keer per week FB trainen, bij wijze van spreken, zou niemand hier aanraden, hoop ik.
Ze zouden wel kunnen zeggen dat het zin heeft 6x pw full body te doen:
 
Rare mensen die zo vaak trainen. :gek:
 
Rare Noorse Powerlifters die zo vaak trainen. :gek:
fixed. :D

Conclusion: Intermediate male trainees achieve the same or slightly better strength development and muscle growth if they train each muscle group 6x compared to 3x per week, even if they don’t allow themselves to perform more repetitions with the higher training frequency. For the average trainee that doesn’t want to train that often, rest assured that you can certainly achieve good progression already with ‘just’ 3 full-body workouts per week.
 
Zo moeilijk om lessen uit die studies te trekken. En 6 weken met dat volume; tijdelijk sneller peaken in een kracht block maybe?

Is dat zomaar van toepassing op een meer gebalanceerd schema of periodisatie voor de lange termijn? En zou er een nuttiger groter volume per sessie te bedenken zijn dat niet dagelijks gaat lukken? Of met hogere rep ranges die ook nuttig zijn? Zou een maximaal nuttig volume bereikt kunnen worden zonder dat daar 6 sessies voor nodig zijn?

Heb denk ik wel m'n beste fysiek met 7x per week fullbody gehaald, maar ik weet niet. Misschien niet iets om altijd vol te houden.
 
Dit is een schema wat je persoonlijk moet liggen, vandaar dat ik meerdere meningen wil horen hierover. Ik heb echter bijna nooit last van spierpijn, hoe hard ik ook train. Vandaar dat ik alles voor bijv. de borst wil geven in 1 dag, that’s it. Ook rade een vriend van me dit aan, dus altijd het proberen waard!
Snap dat de ene dit niet goed vind en de ander juist wel maar sommige mensen geven hun mening alsof het een feit is, dat vind ik wel jammer.
 
Ik heb echter bijna nooit last van spierpijn, hoe hard ik ook train. Vandaar dat ik alles voor bijv. de borst wil geven in 1 dag
Omdat je nooit spierpijn hebt wil je een spiergroep op 1 dag trainen??
 
Dit is een schema wat je persoonlijk moet liggen, vandaar dat ik meerdere meningen wil horen hierover. Ik heb echter bijna nooit last van spierpijn, hoe hard ik ook train. Vandaar dat ik alles voor bijv. de borst wil geven in 1 dag, that’s it. Ook rade een vriend van me dit aan, dus altijd het proberen waard!
Snap dat de ene dit niet goed vind en de ander juist wel maar sommige mensen geven hun mening alsof het een feit is, dat vind ik wel jammer.
Nouja, het kan natuurlijk prima. Maar de meeste wetenschap geeft aan dat je meer resultaten haalt bij elke spiergroep 2x per week trainen.

Ik doe vandaag zelf ook incline en paused bench. En dan een anderendaags gewone bench en push-ups. De derde dag doe ik cgbp. Dat kan natuurlijk ook in 1 training maar dan zou ik nooit zo intensief kunnen trainen dan als ik het verdeel.

Maar goed. Ik ben zeker geen expert.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je nooit spierpijn hebt wil je een spiergroep op 1 dag trainen??
Ja, om letterlijk door het gaatje te gaan met meerdere oefeningen te pakken ipv 3/4
 
Nouja, het kan natuurlijk prima. Maar de meeste wetenschap geeft aan dat je meer resultaten haalt bij elke spiergroep 2x per week trainen.

Ik doe vandaag zelf ook incline en paused bench. En dan een anderendaags gewone bench en push-ups. De derde dag doe ik cgbp. Dat kan natuurlijk ook in 1 training maar dan zou ik nooit zo intensief kunnen trainen dan als ik het verdeel.

Maar goed. Ik ben zeker geen expert.
Het kan inderdaag helpen om paused te doen, of de ene keer veel hh, of weinig, of explosief... etc.etc.etc. Voor iedereen natuurlijk een andere prikkel die het lichaam beter pakt, voor ieder lichaam anders. Vandaar dat ik gewoon nieuwsgierig was wat anderen van dit schema vonden. Als ze nou laag of hoog springen, ik ga het schema lekker proberen en schijt aan die mensen die zo lekker sarcastisch reageren terwijl ze 15x naar de sportschool gaan en voor de rest hun dag rijst eten in hun ruk bunker xD
 
Back
Naar boven