Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Die 1200cc is ook een viercylinder, zo vulde ik je gedachtengang in. Maar begrijp je verwarring, de laatste tijd maakt Triumph geen 4-cylinders meer en maakt bij de triples en twins onderscheid tussen 2 cylinderinhoud varianten door de zware Speed en de lichtere Street te noemen.
 
Het rijbewijs “groeit” toch nog steeds gewoon met je mee?
Niet helemaal, aangezien ik nu toch geen motor wil, kost het alleen maar extra geld nu het 19 jarige rijbewijs te halen, terwijl ik dan later alsnog het "echte" papiertje moet halen.
 
Niet helemaal, aangezien ik nu toch geen motor wil, kost het alleen maar extra geld nu het 19 jarige rijbewijs te halen, terwijl ik dan later alsnog het "echte" papiertje moet halen.
Ok, je moet tegenwoordig dan opnieuw examen doen voor een zwaardere motor, misschien zo gek nog niet, al vind ik de grens van 35kW dan wel vrij laag.
 
Ok, je moet tegenwoordig dan opnieuw examen doen voor een zwaardere motor, misschien zo gek nog niet, al vind ik de grens van 35kW dan wel vrij laag.
Klopt. Het plan is nu om op mijn 20e het lichte rijbewijs te halen en zodra ik 21 wordt het zware, dan vervalt de code 80 na 2 jaar ipv 4.
Ik vind dit leeftijdsgrens niet heel gek, maar toch, zoals het nu in elkaar zit, beetje scheef tegenover rijbewijs B.
 
Prima weertje nog.
18D32FFE-1ABA-4406-8DEE-A1D0BDFF9433.jpeg
 
Man nu wil ik ook een vtr :) De gpr staat ook mooier dan de leo.

Zou er ook wel eentje willen. Voor het mooie. Maar ze zijn, hoewel snel genoeg voor mij, niet supersnel. In het kader van een kneedown cursus heb ik een tijdje veel met MikeVTR van het forum gereden die nu overigens een Fireblade heeft. Met acceleratie van 20 tot 200 was zijn VTR niet sneller dan mijn Triumph 600.
 
Zag dat je tegenwoordig ook meedoet op het MF. Je hebt in ieder geval de juiste nickname en bandenkeuze.
Klopt. Las daar al een tijdje mee en heb me toch maar een keertje aangemeld.
Man nu wil ik ook een vtr :) De gpr staat ook mooier dan de leo.
Als je eenmaal gewend bent aan de dikke twin dan rijdt het super. Lekker veel koppel en een monsterlijk geluid.
GPR staat echt super. Klinkt ook erg goed. Was niet eens duur voor een op bestelling gemaakte uitlaat.
Zitten twee db killers in. Binnenin (die is er uit) en voor de politie achterin ook nog eentje (die zit er gewoon in). Certificaat erbij dus helemaal mooi. Lekkere dikke zware roffel en met doortrekken een beetje MotoGP sound erbij door. :heart:

Zou er ook wel eentje willen. Voor het mooie. Maar ze zijn, hoewel snel genoeg voor mij, niet supersnel. In het kader van een kneedown cursus heb ik een tijdje veel met MikeVTR van het forum gereden die nu overigens een Fireblade heeft. Met acceleratie van 20 tot 200 was zijn VTR niet sneller dan mijn Triumph 600.
Echt supersnel zijn ze ook niet maar eenmaal goed afgesteld snel genoeg. Kennis van mij met een Daytona houdt me in ieder geval niet bij. Ook een fireblade gehad, natuurlijk zijn die sneller maar niet zo bruut en dik om te zien en te horen. Kan er wel powerwheelies mee trekken.
 
Zou er ook wel eentje willen. Voor het mooie. Maar ze zijn, hoewel snel genoeg voor mij, niet supersnel. In het kader van een kneedown cursus heb ik een tijdje veel met MikeVTR van het forum gereden die nu overigens een Fireblade heeft. Met acceleratie van 20 tot 200 was zijn VTR niet sneller dan mijn Triumph 600.

nee ik rij hem ook wel weg, maar het is prachtige bike met geweldige sound.
 
nee ik rij hem ook wel weg, maar het is prachtige bike met geweldige sound.
Jij hebt toch een kawa 750? Die houdt ik niet bij met de vtr. Onderin wel maar als de kawa eenmaal bovenin de toeren bij het topvermogen komt dan is het afgelopen.
 
Jij hebt toch een kawa 750? Die houdt ik niet bij met de vtr. Onderin wel maar als de kawa eenmaal bovenin de toeren bij het topvermogen komt dan is het afgelopen.

Nee gsxr 750. Volledige raceuitlaat en afgesteld. Iets meer dan 150 pk's en lichter dan een 1000 :) Heb wel moeite met het wiel op de grond houden, daar verlies ik ook tijd mee.
 
Echt supersnel zijn ze ook niet maar eenmaal goed afgesteld snel genoeg. Kennis van mij met een Daytona houdt me in ieder geval niet bij. Ook een fireblade gehad, natuurlijk zijn die sneller maar niet zo bruut en dik om te zien en te horen. Kan er wel powerwheelies mee trekken.

Daytona 675?

Powerwheelies gingen in 1 en 2 ook met mijn SpeedFour, maar dat lag meer aan de afstelling dan aan de power zelf. Vermogen kwam er opeens hard in bij 8k en dat was soms schrikken, zelfs na 10 jaar rijden met dat ding.
 
Daytona 675?

Powerwheelies gingen in 1 en 2 ook met mijn SpeedFour, maar dat lag meer aan de afstelling dan aan de power zelf. Vermogen kwam er opeens hard in bij 8k en dat was soms schrikken, zelfs na 10 jaar rijden met dat ding.

Jep. Is af en toe wel schrikken haha.
 
Nee gsxr 750. Volledige raceuitlaat en afgesteld. Iets meer dan 150 pk's en lichter dan een 1000 :) Heb wel moeite met het wiel op de grond houden, daar verlies ik ook tijd mee.
Ach ja, dat bedoel ik ook Suzuki en geen Kawa 750!? :o
Best of both worlds, 750cc. Jammer dat niet meer merken die nog maken.
 
Back
Naar boven