MuscleMeat

Extreme misselijkheid tijdens trainen

Bezoekers in dit topic

Is het mogelijk dat niet helemaal correct ademhalen hier ook mee te maken heeft? Ik merk soms zelf dat ik probeer iets te lang m’n adem in te houden om de laatste reps eruit te pushen. Het voelt alsof ik op die manier dan meer kracht heb....

tuurlijk kan dit er ook mee te maken hebben. Bracen oké maar je adem de helft van je set (bijvoorbeeld) inhouden lijkt me geen goed idee. Maar dit zeg ik vanuit eigen ervaring.
 
Het probleem is dan ook weer dat ik tijdens die misselijkheid zo’n droge bek krijg dat ik wel iets moet drinken
Wat je beschrijft heb ik ook weleens, weet niet hoe je het fixt bro.

Neem zelf dan altijd kleine slokjes...

Gewoon doorzetten, volgende training ist weer beter
 
Het probleem is dan ook weer dat ik tijdens die misselijkheid zo’n droge bek krijg dat ik wel iets moet drinken
Als het zo erg is, en op geen enkele manier minder wordt, zou ik het even met de huisarts bespreken. Misschien heb je een voedsel intolerantie waardoor je spijsvertering 24/7 fucked up is, en is het trainen een trigger waardoor je meer last krijgt. Paar simpele testjes kunnen al veel uitsluiten.
 
Is het mogelijk dat niet helemaal correct ademhalen hier ook mee te maken heeft? Ik merk soms zelf dat ik probeer iets te lang m’n adem in te houden om de laatste reps eruit te pushen. Het voelt alsof ik op die manier dan meer kracht heb....
Aan de slag met je ademhaling is nooit verkeerd (zowel voor je techniek als je eigen gemoedstoestand). Maar als je alles tegelijkertijd gaat proberen, is het soms wat lastiger te merken waar het aan lag. En sommige dingen is het echt zonde als je die info misloopt.

Aangezien je er met de Bulgaarse meer last van hebt, kan het ook zijn dat je teveel in elkaar drukt als het zwaar wordt. Als je houding meer rechtop blijft, komt er automatisch minder spanning op je maag, en is het makkelijker om de spanning op de juiste plek te houden
 
Wat je beschrijft heb ik ook weleens, weet niet hoe je het fixt bro.

Neem zelf dan altijd kleine slokjes...

Gewoon doorzetten, volgende training ist weer beter
Ja vaak wel afhankelijk van hoe ik de afgelopen dagen heb geleefd, is dat redelijk ongezond geweest dan is het ook veel erger.

Maar het is redelijk vervelend want het verziekt echt je training.
 
Als het zo erg is, en op geen enkele manier minder wordt, zou ik het even met de huisarts bespreken. Misschien heb je een voedsel intolerantie waardoor je spijsvertering 24/7 fucked up is, en is het trainen een trigger waardoor je meer last krijgt. Paar simpele testjes kunnen al veel uitsluiten.
Ik kijk het nog even aan met wat aanpassingen en anders zal dat toch echt wel moeten, thanks!
 
Dat water valt vast mee. Vezelfs uit zijn oats zetten uit in het water. Neemt hij die shake vroeger, valt dat al weg.
 
Aan de slag met je ademhaling is nooit verkeerd (zowel voor je techniek als je eigen gemoedstoestand). Maar als je alles tegelijkertijd gaat proberen, is het soms wat lastiger te merken waar het aan lag. En sommige dingen is het echt zonde als je die info misloopt.

Aangezien je er met de Bulgaarse meer last van hebt, kan het ook zijn dat je teveel in elkaar drukt als het zwaar wordt. Als je houding meer rechtop blijft, komt er automatisch minder spanning op je maag, en is het makkelijker om de spanning op de juiste plek te houden
Die tip over die bulgaarse is wel een hele goeie, merk dat ik vaak zo diep mogelijk wil gaan en daardoor wat meer in elkaar druk... ook iets om zeker rekening mee te houden, thanks!
 
Misschien relevant, hoe is je conditie? Cardio?
 
Had je dit in het begin met trainen ook?
Omdat je aangeeft momenteel last te hebben.
 
Had je dit in het begin met trainen ook?
Omdat je aangeeft momenteel last te hebben.
Nope, ik heb het idee hoe zwaarder ik ga trainen hoe erger het wordt
 
Is het sufheid en kortademigheid?
Meer cardio,meer water drinken door de dag,minder zout en suiker eten en meer groenten en fruit.
En als dat niet helpt bloed laten testen. Kan een tekort in je voeding zijn. Heb hetzelfde gehad door B12 tekort.
 
Niet heel spectaculair, weinig tot geen cardio
Toen ik begon met benen trainen moest ik al na bij wijze van 1 set al kotsen. Dit is verdwenen toen ik cardio ging doen. Maar voor ieder persoon is het natuurlijk anders, maar zou best je conditie kunnen zijn.
 
Nope, ik heb het idee hoe zwaarder ik ga trainen hoe erger het wordt
Kan zijn door dat je zwaarder traint je je ademhaling aan gaat passen. Dus adem inhouden in plaats van door ademen. Kan ook misselijkheid geven.
Let eens op je ademhaling tijdens een oefening.
Bij legpress bijvoorbeeld benen buigen en inademen en vlak voordat je kracht gaat zetten uitademen en tijdens de krachtbeweging blijven uitademen. Zo ook met squat. Tijdens zakken inademen en vlak voor omhoog komen uitademen en kracht zetten.

Hoop dat ik t zo een beetje duidelijk omschrijf.... :o
 
Kan zijn door dat je zwaarder traint je je ademhaling aan gaat passen. Dus adem inhouden in plaats van door ademen. Kan ook misselijkheid geven.
Let eens op je ademhaling tijdens een oefening.
Bij legpress bijvoorbeeld benen buigen en inademen en vlak voordat je kracht gaat zetten uitademen en tijdens de krachtbeweging blijven uitademen. Zo ook met squat. Tijdens zakken inademen en vlak voor omhoog komen uitademen en kracht zetten.

Hoop dat ik t zo een beetje duidelijk omschrijf.... :o
Heel duidelijk, ga er op letten!
 
Hoeveel reps x sets x oefeningen doe je in een trainingsessie? Kan ook veel te veel volume zijn.
 
Back
Naar boven