AndroidHealthClinic

Harde barbell en Syndroom van Tietze (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Michelle00

Novice
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
9
Waardering
3
Lengte
1m58
Massa
52kg
Iemand enig idee of er een shirt of brace bestaat waar een soort van kussentje/verdikking in zit bij de borst? Elke keer die barbell op mijn borstbeen is echt pijnlijk soms. Het kussentje om een barbell vind ik niks. Of wordt dit echt zelf iets maken? Iemand tips? 😁 Ik doe trouwens aan crossfit waarbij je soms moe wordt en de barbell soms weleens iets te hard valt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je uitvoering nu is, maar misschien helpt het als je de bar gecontroleerd laat zakken, zodat deze rustig de borst raakt?
 
Borstspieren trainen en meer eten voor natuurlijke kussentjes
 
Ik weet niet hoe je uitvoering nu is, maar misschien helpt het als je de bar gecontroleerd laat zakken, zodat deze rustig de borst raakt?
Ja dat probeer ik inderdaad. Alleen doe ik aan crossfit en komt er meestal snelheid bij kijken en moet je ook weleens meer herhalingen doen en ook meerdere oefeningen, daar wordt je moe door en dan kan je het niet altijd goed meer tegen houden. Dankje voor je reactie!
 
Ja dat probeer ik inderdaad. Alleen doe ik aan crossfit en komt er meestal snelheid bij kijken en moet je ook weleens meer herhalingen doen en ook meerdere oefeningen, daar wordt je moe door en dan kan je het niet altijd goed meer tegen houden. Dankje voor je reactie!
Conceited GIF by memecandy
 
En dan in mn shirt stoppen? Haha wel goed idee alleen moet die goed vast zitten
Gewoon op je leggen waar de stang zal komen, doe ik ook omdat ik nog wel eens door m'n tshirt heen een geirriteerde huid krijg van de bar bij m'n gym. Hoe bench je dat dat niet zou blijven liggen? Ducttape een uitkomst?
 
Gewoon op je leggen waar de stang zal komen, doe ik ook omdat ik nog wel eens door m'n tshirt heen een geirriteerde huid krijg van de bar bij m'n gym. Hoe bench je dat dat niet zou blijven liggen? Ducttape een uitkomst?
Het gaat om clean of clean and jerk, dus blijft niet echt liggen dan :)
 
Wauw. Wanneer zelfs de term 'pussypad' niet meer voldoet...
 
Ah dat is lastiger ja. Ik doe m'n handdoek voor military press als een slabbertje om :o misschien zoiets en het dan achter je nek met een knijper of elastiekje vastmaken dat het zelfs met cleans blijft zitten?
 
Ah dat is lastiger ja. Ik doe m'n handdoek voor military press als een slabbertje om :o misschien zoiets en het dan achter je nek met een knijper of elastiekje vastmaken dat het zelfs met cleans blijft zitten?
Haha dat ziet er vast leuk uit. Wel een goed idee, misschien scheelt het wel wat. Dankje voor het meedenken!
 
Iemand enig idee of er een shirt of brace bestaat waar een soort van kussentje/verdikking in zit bij de borst? Elke keer die barbell op mijn borstbeen is echt pijnlijk soms. Het kussentje om een barbell vind ik niks. Of wordt dit echt zelf iets maken? Iemand tips? 😁 Ik doe trouwens aan crossfit waarbij je soms moe wordt en de barbell soms weleens iets te hard valt.
Is het iets tijdelijks?
ik vind het handdoek idee nog niet eens zo heel gek. Weet niet of je daaraan genoeg hebt, maar je zou het kunnen proberen.

Je moet eens weten wat je allemaal in je sportbh kwijt kan. Je zou daarin iets van een kleine handdoek kunnen 'opvouwen' en verdelen. Als je m goed verdeeld kom je er nog leuk mee weg ook ;)

Voor pull ups en chin ups stop ik ook wel eens gewichten in mijn shirt :o
 
Is het iets tijdelijks?
ik vind het handdoek idee nog niet eens zo heel gek. Weet niet of je daaraan genoeg hebt, maar je zou het kunnen proberen.

Je moet eens weten wat je allemaal in je sportbh kwijt kan. Je zou daarin iets van een kleine handdoek kunnen 'opvouwen' en verdelen. Als je m goed verdeeld kom je er nog leuk mee weg ook ;)

Voor pull ups en chin ups stop ik ook wel eens gewichten in mijn shirt :o
Nee deze aandoening blijft helaas.. vandaar dat ik ook iets zocht wat ik een soort van aan kon trekken. Maar misschien valt er zelf iets te maken met een handdoek en een shirt. Ja die sport bh's zijn wel ideaal! Alleen zou ik dan maatje groter moeten kopen denk ik 😂
 
  • Like
Waarderingen: LM
Lijkt me lastig. Gelukkig geen syndroom van tietze.

Heb wel altijd geschaafde schenen met deadliften. Soms is het onontkoombaar.

Misschien kun je er van die kipfilets in doen ofzo. In die sportbeha
 
Nee deze aandoening blijft helaas.. vandaar dat ik ook iets zocht wat ik een soort van aan kon trekken. Maar misschien valt er zelf iets te maken met een handdoek en een shirt. Ja die sport bh's zijn wel ideaal! Alleen zou ik dan maatje groter moeten kopen denk ik 😂

Er zijn van die ondershirtjes voor rugby. Dan zit er iets van padding rondom de schouders. Wellicht een keertje kijken bij Decathlon of dat iets is?
 
Er zijn van die ondershirtjes voor rugby. Dan zit er iets van padding rondom de schouders. Wellicht een keertje kijken bij Decathlon of dat iets is?
Oh super slim, daar heb ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken!
 
Hoezo? Heb jij syndroom van tietze dan?
Meer een aversie tegen crossfit, en juist deze combinatie begrijp ik niet goed.

Techniek scheelt veel, al wordt daar vanuit de crossfit gewoon anders naar gekeken. Het explosieve en kracht halen uit de beweging en gewrichten heeft in mijn ogen veel meer nadelen dan voordelen. Helemaal in jouw geval, lijkt mij. Het maakt het lastiger om optimaal een beetje massa op je borst te kweken, en maakt de kans op blessures vaak groter.

En juist daardoor vallen er al een paar dingen af die je zou kunnen doen.
En stel, je maakt een schoudervullingen (of bv traagschuim oid) in een shirtje. Dan dempt het hooguit, maar doet niets met de oorzaak. Dus als jij je gewicht kan verhogen, wordt de klap ook weer groter (+ de oefening blijft blijkbaar te ongecontroleerd, waardoor je kans op blessures toeneemt) . En je zou je kunnen afvragen wat die klappen voor effect op ontstoken kraakbeen hebben.
 
Back
Naar boven