MuscleMeat

I'm back (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Poeh zeg, .. net je log even bijgelezen. Heftig man, lekker blijven sporten, vooral fietsen maakt je hoofd ook leeg, mits je je niet te druk maakt over afstellingen en versnellingen.
Succes, en maak je niet te druk :thumb::)
Makkelijker gezegd dan gedaan maar bedankt voor de steun, jonge man.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet een rondje Kennemerduinen gedaan (eigenlijk een achtje), in het kader van de racevalidatie.

Eerst even het zitcomfort aangepast door de belachelijk fanatieke voorbouw van 13cm te vervangen door een supercompacte van slechts 4,5cm. Het zadel had ik eerder al een heel stuk lager gezet. De bandenspanning op 6 bar i.p.v. 8, er zitten namelijk veel weggetjes met straatstenen en zelfs onverharde gedeeltes in dit traject. Het kopje van Bloemendaal aan het begin had ik bij nader inzien beter niet kunnen doen, zelfs met 39x23 was het niet mogelijk om de hartslag laag te houden. Op de terugweg daarom maar een omtrekkende beweging gemaakt.

Mijn mooie Celeste groene (of is het blauwe?) Bianchi Reparto Corse, de voorloper van de huidige fietsen uit de Tour de France, moet wel de minst comfortabele racefiets zijn die ooit gemaakt is. Nadat de originele carbon voorvork gebroken was heb ik een speciaal kevlar/carbon exemplaar gemonteerd om het extreem stugge er een beetje uit te krijgen. K-VID staat erop, kevlar vibration isolation device, Bianchi engeneered. Die maakt het allemaal nog veel erger. Ondanks de zachte banden enorm veel gestuiter, maar misschien ben ik nu al verwend en verpest na 3 keer fietsen op mijn nieuwe full suspension mountainbike (de donor van de korte voorbouw). Mogelijk passen bredere 28mm banden in het frame en de vork, ik ga dat eens uitzoeken, ben nu met die oncomfortabele 23mm bandjes waarschijnlijk een van de laatsten der Mohikanen op dat gebied. Over indianen gesproken, die kenden geen pijn, een Spartaanse fiets (die lui konden goed tegen pijn) is al erg genoeg.
 
Laatst bewerkt:
1602932747357.png


Foto gevonden van mezelf. Dit was 8 jaar geleden, voordat ik weer met krachtsport begon.
 
Laatst bewerkt:
Eerste training thuis afgewerkt. In de gym van het ziekenhuis deed ik afgelopen maand sets van 8 reps met de hele weightstack van de machines voor pecs, rug en schouders, met EEN hand. Merkte nu hoe weinig gewicht dat was.

Koos daarnet een gewicht waarvan ik dacht daar op het moment met flink wat moeite 20 reps mee te kunnen; gestopt bij het aantal reps waarbij ik enige moeite ondervond en ongeveer 30-45s rust aangehouden.

bankdrukken
opwarmen
15,13,11x70kg 15,13,11 is typisch voor mij als ik in de hogere reprange train met weinig rust

halter curls
15,13,11x35kg 15,13,11 reps beviel ook hier goed (niet te zwaar, niet te licht)

Niet deaud.
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt fabeltjes.
 
Mij een beetje voor de gek houden :o
 
slecht uit interesse en ter lering:
Wat is het voordeel van 30-45 seconden rust op de bench t.o.v. 2 minuten / totdat je grotendeels hersteld bent? Train je gericht op hypertrofie of spieruithuidingsvermogen of een ander doel?
 
slecht uit interesse en ter lering:
Wat is het voordeel van 30-45 seconden rust op de bench t.o.v. 2 minuten / totdat je grotendeels hersteld bent? Train je gericht op hypertrofie of spieruithuidingsvermogen of een ander doel?

Herstel, maar zeker ook hypertrofie. Ik mag echter van de cardioloog alleen zeer voorzichtig aan sport doen en ik probeer een manier te vinden om het nog een beetje uitdagend te maken. De fysio beweerde aanvankelijk dat ik allengs weer voluit mocht gaan sporten, bv. ook maximaal bankdrukken. Maar daar bedoelde hij wat anders mee dan ik en hij heeft zijn advies moeten bijstellen.

Waar ik met name voor moet uitkijken, naast chronische hoge bloeddruk, is piekinspanning met uitschieters van zeer hoge bloeddruk (die is bij mij o.a. door bradycardie niet goed onder controle te krijgen). Maar ik betwijfel inderdaad net als jij of wat ik nu doe gezonder is dan meer rust+zwaarder. Wat ik vandaag deed, lijkt qua inspanning wel op wat ik bij de revalidatie bij de fysio deed en die vond dat in orde.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven