AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (30 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Dat is inderdaad het allerbelangrijkste ja. Als ik sommige lui vraag hoeveel mela ze zetten. Antwoord: “een streepje op het spuitje man.” Hoeveel mg is een streepje dan? “Geen idee”
    Hahaha ja dat is wel een klassieker. Of mensen proberen uit te leggen hoeveel streepjes X ml wanneer X ml vloeistof gemengd is met een 10ml vial.
    1604320456645.png
     
    512+369 is al teveel moeite voor mij. Geef mij maar een vial en een spuit
     
    Imo moeten ze beter uitleggen waarom en hoe je dat uiteindelijk kunt gaan toepassen in de praktijk, want ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen. Dat geldt overigens ook voor al die andere bullshit die je krijgt.
    Ik had altijd een grafhekel aan statistiek, tot ik begreep waarvoor je het kunt gebruiken. Het heeft me persoonlijk uiteindelijk ook veel opgeleverd, want zelfs gepromoveerde wetenschappers hebben er vaak niets mee. En in het land der blinden.....

    Imho heb je meer aan begrijpen hoe iets werkt ipv het trucje van uitrekenen kunnen uitvoeren. Exponentiele functies bijvoorbeeld - die hele coronashit en waarom mensen de maatregelen niet snappen of dat we domme maatregelen treffen is omdat maar weinig mensen exponentiele functies begrijpen. Trouwens ook de reden van de financiële crisis en waarom we de aarde verpesten (exponentiele functies in eindige ruimtes). Op kleinere schaal de reden dat veel mensen slecht met geld om kunnen gaan.

    En laten we dat nu juist wegbezuinigen uit al het onderwijs - echt begrip. Als je het trucje kunt uitvoeren is het goed.... ronduit kut. Ik had ook altijd ruzie met mijn docenten daarom. Een wonder dat ik nooit weggestuurd ben.
     
    Het kan veel sneller, 3x 20, ipv 20 + 20 + 20, groet.
     
    Back
    Naar boven