MuscleMeat

Laten we een polletje houden

-Geen vuurwerk met het nieuwjaarsfeest-

  • Eenmalig, dit jaar afschaffen is een goed idee...

  • Nee! Het is traditie en moet OOK dit jaar gewoon gevierd worden en daar hoort vuurwerk nou eenmaal b

  • Laten we het maar helemaal afschaffen..

  • Gecontroleerd op aangewezen plekken vuurwerk laten afsteken door professionals


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Steks die tijdens NYE 2020 een grondbloem afsteekt:
1604330836444.jpg
 
Laatst bewerkt:
En die weken voor en na OEN met al die droeftoeters die lopen af te steken dan. Laat me slapen en maak m'n beesten niet panisch.
 
En die weken voor en na OEN met al die droeftoeters die lopen af te steken dan. Laat me slapen en maak m'n beesten niet panisch.
Buiten OEN afsteken is al verboden.
 
Ik zou nog een optie aan de poll toe willen voegen:
Gecontroleerd op aangewezen plekken vuurwerk laten afsteken door professionals.
Op die manier is er toch vuurwerk en kan het door iedereen worden gezien, maar blijft de schade (zeer) beperkt in allerlei opzichten. Naast fysieke/gezondheids schade is er elk jaar ook veel economische schade.

Kunnen jullie dat voor me doen? Lukt me niet.. kan aan mij liggen of dat ik alleen op mobiel gebruik 🤷‍♂️
 
  • Like
Waarderingen: LM
Vuurwerkverbod en ondertussen carbid schieten vrij recent op de lijst van cultuureel erfgoed gezet. Het is echt het land van de bureaucratie :roflol:
 
Ik klink hierboven als een oude zure vent, maar het valt eigenlijk wel mee, ik snap best dat de jeugd vuurwerk wil afsteken, ik heb dat ook gedaan. Elk jaar keek je er toch weer naar uit en hoopte je dat je weer wat strijkers en een Chinese rol via hetzelfde mannetje als vorig jaar kon regelen. Je knutselde wat dingen uit elkaar en weer aan elkaar, beschoot elkaar met romeinse kaarsen en maakte zelf rookbommen met sterretjes en die knal gele elektrabuizen. Ruim tien jaar geleden hadden ze in de straat bij mijn vorige huis een flink thermiet vuurtje aangestoken, ook daar kon ik wel de humor van inzien, tot de volgende dag en het asfalt verrot was en het dus gerepareerd moest worden en dan denk je toch wel, waarom nou midden op straat.

Maar er zit ook een andere kant aan vuurwerk een jaar of 25 geleden is een man bij ons in de straat zijn oog kwijt geraakt door een simpel babypijltje, zo’n 10 tot 15 jaar geleden zijn we bij vrienden door het oog van de naald gekropen, er stond voor een paar honderd euro aan vuurwerk bij hun in de hal en precies op het moment dat we de voordeur open deden om naar buiten te gaan en ons vuurwerk af te steken was een pot van mensen verder op in de straat omgevallen en een lichtkogel kwam zo door de deuropening hij brandde nog heel kort na op de vloer, maar gelukkig heeft het niets ontstoken. Zo’n 5 jaar geleden is er iets verder op in de straat een vuurpijl onder een dakpan gekomen en het hele dak van dat huis in toen afgelikt, die mensen hebben meer dan een half jaar ergens anders moeten wonen.

Is het niet gewoon verstandiger om ipv op elke hoek van de straat vuurwerk af te steken, het net buiten de woonwijken te doen op aangewezen plaatsen, natuurlijk houdt niet iedereen zich daaraan, sterker nog ik hoop dat mijn zoon over een jaar of 14 (als je dan zelf nog vuurwerk af mag steken) ook hier en daar wat dingen doet met vuurwerk die je beter niet kun doen, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik hoop alleen niet dat hij cobra6 aan een jerrycan benzine vastplakt of denkt zelf een peroxide bom te kunnen maken (wat best makkelijk, maar ook best gevaarlijk is).
 
Dat is niet het doel van een traditie, maar het is wel mogelijk. Ik zie alleen even niet in wat er qua tijd is veranderd waardoor iets 10 jaar geleden wel acceptabel was en nu niet meer.

Het idee van een traditie is toch juist om het zo min mogelijk aan te passen aan de huidige tijd?

Exact. Het doel van een traditie is juist dat iets een repeterend karakter heeft en elk jaar (of met een andere frequentie) op een specifieke wijze wordt gevierd/uitgevoerd. Als iets continu verandert, is het niet echt meer een traditie te noemen.
Het is al jaren een traditie om te tornen aan tradities.
 
(In een telefooncel is ook leuk, maar dan castreert @LM je.)
Misschien moet je, als je dan toch tips geeft, Ano_210923 even uitleggen wat dat is, een telefooncel. Anders verwart hij dat wellicht met een cell phone en probeert ie straks iets anders dan wat jij bedoelt.
 
Vuurwerkverbod en ondertussen carbid schieten vrij recent op de lijst van cultuureel erfgoed gezet. Het is echt het land van de bureaucratie :roflol:
Ik zie hier niet de onlogica van in, prima plan.
 
Autorijden verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Alcohol verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Neuken verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Kinderen baren verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Doodgaan verbieden want druk op IC’s vanwege corona

Conclusie:
Alles verbieden want druk op IC’s vanwege corona.
 
Autorijden verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Alcohol verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Neuken verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Kinderen baren verbieden want druk op IC’s vanwege corona
Doodgaan verbieden want druk op IC’s vanwege corona

Conclusie:
Alles verbieden want druk op IC’s vanwege corona.

Wat een bullshit is dit zeg.. vuurwerk is puur vermaak en totaal geen basisbehoefte.. lijkt me wat gemakkelijker om even een jaartje niet te doen..?
 
Wat een bullshit is dit zeg.. vuurwerk is puur vermaak en totaal geen basisbehoefte.. lijkt me wat gemakkelijker om even een jaartje niet te doen..?

Waarom mag een ander bepalen wat voor mij wel of geen basisbehoefte is?
 
Wat een bullshit is dit zeg.. vuurwerk is puur vermaak en totaal geen basisbehoefte.. lijkt me wat gemakkelijker om even een jaartje niet te doen..?
Alcohol toch ook?
 
Basis rijvaardigheid is te toetsen en te trainen, zeer onverstandig om hier geen norm voor in te stellen. Of je capabel genoeg bent om een vuurwerkstandaard te gebruiken als je een vuurpijl aansteekt, tja, dat valt niet te toetsen.
Vuurwerk blijft een explosief en explosieven zijn net als firearms zeer onvoorspelbaar. Hoe bekwaam of capabel je ook denkt te zijn, het maakt niet uit. Zelfs mensen die het onschadelijk maken of het ontmantelen van explosieven als beroep hebben zijn hun leven nooit zeker.
 
Back
Naar boven