MuscleMeat

Live News Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

De gematigden worden vaak in zekere zin gegijzeld, durf je maar eens uit te spreken en je wordt alsnel uitgemaakt voor nestbevuiler, house nigger of afvallige (wat is sommige kringen een directe of indirecte doodsbedreiging kan zijn).

Zie ook: Fidan Ekiz.
 
Belachelijk, dat die leerlingen wel naar school mogen. Dat hoort toch een schorsing te zijn.
En als de leerlingen het echt niet eens zijn met wat de school aanbiedt, is het misschien beter om passender onderwijs te gaan volgen.
Ik denk alleen dat wij, in nederland, dergelijk onderwijs niet zouden moeten aanbieden.
Ze blèren zo maar wat die leerlingen, het is een spotprent die de spot drijft met een aanslag :gek: passend onderwijs volgen? Aanpassen of opdonderen zou ik zeggen

43CA3DAC-EFC6-48E3-B05F-A050C9C3DC28.jpeg
 
Waarom mag het van jou strafbaar gesteld worden? En wat denk je dat daarmee in de praktijk zal veranderen?
Omdat, ... euh... als het zoveel onrust brengt, en het soms ook lijkt op moslim-pesten.
Groepen in onze samenleving, zijn er blijkbaar niet aan toe. Of niet meer. Vroeger waren de Turkse jongeren en Marokkaanse jongeren hier helemaal niet zo mee bezig, niet in het openbaar. In de jaren '80-'90 liepen de jonge meiden niet met een hoofdoek etc. Het lijkt alsof de samenleving steeds minder tolerant wordt, terwijl we meer 'vrijheid van meningsuiting' hebben.

Ik heb ook niet het idee dat dit bijdraagt aan de internationale samenwerking, er zijn nog al wat landen die zich hier aan storen. Ik krijg dan nooit echt duidelijk of dat de mening van een heel land is, of slecht een groepje demonstranten waar een camera op staat (?)

Wat het zal veranderen, het zal wel een hellend vlak zijn, waardoor de 'vrijheid van meningsuiting' zoals wij die kennen verder wordt ingeperkt.
De vrije meningsuiting die onze eigen cultuur, inmiddels de das omdoet. Denk aan Sinterklaas, en zijn knecht. Beelden die aanstoot gevend zijn omdat er slaven zijn verhandeld, versieringen op de gouden koets etc. Jodenkoeken, Negerzoenen, Sjors en Sjimmie.
 
Omdat, ... euh... als het zoveel onrust brengt, en het soms ook lijkt op moslim-pesten.
Groepen in onze samenleving, zijn er blijkbaar niet aan toe. Of niet meer.
- vond ik een aardig stukje rondom godslastering. Voor de liefhebber.

De reactie op de dood van Van Gogh is dus niet een diepgaande bezinning op de beveiliging van diegenen die participeren aan het publieke debat. Wat wel? Die reactie was merkwaardig genoeg een aandringen op zelfcensuur en op matiging van de toon in het debat. Het is in dit kader dat de discussie over godslastering een rol gespeeld heeft. Binnen het kabinet ontstond verschil van mening over de vraag of het primaat bij de vrijheid van meningsuiting moest liggen dan wel bij de godslastering. Tijdens het CDA-congres op 13 november pleitte premier Balkenende voor meer terughoudendheid bij 'spraakmakende critici die onze opiniebladen bevolken'. Vrijheid van meningsuiting zou alleen kunnen bestaan bij een 'zekere gebondenheid' meende premier. 'Laten we ons realiseren dat onze woorden ook wonden kunnen slaan.' Minister Donner zei tegen de christen-democratische achterban dat het kabinet reeds bestaande wettelijke mogelijkheden om godslastering aan te pakken strenger zal gaan toepassen. Eén dag later zei Rita Verdonk, de minister van Vreemdelingenzaken, in het programma Buitenhof: 'Moslims hebben een lager niveau van incasseren dan andere Nederlanders. Donner zal toch niet bedoelen dat wij ons aan dat niveau moeten aanpassen?'


Wat het zal veranderen, het zal wel een hellend vlak zijn, waardoor de 'vrijheid van meningsuiting' zoals wij die kennen verder wordt ingeperkt.
De vrije meningsuiting die onze eigen cultuur, inmiddels de das omdoet. Denk aan Sinterklaas, en zijn knecht. Beelden die aanstoot gevend zijn omdat er slaven zijn verhandeld, versieringen op de gouden koets etc. Jodenkoeken, Negerzoenen, Sjors en Sjimmie.
Als ik dit zo lees, ben je dan wel voor het strafbaar stellen als dit het gevolg zal zijn? Is het je dat waard?
 

Bijlagen

  • Godslastering+en+zelfcensuur+na+de+moord+op+Theo+van+Gogh.4.pdf
    187,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Ze blèren zo maar wat die leerlingen, het is een spotprent die de spot drijft met een aanslag :gek: passend onderwijs volgen? Aanpassen of opdonderen zou ik zeggen

Dat zal de mening zijn van de meeste nederlanders, maar hoe komen we daar achter én hoe zetten we ze uit ?
Een referendum ?
De meeste van deze leerlingen zijn hier geboren, dus opdonderen, waar naar toe, hun geboorte land, land van keuze ? Wie wil ze hebben ?
Of misschien moeten we de zogenaamde iets fanatiekere moslims dan ook maar volgens de sharia gaan berechten ?
 
@ Gezonde roker, ik heb niet het idee dat de politici in den haag weten, wat er speelt in de samenleving. Die spelen hun eigen poppenkast. Zij zien de VW-Golfjes met op het achterraam, een handtekening van atta turk, niet.
Ze zijn blijkbaar weer eens geschokt, omdat er een leraar zit ondergedoken. Ze spreken hun afschuw uit, ... lekker populair doen.
En anti racisme demonstranten, hebben volgens den haag, blijkbaar minder kans op corona, dan anti corona regels demonstranten.
 
@ Gezonde roker, ik heb niet het idee dat de politici in den haag weten, wat er speelt in de samenleving.
Ik haalde de quote uit de bijgesloten pdf aan, daar de gedachten van bijvoorbeeld een Balkenende van toen in mijn optiek doen aansluiten op hetgeen jij hier schrijft anno 2020.
Binnen het kabinet ontstond verschil van mening over de vraag of het primaat bij de vrijheid van meningsuiting moest liggen dan wel bij de godslastering. Tijdens het CDA-congres op 13 november pleitte premier Balkenende voor meer terughoudendheid bij 'spraakmakende critici die onze opiniebladen bevolken'. Vrijheid van meningsuiting zou alleen kunnen bestaan bij een 'zekere gebondenheid' meende premier. 'Laten we ons realiseren dat onze woorden ook wonden kunnen slaan.'
 
Ik ben trouwens wel voor de sharia wet in Nederland, als je duidelijk niet binnen de samenleving past en je je daar niet toe wil aanpassen, moet je ook zo berecht worden
 
- vond ik een aardig stukje rondom godslastering. Voor de liefhebber.

Als ik dit zo lees, ben je dan wel voor het strafbaar stellen als dit het gevolg zal zijn? Is het je dat waard?

Nee, dat is het niet waard. Het strafbaar stellen past niet bij ons.
Ja, ik kan me dat nog bijna herinneren met Balkenende. Ook toen liepen ze ver achter de feiten aan. Ook toen al vertrokken er Somaliers uit Nederland naar Birmingham, om zich bij groeperingen aan te sluiten. Ook toen was al duidelijk, dat radicalisering onder de jeugd, 'in' was. Inmiddels is onze vrijheid door het internet behoorlijk toegenomen, en nog steeds blijven ze achter de huidige werkelijkheid aan hobbelen.
De normen en waarden van Balkenende, de regels en de waarde die we er aan toekennen, zijn blijkbaar nog niet helder in Nederland. En ze maken er in den haag ook geen werk van.

Ook toen sprak men over geschokt en afschuw. En dat zullen ze de komende jaren blijven doen.
 
Ik ben trouwens wel voor de sharia wet in Nederland, als je duidelijk niet binnen de samenleving past en je je daar niet toe wil aanpassen, moet je ook zo berecht worden
Idem ditto.

Moet je eens kijken hoe snel alle criminaliteit stopt, met name de drugscriminaliteit. Zullen we de Dam in onze hoofdstad dan omtoveren tot Chop Chop square?
 
Nee, dat is het niet waard. Het strafbaar stellen past niet bij ons.
Ja, ik kan me dat nog bijna herinneren met Balkenende. Ook toen liepen ze ver achter de feiten aan. Ook toen al vertrokken er Somaliers uit Nederland naar Birmingham, om zich bij groeperingen aan te sluiten. Ook toen was al duidelijk, dat radicalisering onder de jeugd, 'in' was. Inmiddels is onze vrijheid door het internet behoorlijk toegenomen, en nog steeds blijven ze achter de huidige werkelijkheid aan hobbelen.
De normen en waarden van Balkenende, de regels en de waarde die we er aan toekennen, zijn blijkbaar nog niet helder in Nederland. En ze maken er in den haag ook geen werk van.

Ook toen sprak men over geschokt en afschuw. En dat zullen ze de komende jaren blijven doen.
Het is allemaal heel simpel en logisch. Import the third world, become the third world.
 
Dat zal de mening zijn van de meeste nederlanders, maar hoe komen we daar achter én hoe zetten we ze uit ?
Een referendum ?
De meeste van deze leerlingen zijn hier geboren, dus opdonderen, waar naar toe, hun geboorte land, land van keuze ? Wie wil ze hebben ?
Of misschien moeten we de zogenaamde iets fanatiekere moslims dan ook maar volgens de sharia gaan berechten
Ik heb geen flauw idee, het zal voornamelijk aan de omgeving/opvoeding liggen dus daar moeten dingen veranderen.
 
Van mij mag iedereen geloven wat hij wil maar als ik hier in de buurt kijk dan hebben de "buitenlanders" 0,0 affiniteit met ons en dit is inmiddels de 4e generatie?
 
Hoe de hel kan je dit een “mohammed cartoon” noemen?
6C095D8B-A240-448D-8CF9-094B28C2ACB7.jpeg
 
De ironie dat vele jaren geleden er geen haan kraaide naar de South Park episode waarin onze vriend 20 minuten vol in beeld was.

1604602821086.png
 
Who condemned what?


June 4th, 2007...
 
Back
Naar boven