AndroidHealthClinic

Last van schouder

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Heb nu al ruim anderhalve week last van m'n schouder.

Kreeg 't na een knak in m'n schouder tijdens een incline shoulder press.

Toen gelijk gestopt en geen schouder meer getraind.
Daarna 48 uur sowieso niks gedaan.

Nu weer af trainen maar geen shoulder press. Side raises gaat op zich prima. Maar echt recht omhoog voelt gewoon niet chill. Bench press voel ik 't ook maar is niet dat 't niet meer gaat.

Heb vroeger wel ook mijn sleutelbeen gescheurd bij hetzelfde antwoord.

Iemand een idee? Slijmbeursontstekijg zou andere klachten geven volgens mij.

Volgende stap is bezoek aan huisarts iig
 
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid toch gewoon eens bij de arts langs gaan.
Beter het zekere voor het onzekere nemen!
 
Gewoon naar de fysio. Hoewel ik door de jaren heen soms ook meer kennis lijk te halen uit topics op fora dan bij een fysiotherapeut. Als je een goede vindt, niet meer loslaten ;).

Kleine tip: meteen oppassen. Ik ben door gaan sporten met een pijnlijke schouder. En als je doorgaat en het doet geen pijn wilt dat niet zeggen dat het niet erger wordt. Vaak ga je onbewust een andere houding aannemen waardoor het minder pijn doet. Bij mij ging mijn linker trapezius keihard meewerken om mijn kapotte linker schouder minder te belasten. Nu zit ik met een overactieve linker trapezius en doe ik alles 'scheef'. Hierdoor verpest je je hele lichaam op den duur...

Wat wel ontlasting aan de schouder geeft zijn (passieve) dead hangs, elke dag, ik voeg ook 30kg gewicht aan mezelf toe. Zo stretch ik de schouder en, in mijn geval, denk ik dat ik hierdoor ook weer een beetje 'recht' trek.
 
Gewoon naar de fysio. Hoewel ik door de jaren heen soms ook meer kennis lijk te halen uit topics op fora dan bij een fysiotherapeut. Als je een goede vindt, niet meer loslaten ;).

Kleine tip: meteen oppassen. Ik ben door gaan sporten met een pijnlijke schouder. En als je doorgaat en het doet geen pijn wilt dat niet zeggen dat het niet erger wordt. Vaak ga je onbewust een andere houding aannemen waardoor het minder pijn doet. Bij mij ging mijn linker trapezius keihard meewerken om mijn kapotte linker schouder minder te belasten. Nu zit ik met een overactieve linker trapezius en doe ik alles 'scheef'. Hierdoor verpest je je hele lichaam op den duur...

Wat wel ontlasting aan de schouder geeft zijn (passieve) dead hangs, elke dag, ik voeg ook 30kg gewicht aan mezelf toe. Zo stretch ik de schouder en, in mijn geval, denk ik dat ik hierdoor ook weer een beetje 'recht' trek.

Ben inmiddels bij de fysio geweest en lijkt allemaal mee te vallen gelukkig.
Doe nu een week vrijwel niks op wat oefeningen na die ik van de fysio heb gekregen.
En dan binnenkort weer controle.
 
Back
Naar boven