AndroidHealthClinic

Train nu 28 jaar, wil graag wat sterker worden, zie door bomen bos niet meer..

Bezoekers in dit topic

Yup, daarom zag ik de split ergen sop het forum (en ik hier genoemd heb) niet zitten..
ik heb nu bedacht (en heb ik ook wel eerder gedaan
A-borst schouders
B-rug triceps
C-benen-biceps..

3 oefeningen/spiergroep.. training duurt incluus 10 min hard/warlopen ca. een uur.
 
Kijk weer reacties!(ik krijg soms wel/soms geen notificatie)
Lieve sammie, ik nam het nog voor je op, maar nu dwing je mij om hetzelfde te zeggen, dat is al aan je uitgelegd :p je bent selectief aan het lezen ofzo???
 
Neej, het staat aan, maar werkt soms wel/niet.. nu weer even wel..
 
Ofwel, staat een opeenvolgende training van andere spiergroepen het herstel van de eerste in de weg?

Normaal gesproken niet en zal dit juist bevorderlijk zijn voor het herstel van andere, eerder getrainde spiergroepen.

Tenzij:
- Je split niet goed is ingedeeld, zoals Schwarzeneggertje al aan geeft. (te veel overlap tussen spiergroepen)

- Lange en zware trainingen achter elkaar te veel van je vergen en daarmee je vermogen tot herstel ondermijnd wordt.

Kijkend naar je eerdere uitspraken, kan dit heel makkelijk het geval zijn bij jou.

Vandaar ook dat ik -en anderen- adviseren om regelmatig, maar 'lui' te trainen.
M.a.w. korte sessies (max 30min), met weinig oefeningen en niet tot falen gaan.

Als hypertrofie dan toch al niet je doel is maar kracht, dan is dat de betere manier van trainen.
Helemaal in jouw geval dus!
 
Mjah, dat dat 'lui' trainen ook werkt? zit idd heel erg in hoofd dat er 'duidelijk wat' moet gebeuren om aanzet te geven om sterker te worden.. van 'lui'trainen krijgen je spieren geen signaal om sterker te worden? Zo iets zit in hoofd..
'aan voelen'doe ik al lang niet meer/ben ik niet goed in of zo..
 
Mjah, dat dat 'lui' trainen ook werkt? zit idd heel erg in hoofd dat er 'duidelijk wat' moet gebeuren om aanzet te geven om sterker te worden.. van 'lui'trainen krijgen je spieren geen signaal om sterker te worden? Zo iets zit in hoofd..
'aan voelen'doe ik al lang niet meer/ben ik niet goed in of zo..
Je denkt te ingewikkeld, het zijn de kleine aanpassingen die het verschil kunnen maken. Ga gewoon experimenteren.
 
snap ik, en daar zit wat onzekerheid.. hoe lang (hoeveel jaar?) moet ik iets proberen voor ik een effect merk? Hoe groot is het risico dat het kleine beetje kracht wat ik met veel moeite heb opgebouwd, er kwijt door raak?

Dat te ingewikkeld denken heb ik op meer gebieden zegt men..
 
Mjah, dat dat 'lui' trainen ook werkt? zit idd heel erg in hoofd dat er 'duidelijk wat' moet gebeuren om aanzet te geven om sterker te worden.. van 'lui'trainen krijgen je spieren geen signaal om sterker te worden? Zo iets zit in hoofd..
'aan voelen'doe ik al lang niet meer/ben ik niet goed in of zo..

JA DAT WERKT.

Neem dat nou toch gewoon eens aan koppige krasse knar die je d'r bent!
 
Waarom werkt het dan? Argh! Niet logisch toch? als je 1/4 gas geeft haal je ook geen 160km/h?
zo iets..
Dank allen voor jullie volhouddinges..
 
Waarom werkt het dan? Argh! Niet logisch toch? als je 1/4 gas geeft haal je ook geen 160km/h?
zo iets..
Dank allen voor jullie volhouddinges..
Je hoeft geen 160 te halen, je moet van A naar B, efficiënter met je brandstof omgaan!

De motor opblazen: heeft geen zin, raggen met de banden: heeft geen zin, een draaikolk in de brandstof tank: heeft geen zin, off road gaan ipv over het asfalt om af te snijden: heeft geen zin, als je dan halverwege niet verder kan.
 
Waarom werkt het dan? Argh! Niet logisch toch? als je 1/4 gas geeft haal je ook geen 160km/h?
zo iets..
Dank allen voor jullie volhouddinges..

Het werkt, omdat kracht opbouwen vooral het ontwikkelen van een neuromotorische vaardigheid is.
Het is een leerproces van het efficient aansturen van de spieren in de beweging waarin je kracht moet leveren.
Dit soort leerpocessen zijn vooral gebaat bij vaak doen, maar zeker niet te lang achter elkaar of tot op het punt dat je uitgeput bent.
Beste voorbeeld hiervan is de manier waarop gewichtheffers trainen, met in de 2e plaats powerlifters als goed voorbeeld.

En het is wél logisch, alleen niet in jouw hoofd, omdat je blijkbaar nog steeds de juiste kennis en inzicht ontbeert.
Je blijft ook maar krampachtig vasthouden aan je eigen waarheden.
Je vergelijking met gas geven en 160 km/h slaat dan ook de plank volledig mis in dit verhaal.
Met alle respect verder, jij hebt los van bepaalde fysieke beperkingen vooral een mentale blokkade, dat is me wel duidelijk nu.
 
Het werkt, omdat kracht opbouwen vooral het ontwikkelen van een neuromotorische vaardigheid is.
Het is een leerproces van het efficient aansturen van de spieren in de beweging waarin je kracht moet leveren.
Dit soort leerpocessen zijn vooral gebaat bij vaak doen, maar zeker niet te lang achter elkaar of tot op het punt dat je uitgeput bent.
Beste voorbeeld hiervan is de manier waarop gewichtheffers trainen, met in de 2e plaats powerlifters als goed voorbeeld.

En het is wél logisch, alleen niet in jouw hoofd, omdat je blijkbaar nog steeds de juiste kennis en inzicht ontbeert.
Je blijft ook maar krampachtig vasthouden aan je eigen waarheden.
Je vergelijking met gas geven en 160 km/h slaat dan ook de plank volledig mis in dit verhaal.
Met alle respect verder, jij hebt los van bepaalde fysieke beperkingen vooral een mentale blokkade, dat is me wel duidelijk nu.
De kunst is om met dat laatste constructief om te gaan.
 
Back
Naar boven