AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nee, gelukkig niet. Maar werken vanaf thuis, geen concerten of film, geen verjaardagen of feestjes. Ik voel me een beetje opgesloten thuis en ben er redelijk klaar mee :mad:
Herkenbaar probleem.. Hopelijk komt er snel weer eens wat meer om naar uit te kijken!
 
Baantjes trekken kan ook :snorkel:
 
Split Week 3 Dag 3 do 21:00 75'
do benen + buik + biceps

deep squat jumps
BW: 2 x 22x
=> 2 x 2 reps erbij, fuck dit is vermoeiend :o

full squats
77.5 kg: 15-15-15-15x (diep)

clean deadlift
78 kg: 7x
clean deadlift
98 kg: 9-9-9x met streps
=> 2 reps erbij
pfff .... de eerste 3 oefeningen zijn conditioneel best zwaar :o
=> 37 min 300 kCal

hip flexor stretch
2 x 20s L+R

sissy squats
20-18-10x (5s)
pfff .... weer een klap op de quads :)
maar wel 10 reps erbij

alternate hammer curl
11 kg: 10x binnenwaards L+R
alternate hammer curl
11 kg: 10x buitenwaards L+R

FROG crunches BW superset met biceps curl 30 kg (EZ bar)
(crunch 22x ss. biceps curl 9x) x 3 sets

Bench situps met overhead dumbells 2x4.5 kg superset met concentration curls 14.5 kg
(situps 15x ss. curls 9x L+R) x 2 sets
=> situps 2 x 1 rep erbij

FitBit: 76' - 120 avg 151 max hr - 588 kCal
 
Split Week 3 Dag 4 za 15:30
triceps + buik + quads

dumbbell triceps kickback
15 kg: (11x L + 11x R) x 2 sets
=> 2 x 1 rep erbij

smal opdrukken (diamond push ups)
BW: 36x
=> 2 reps erbij

dumbbell kickback
15 kg: (11x L + 11x R) x 2 sets
=> 2 x 1 rep erbij

bicycle crunches superset met: dumbbell dubbelhandige triceps extension (staand)
(bicycles 24x ss. triceps ext 25 kg: 10x) x 4 sets
=> triceps 4 x 1 rep erbij
33' 224 kCal

FROG crunches superset met: rack triceps dips
(crunches 5 kg: 15x ss. triceps dips BW: 11x) x 4 sets

Leg extensions
35 kg: 15x @ 1s x 4 sets
=> 5 kg erbij
bij de laatste 2 setjes aardig strakke, verzuurde quads :fire:

Leg curls
20 kg: 15x x 2 sets
20 kg: 10x x 1 set
=> 5 kg erbij
en een extra setje, omdat we nog lang niet aan de max zaten, nu wel bijna :)

FitBit: 77' - 117 avg 145 max hr - 544 kCal
 
hoe voer je die leg ext en curls uit?
of heb je specifiek toestel hiervoor?
 
hoe voer je die leg ext en curls uit?
of heb je specifiek toestel hiervoor?
Ik heb een opzetstuk aan mijn bankje. En die kan je met schijven laden. Zal eens kijken of ik een fotootje kan schieten.
 
Ik heb een opzetstuk aan mijn bankje. En die kan je met schijven laden. Zal eens kijken of ik een fotootje kan schieten.
Heb ook zo eentje. Bench bankje met leg ext/curls stuk van Kettler. Best handig in deze tijden.
 
Ik heb een opzetstuk aan mijn bankje. En die kan je met schijven laden. Zal eens kijken of ik een fotootje kan schieten.

Heb ook zo eentje. Bench bankje met leg ext/curls stuk van Kettler. Best handig in deze tijden.

Ja, ik begrijp waar jullie op doelen. Had op Insta, ik denk via Eric Helms, gezien dat hij met ankle wraps aan zijn pulley een alternatief had gevonden.

Alleen kan ik niet zwaar genoeg laden omwille van pijn aan mijn knieën (te veel druk op) of niet genoeg 'tegendruk' om zware gewichten over bepaald punt te krijgen.
 
Ja, ik begrijp waar jullie op doelen. Had op Insta, ik denk via Eric Helms, gezien dat hij met ankle wraps aan zijn pulley een alternatief had gevonden.

Alleen kan ik niet zwaar genoeg laden omwille van pijn aan mijn knieën (te veel druk op) of niet genoeg 'tegendruk' om zware gewichten over bepaald punt te krijgen.
Ik denk dat dat vooral bij de leg extensions speelt? Dat is wel een oefening waarbij de knieschijf over het gewricht getrokken wordt, en als je een probleem in je knieen hebt zou je die misschien niet moeten doen. Daar zou een fysio beter over geraadpleegd moeten worden. Zelfde geldt voor de sissy squats.
 
Vanmorgen voor het eerst in mijn leven 80.0 kg op de teller. Weer een corona kilo erbij :)
Gewicht op 21/03/20 aan het begin van de lockdown was 73.8 kg.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wezen hardlopen:
541 kCal totaal = 371 kC hardlopen 4.69 km 4787 steps 30' 148 avg 186 max hr , 170 kC fietsen
het ging weer erg moeizaam, tempo moest erg laag blijven om ademhaling onder controle te houden... :(
 
het ging weer erg moeizaam, tempo moest erg laag blijven om ademhaling onder controle te houden... :(
Misschien een beetje experimenteren met het aantal stappen in en uit ademen? Stappen iets versnellen (dus niet harder lopen maar meer stappen zetten met hetzelfde tempo) om voldoende in te kunnen ademen? Wat goed werkt bij hogere cadens is 3 stappen inademen, vier uit. Mijn ideale lange afstand tempo is langere stappen (lagere cadens dus) waarvan twee stappen in-, vier stappen uitademen
 
Misschien een beetje experimenteren met het aantal stappen in en uit ademen? Stappen iets versnellen (dus niet harder lopen maar meer stappen zetten met hetzelfde tempo) om voldoende in te kunnen ademen? Wat goed werkt bij hogere cadens is 3 stappen inademen, vier uit. Mijn ideale lange afstand tempo is langere stappen (lagere cadens dus) waarvan twee stappen in-, vier stappen uitademen
Ik let daar nooit bewust op. Maar zal er eens rekening mee houden :thumb:

Horloge zegt trouwens
9 min piek zone
17 cardio zone
4 vetverbrandingszone
0 onder zones
Dat betekent toch al dat dit erg inspannend is voor mijn hart ....
 
Ik let daar nooit bewust op. Maar zal er eens rekening mee houden :thumb:
Dat kan echt een wereld van verschil maken. Mijn tijden gingen pas echt omlaag toen ik met hiermee aan de slag ging. Je kunt op deze manier je hartslag ook wat lager krijgen, dan ben je ook niet zo snel buiten adem.
 
Gisteren geen training vanwege nog vermoeide benen, wel een corona wandelingetje. Vannacht slecht geslapen door kiespijn, ik kan gelukkig vanmiddag terecht bij een andere tandarts. Kijken of er deze avond nog wel iets van trainen komt. :(

Het werd een wortelkanaalbehandeling. Ze moest 5x opnieuw boren om de ingang van de laatste wortelpunt te vinden, tot na 19:00 een dikke bek gehad en alleen wat (mie)soep gegeten. Dat is geen voorbereiding voor een training. :sad:
 
Laatst bewerkt:
Split Week 4 Dag 1 wo 21:15

benen + schouders

deep overhead squats
2x8 kg: 10-10-10x
=> 2 x 1 rep erbij

dumbbell lunges
2x20 kg: 2 x 13x R+L
pfff ... hr 156 hier

standing rear lat raise
2x8 kg: 10-10-10-10x

sumo deadlift
78kg: 8x
98kg: 8-8-8x met straps
=> 3 x 1 rep erbij
42' 378 kC

DB OHP
2x21 kg: 8-8-8-8x
=> 2 x 1 kg erbij
de vorige keer bij dit programma haalde ik dit in week 5 nog net niet (5 jaar geleden)

standing one leg calf raise
BW+30 kg: 20-20x L+R (2 sec up, 2 sec dn)

dumbbell lat raise @ 1s hold
2x10 kg: 10-10-10-10x
=> met extra hold bovenin

RKC planks
70 + 70 sec
ss.
schouder retractie: band uiteen trekken
(geel): 3 x 11x

Opm:
het statisch vasthouden van de DB bij lunge was ook al een belasting (voor de onderarmen)
heb nu de band pulls een beetje tussen de Waalwijkse planken in gesuperset, scheelt weer tijd
kiespijn goeddeels weg, alleen bij het warm eten voelde ik nog iets, ook weer prima geslapen vannacht.

FitBit: 87' - 123 avg 156 max hr - 715 kCal
 
Split Week 4 Dag 1 wo 21:15

benen + schouders

deep overhead squats
2x8 kg: 10-10-10x
=> 2 x 1 rep erbij

dumbbell lunges
2x20 kg: 2 x 13x R+L
pfff ... hr 156 hier

standing rear lat raise
2x8 kg: 10-10-10-10x

sumo deadlift
78kg: 8x
98kg: 8-8-8x met straps
=> 3 x 1 rep erbij
42' 378 kC

DB OHP
2x21 kg: 8-8-8-8x
=> 2 x 1 kg erbij
de vorige keer bij dit programma haalde ik dit in week 5 nog net niet (5 jaar geleden)

standing one leg calf raise
BW+30 kg: 20-20x L+R (2 sec up, 2 sec dn)

dumbbell lat raise @ 1s hold
2x10 kg: 10-10-10-10x
=> met extra hold bovenin

RKC planks
70 + 70 sec
ss.
schouder retractie: band uiteen trekken
(geel): 3 x 11x

Opm:
het statisch vasthouden van de DB bij lunge was ook al een belasting (voor de onderarmen)
heb nu de band pulls een beetje tussen de Waalwijkse planken in gesuperset, scheelt weer tijd
kiespijn goeddeels weg, alleen bij het warm eten voelde ik nog iets, ook weer prima geslapen vannacht.

FitBit: 87' - 123 avg 156 max hr - 715 kCal
Mooie progressie!

Hoe houd je de DBs vast bij de lunge?

Wat is een deep ohs?
 
toch knap nog wat getraind, beterschap!!
 
Back
Naar boven