Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Wegmarkeringen zijn niet zo belangrijk maar als je remt zorgt die vrachtwagen wel dat je de pijl volgt. Ander verkeer mag jou niet meteen rammen omdat ze groen krijgen terwijl de weg nog niet vrij is.
    Klopt, maar het kan nooit zo zijn dat het juiste antwoord op een vraag van van het theorie examen jou een strafbare handeling laat verrichten.
     
    Klopt, maar het kan nooit zo zijn dat het juiste antwoord op een vraag van van het theorie examen jou een strafbare handeling laat verrichten.
    Zelfs als het nog rood wordt is het niet strafbaar door te rijden wanneer je 5 meter voor de lijn nog oranje hebt terwijl je 50km/u gaat en niet kunt remmen.
     
    Je kan nergens uit opmaken hoe lang dat licht al op oranje staat, hij kan net over gegaan zijn van groen of op het punt staan om op rood te springen. Je moet dus echt eerst een aantal van dit soort vragen met de juiste antwoorden onde rogen hebben gehad voordat je ze goed kan beantwoorden.
    Gewoon niet te hard nadenken. En niet te veel uitzonderingen zoeken.
     
    Zelfs als het nog rood wordt is het niet strafbaar door te rijden wanneer je 5 meter voor de lijn nog oranje hebt terwijl je 50km/u gaat en niet kunt remmen.
    De regels zijn heel simpel: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in-het-verkeer/verkeersregels/verkeerslichten
    - Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden.
    - Rood betekent stop. Stop je niet voor rood, dan is de boete € 240,-.
    Als je nog de streep passeert voordat het licht op rood springt krijg je er in elk geval geen boet voor, maar dit geeft je geen vrijbrief om altijd maar door oranje te rijden.
     
    De regels zijn heel simpel: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in-het-verkeer/verkeersregels/verkeerslichten
    - Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden.
    - Rood betekent stop. Stop je niet voor rood, dan is de boete € 240,-.
    Als je nog de streep passeert voordat het licht op rood springt krijg je er in elk geval geen boet voor, maar dit geeft je geen vrijbrief om altijd maar door oranje te rijden.
    Ik zeg ook niet dat het een vrijbrief is maar dat dit dus het perfecte voorbeeld is van specifiek een situatie waarbij je niet redelijkerwijs kunt stoppen en dus gewoon mag doorrijden.
     
    Ik zeg ook niet dat het een vrijbrief is maar dat dit dus het perfecte voorbeeld is van specifiek een situatie waarbij je niet redelijkerwijs kunt stoppen en dus gewoon mag doorrijden.
    Maar niet als het licht op rood springt voor je de lijn passeert en dat kan je niet bepalen a.d.h.v. het plaatje, dus is het juiste antwoord dat je moet stoppen, als dat niet veilig kan met 50 km/u op een glad aangevroren wegdek met een vrachtwagen in je nek, dan had je daar eerder aan moeten denken
     
    Maar niet als het licht op rood springt voor je de lijn passeert en dat kan je niet bepalen a.d.h.v. het plaatje, dus is het juiste antwoord dat je moet stoppen, als dat niet veilig kan met 50 km/u op een glad aangevroren wegdek met een vrachtwagen in je nek, dan had je daar eerder aan moeten denken
    Of je rijdt gewoon door oranje en doet niet zo moeilijk.
     
    Of je rijdt gewoon door oranje en doet niet zo moeilijk.
    Het gaat er niet om wat ik in de praktijk doe, het gaat er om wat je moet antwoorden om te slagen voor je theorie examen. :grinny:
     
    Maar niet als het licht op rood springt voor je de lijn passeert en dat kan je niet bepalen a.d.h.v. het plaatje, dus is het juiste antwoord dat je moet stoppen, als dat niet veilig kan met 50 km/u op een glad aangevroren wegdek met een vrachtwagen in je nek, dan had je daar eerder aan moeten denken
    50km/u is 13m/s dus als het licht in dit plaatje nog op rood springt ben je de streep al voorbij voordat je kon reageren. Vol op de rem mag onder deze omstandigheden ook niet zomaar omdat je dan gevaar veroorzaakt.

    Het gaat er niet om wat ik in de praktijk doe, het gaat er om wat je moet antwoorden om te slagen voor je theorie examen. :grinny:
    Blijkbaar hoef je daarvoor maar half gelijk (13/25) te hebben, dat gaat je goed af. ;) :P
     
    Ik doe geen drugs
    20201128_115556.jpg
     
    Ik heb me een partij spierpijn in mijn triceps... geen idee waarom dat ineens. Maar ik zie het maar als een goed teken. Goed excentrisch getraind ofzo.
     
    Vanmiddag een stukje wezen touren met dit apparaat. Was mijn eerste rit in een Ferrari. Jezus was gaaf. In iets meer dan 3 seconden van 0 naar 100km/h flipperen = grote blij. :)
    Van 100 naar 200 ging ook angstaanjagend makkelijk.

    IMG-20201128-WA0000.jpg
    IMG-20201128-WA0001.jpg
     
    Back
    Naar boven