AndroidHealthClinic

Kieft benchpress log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe zijn eigenlijk je schouders en doe je daar ook zware compounds op?

Voor schouders doe ik enkel side raise varianten en helemaal geen apart werk voor de voorkant. Is niet nodig omdat alles al genoeg gepakt wordt met bankdrukken. Schouders en borst zijn mijn sterkste punten.
Een schema als dit is voor de meeste powerlifters niet ideaal, te lang op een te hoge % van de huidige 1rm.

Volgens een bekende calculator staat een 10x120kg bench (wat ik makkelijk haal) voor een 1rm van 160kg.
Lange tijd was 1 x 140kg een plateau terwijl ik toen al op 5 x 132,5kg zat. Daarna was jaren 150kg mijn plateau en eindelijk vorig jaar doorbroken na lange periode zware triples en doubles. Maar dus wel blessuregevoelig als er pijntjes ontstaan.
 
Houten latten (of harde rubberen tegels) onder de bench van pakweg 5cm? En een wat smallere gripbreedte oefenen, misschien ter ondersteuning een tijdje en kijken wat dat doet?

Ja nu tijdje flyes en kabel werk om alles te laten herstellen en daarna een periode met schone lei en licht werk beginnen met nieuwe grip.

Toch, meestal als het dan zwaarder wordt verval je weer in oude gewoontes en grip waarmee je het meest pakt.
 
Ja nu tijdje flyes en kabel werk om alles te laten herstellen en daarna een periode met schone lei en licht werk beginnen met nieuwe grip.
L-flyes (liggend), rear laterals (zittend), face pulls (staand) zijn bij mij al jaren een combi uit voorzorg. Doe ook oh presses naast cgbp, en rows. Wijde grip doe ik enkel op lage intensiteit, main focus ligt op smallere grip. Anderen zouden dat cgbp noemen.
 
zwaar sterk voor een natural. Respect!
 
Ben je ook sterk in andere compounds?
 
Als ik voor mezelf praat heb ik wel de indruk dat net schouders wel trainen mij van mijn pijntjes heeft afgeholpen. Nu moet je dit natuurlijk zelf aanvoelen. Als ik bench zullen mijn schouders nooit zo voelen als bij een ohp. Heb ook een tijd last gehad van mijn rechtse schouder.
 
L-flyes (liggend), rear laterals (zittend), face pulls (staand) zijn bij mij al jaren een combi uit voorzorg. Doe ook oh presses naast cgbp, en rows. Wijde grip doe ik enkel op lage intensiteit, main focus ligt op smallere grip. Anderen zouden dat cgbp noemen.

In gedachte duw je de bar bij chbp naar elkaar toe en bij wijde grip trek je de bar juist uit elkaar. Veel meer schouderactiviteit bij cgbp. Ben benieuwd, al jaren niet meer wat anders gedaan.
 
Ben je ook sterk in andere compounds?

Ooit eens 2 maanden volgehouden te deadliften en gestopt bij 175kg, altijd wakker met een stijve rug en kon geen sokken meer aan doen. Bij squat boven de 150kg idem. Ohp geeft ook klachten, behoorlijk holle rug.
Nooit motivatie voor gehad dit goed aan te pakken of de holle rug te corrigeren. Dan maar geen oefeningen die last geven, blijft genoeg over.

In combi met een ijssalon waarbij ik zomers 7 dagen per week 10 uur per dag grotendeels met gebogen rug moet staan scheppen is dat geen pretje. Daarom ook alleen in de winter even leuk knallen, zomers aankloten.
 
Wat is je eigen bw eigenlijk?
 
Wat is je eigen bw eigenlijk?

Nu 78kg. Was de bedoeling voor een 2x bw benchpress te gaan maar gezien ik geen poging meer ga doen zal ik weer minder op de kcal gaan letten.
 
Ooit eens 2 maanden volgehouden te deadliften en gestopt bij 175kg, altijd wakker met een stijve rug en kon geen sokken meer aan doen. Bij squat boven de 150kg idem. Ohp geeft ook klachten, behoorlijk holle rug.
Nooit motivatie voor gehad dit goed aan te pakken of de holle rug te corrigeren. Dan maar geen oefeningen die last geven, blijft genoeg over.

In combi met een ijssalon waarbij ik zomers 7 dagen per week 10 uur per dag grotendeels met gebogen rug moet staan scheppen is dat geen pretje. Daarom ook alleen in de winter even leuk knallen, zomers aankloten.
Kan je 's winters geen erwtensoep of zoiets gaan scheppen?
 
Is je ijssalon in NL of Deutschland?
 
Als je in de zomer nog wat bij wilt verdienen, ik zoek nog een klein Italiaantje. ;)

Italiaan, die heb ik nog niet eerder gehoord :roflol:

Indien jij nog wat wilt verdienen, ik zoek nog een domme duitser die over de grens wilt gaan.
 
Back
Naar boven