XXL Nutrition

Even voorstellen: ik ben Stan en ik heb een hekel aan krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik zelf een statief + telefoon, werkt ook prima.
Heb je een foto / link? Ik zat er aan te denken om mss iets met een steigerbuis ofzo te doen. Dat het iig op hoogte verstelbaar is.
 
Heb je een foto / link? Ik zat er aan te denken om mss iets met een steigerbuis ofzo te doen. Dat het iig op hoogte verstelbaar is.

Statief van de action gekocht, kost niks.
 
Thanks Dennie, ik waardeer je eerlijkheid 👍 Waarom train ik niet in lagere reps... geen idee. Ik ben op een gegeven moment gezakt naar 10 omdat ik wist dat sub-10 beter was. Maar wat zijn de voordelen van nog lager gaan? En tweede vraag: hou ik dan m'n uithoudingsvermogen wel een beetje op peil? Bij nog lager denk ik nog meer kracht maar ook nog minder conditie. Of is dat onzin? Nou snap ik dat dit bodybuilding.nl is en niet lange-afstand-zwemmen.nl, maar toch ;-)

Edit: Ik had begin dit jaar wel een specifiek kracht doel nu ik nadenk over je vraag... maar die heb ik recentelijk gehaald: 5+ keer optrekken aan de bar. Dat ik in dat scenario van de trein mezelf in ieder geval in veiligheid kan hijssen, maar da's nu dus gelukt. Wellicht tijd voor nieuwe doelen!
Als jou 5RM (rep max) omhoog gaat, zal jou 10RM ook hoger worden. Dus het beste is een combinatie van beide. Dus stel je doet twee keer per week full body. Doe je één training waarbij je in de 3-5 rep range blijft en één training in de 8 tot 12 rep range. Jij increment je gewichten ook met 0.125. Dat is wel heel weinig moet ik zeggen. Vooral op het niveau waar jij op zit zou ik minimaal 1kg per dumbbell verhogen en langzaam de reps weer opbouwen indien nodig.

Maar het enigste wat ik wil is zoveel mogelijk spiermassa opbouwen, als jij gewoon voor je plezier traint en het verder niet uitmaakt dan zou je op deze weg verder kunnen gaan. Maar persoonlijk verbaas ik me altijd
hoe mensen eindeloos voor hun "plezier" naar de gym kunnen gaan. Mensen met een enorm doel kunnen het al bijna nooit jaren volhouden en jij presteert het om niet echt een doel te hebben maar toch al 3 jaar achtereenvolgend te trainen. Dat is al een compliment waard.

Als ik jou één advies mocht geven is dat je je rep ranges aan moet passen en progressie moet gaan maken in stappen van 2.5kg. Lukt dit niet linear (elke training verhogen) dan probeer je in elk geval elke training een aantal meer reps te halen. Probeer eens 5x5 en zie hoe ver je komt.
 
Leuk om te lezen dat sporten een positief effect heeft op je lichaam en geest. Ik denk dat veel mensen jaloers zijn op zo'n grote ruimte en het materiaal dat je daar hebt staan, zeker in deze tijden.
 
Eerlijk antwoord: Nee.
Dat is nogal persoons en situatie afhankelijk lijkt me.
Verbetering lijkt mij altijd goed, of het nu traag of snel gaat. Zo een eerlijk antwoord doet mij wel afvragen wat in jou ogen dan wel “goed” is hoe zicht dat vertaald naar jou progressie, kracht en fysiek.
Pure nieuwsgierigheid hee.
 
Dat is nogal persoons en situatie afhankelijk lijkt me.
Verbetering lijkt mij altijd goed, of het nu traag of snel gaat. Zo een eerlijk antwoord doet mij wel afvragen wat in jou ogen dan wel “goed” is hoe zicht dat vertaald naar jou progressie, kracht en fysiek.
Pure nieuwsgierigheid hee.
Ben ik het helemaal mee eens. Hij vraagt of zijn stats na 3 jaar training goed zijn.
Daar gaf ik antwoord op. Dus het is niet dat ik hem de grond in wil praten.

Ik denk dat iedereen na 3 jaar training wel 170kg moet deadliften, 120kg benchen en 150kg squatten. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Edit: Dit waardeert hij volgens mij ook. We kunnen beter eerlijk zijn en hem sturen dan hem laten klooien niet waar ;).
 
Ben ik het helemaal mee eens. Hij vraagt of zijn stats na 3 jaar training goed zijn.
Daar gaf ik antwoord op. Dus het is niet dat ik hem de grond in wil praten.

Ik denk dat iedereen na 3 jaar training wel 170kg moet deadliften, 120kg benchen en 150kg squatten. Maar dat is mijn bescheiden mening.

die vraag was naar hemzelf gericht en antwoord hij ook al zelf.

Haal je die stats zelf?
Bench en Squat is wel heel optimistisch hoor...
 
DennieOK om even duidelijk te maken waar ik naar toe wil gaan...
Er komt hier een nieuw lid, met een aangenaam verhaal die vertelt hoe hij zijn gezondheid en uiterlijk heeft verbeterd. Hij legt uit wat voor hem aangenaam is om te doen. Hij heeft nergens een hulpvraag gesteld, onrechtstreekse kritiek is hier dan ook geheel ongeplaatst.
 
DennieOK om even duidelijk te maken waar ik naar toe wil gaan...
Er komt hier een nieuw lid, met een aangenaam verhaal die vertelt hoe hij zijn gezondheid en uiterlijk heeft verbeterd. Hij legt uit wat voor hem aangenaam is om te doen. Hij heeft nergens een hulpvraag gesteld, onrechtstreekse kritiek is hier dan ook geheel ongeplaatst.
Ik wil ook totaal geen kritiek leveren dus laat ik nog één keer de situatie uitleggen.

Ik was benieuwd op welke krachtstats hij zat na drie jaar lange full body 2 á 3 keer per week te hebben getraind. Puur interesse, dat mag lijkt me?

Vervolgens antwoord hij met zijn huidige krachtstats en vraagt hij mij of dat goed is. En in mijn optiek (wat ik vind waar je makkelijk op kan zitten na 3 jaar trainen) gaf ik daar eerlijk antwoord op, jij kan daar natuurlijk anders over denken.

Dus het is niet zo dat ik hier kwam en hem de put in probeer te praten xD En zijn huidige stats zijn ook prima, maar in MIJN optiek had het beter gekund. En daar gaf ik bescheiden antwoord op nadat hij het aan mij vroeg.
 
Ik wil ook totaal geen kritiek leveren dus laat ik nog één keer de situatie uitleggen.

Ik was benieuwd op welke krachtstats hij zat na drie jaar lange full body 2 á 3 keer per week te hebben getraind. Puur interesse, dat mag lijkt me?

Vervolgens antwoord hij met zijn huidige krachtstats en vraagt hij mij of dat goed is. En in mijn optiek (wat ik vind waar je makkelijk op kan zitten na 3 jaar trainen) gaf ik daar eerlijk antwoord op, jij kan daar natuurlijk anders over denken.

Dus het is niet zo dat ik hier kwam en hem de put in probeer te praten xD En zijn huidige stats zijn ook prima, maar in MIJN optiek had het beter gekund. En daar gaf ik bescheiden antwoord op nadat hij het aan mij vroeg.
Hij vraagt het nergens aan jou.....
 
Oeh goeie.. dat zou ik even weer opnieuw moeten testen. Na de “test” met de PT heb ik geen 1RMs meer gedaan. Gewoon stug doorgetraind en af en toe geen progressie qua gewicht gemaakt maar gelet op techniek.

Romanian Deadlift: 118.5kg, 10x bij de eerste set
Squat: 84.5kg, 10x bij de eerste set
Chest Press: 24.625kg (per dumbbell), 12x bij de eerste set. 3 jaar geleden lukte 10kg me nog geen 10 keer met de juiste techniek ;-)

DL en Squat verhoog ik iedere training met +0.5kg tenzij het een zwaar weekend was of ik slecht geslapen had. Dan telde het "doen" meer dan de progressie.
Bench +0.125 per training dmv weight straps en micro plates.

Dat maakt dan volgens de calculator een 1RM van 112.7 voor de squat 158kg voor de DL en 34,3 per arm voor de press.

Is dat... goed? Ik denk dat meer zonder problemen mogelijk was als ik me wat strakker aan de lineaire progressie regels had gehouden. Dubbele verhoging en tussentijdse verhoging heb ik zelden gedaan. Maar het belangrijkste is dat het zo wel leuk bleef en effect merkbaar was. En als ik foto's zie van 3 jaar geleden is het een wereld van verschil. Toevallig zei m'n vrouw het afgelopen week nog.

Zoals gezegd was het doel vooral om op lange termijn verschil te maken. Een boek dat ik een jaar of 2 geleden heb gelezen heeft daarbij ook veel invloed gehad: The Compound Effect. Iedere dag een klein beetje over een langere periode heeft vele malen meer effect dan een korte periode heel veel. In alle facetten van het leven. Geld, geluk, of gezondheid :)

Laatst een pot basketbal gespeeld met een vriend en toen merkte ik wel dat het veel kracht was maar weinig conditie. Na 10 minuten bekaf. Hoe pak jij dat aan DennieOK ? Ben wel benieuwd of dat ook te trainen is naast de kracht.
chrash
 
Ben je nu aan het trollen of weet je echt niet beter?
Om DennieOK even bij te staan - ik vroeg het inderdaad. Maar ik snap jouw interpretatie ook chrash :) Het was alleen echt interesse in wat had kunnen zijn. Of ik dat nou wel of niet gehaald heb word ik niet minder van. Geenszins. Ik ben al blij met wat ik bereikt heb, zoals jij terecht eruit haalde chrash, maar dat deed DennieOK ook. Ik ben 3 jaar geleden een pad op gegaan, heb me 1 jaar laten begeleiden door een PT en vervolgens daarna nooit meer bijgestuurd. Gewoon recht vooruit en doorgaan :)

Ik was nieuwsgierig wat iemand in 3 jaar tijd zou kunnen bereiken als je er wat fanatieker in zou gaan. Feit is dat ik waarschijnlijk nieuwe kleren nodig had gehad als ik bij een van jullie beide onder begeleiding was gaan trainen ;-)
 
Feit is dat ik waarschijnlijk nieuwe kleren nodig had gehad als ik bij een van jullie beide onder begeleiding was gaan trainen ;-)


bij Crash wel ,en die heeft ook zijn papieren en 10+ jaar ervaring

Lengte1m85 Massa105kg Vetpercentage15%


bij die andere is het een twijfelgeval,ik denk dat je dan naar een maatje S moet

Lengte1m80 Massa80kg Vetpercentage12%
 
Sorry maar ik snap echt niet wat ik mis zou hebben gedaan. Leg het me dan maar uit want ik ben me van geen kwaad bewust.
Om @DennieOK even bij te staan - ik vroeg het inderdaad.
Dan vat ik het idd verkeerd op, excuses beide, ik dacht dat dit een troll poging was tegenover een nieuw lid.
 
bij Crash wel ,en die heeft ook zijn papieren en 10+ jaar ervaring

Lengte1m85 Massa105kg Vetpercentage15%


bij die andere is het een twijfelgeval,ik denk dat je dan naar een maatje S moet

Lengte1m80 Massa80kg Vetpercentage12%
Verschil moet er wezen he:(
 
Ik denk het niet. Slechts mijn bescheiden mening.
Same. Als je vanaf het begin gelijk kracht gerelateerd traint denk ik zeker dat je het kan, maar er zijn er maar weinig die dat doen. Daarnaast is een 120kg bench ook niet veel voorkomend in de gemiddelde gym.
 
Back
Naar boven