MuscleMeat

Even voorstellen: ik ben Stan en ik heb een hekel aan krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Same. Als je vanaf het begin gelijk kracht gerelateerd traint denk ik zeker dat je het kan, maar er zijn er maar weinig die dat doen. Daarnaast is een 120kg bench ook niet veel voorkomend in de gemiddelde gym.
En er is 0 rekening gehouden met de startpositie van iemand.
De een begint op 50 kg, de ander heeft al eerdere sporten gedaan zoals zwemmen heeft al wat massa. De ander weegt 110 kg.
Genen spelen ook een rol.
 
En er is 0 rekening gehouden met de startpositie van iemand.
De een begint op 50 kg, de ander heeft al eerdere sporten gedaan zoals zwemmen heeft al wat massa. De ander weegt 110 kg.
Genen spelen ook een rol.
Even als leetijd, eventuele blessures en andere bezigheden gedurende een week.
 
Ik denk het niet. Slechts mijn bescheiden mening.
Na 3 jaar trainen he. Ik vraag me dan echt af waar jij denkt waar iemand op zal zitten na 3 jaar trainen.
Same. Als je vanaf het begin gelijk kracht gerelateerd traint denk ik zeker dat je het kan, maar er zijn er maar weinig die dat doen. Daarnaast is een 120kg bench ook niet veel voorkomend in de gemiddelde gym.
Tuurlijk heb ik het over 3 jaar krachttraining. Dat is wat TS heeft gedaan ..
En er is 0 rekening gehouden met de startpositie van iemand.
De een begint op 50 kg, de ander heeft al eerdere sporten gedaan zoals zwemmen heeft al wat massa. De ander weegt 110 kg.
Genen spelen ook een rol.
Je groei is exponentieel dus je start positie gaat geen jaren van verschil maken voor een beginner. Ik heb het over de situatie van TS he.

Ik snap ook wel dat dit niet geldt voor iemand van 60 die begint aan krachttraining. TS was 30 toen hij begon met krachttraining.
 
Een vrouw van 53-57kg kan met normale hefbomen en geen bijzonderheden qua gezondheid en dergelijke naar mijn idee* binnen een jaar 50-60 sq, 40 banken en 65-75 deadliften.

* op basis van 3 vrouwen.
 
Na 3 jaar trainen he. Ik vraag me dan echt af waar jij denkt waar iemand op zal zitten na 3 jaar trainen.
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Geslacht, lichaamsgewicht, vetpercentage, leeftijd, lengte, trainingsfrequentie, start stats, bouw, genen, aanleg, motoriek en nog tientallen factoren spelen mee. (los van voeding en PED's)
 
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Geslacht, lichaamsgewicht, vetpercentage, leeftijd, lengte, trainingsfrequentie, start stats, bouw, genen, aanleg, motoriek en nog tientallen factoren spelen mee. (los van voeding en PED's)
Ik bedoel toch ook voor TS. Als TS een meisje van 12 was dan had ik ook wel andere stats benoemd :p. Laat ik de stats die ik hiervoor zei dan nog iets naar beneden schalen.
Als je drie jaar traint en je hebt een aantal goede bulks achter je dan moet je toch echt wel 110kg kunnen benchen, 135kg kunnen squatten en 160 kg kunnen deadliften voor 1RM.
Dat veel mensen dit niet halen is omdat ze gewoon simpel weg niet consistent 3 jaar lang naar de gym gaan en niet bulken.
 
Ik bedoel toch ook voor TS. Als TS een meisje van 12 was dan had ik ook wel andere stats benoemd :p. Laat ik de stats die ik hiervoor zei dan nog iets naar beneden schalen.
Als je drie jaar traint en je hebt een aantal goede bulks achter je dan moet je toch echt wel 110kg kunnen benchen, 135kg kunnen squatten en 160 kg kunnen deadliften voor 1RM.
Dat veel mensen dit niet halen is omdat ze gewoon simpel weg niet consistent 3 jaar lang naar de gym gaan en niet bulken.
Waarom weeg jij dan nog maar 80kilo met al je kennis ?
Wij zijn namelijk geen powerlifters maar bodybuilders fitness freaks.
 
Waarom weeg jij dan nog maar 80kilo met al je kennis ?
Wij zijn namelijk geen powerlifters maar bodybuilders fitness freaks.
Ik snap die 1rm troep sws niet .. Leuk je kan 1 x iets zwaars tillen .. heeft in mijn mening niks met bodybuilding te maken, vreet je dan vol en ga powerliften . Ik zie liever stats van 100kg bench 8/10 reps dan 140 kg 1 rep
 
Waarom weeg jij dan nog maar 80kilo met al je kennis ?
Wij zijn namelijk geen powerlifters maar bodybuilders fitness freaks.
Weet ik het? Genen denk ik he.
Maar dit is een nutteloze discussie. Ik heb het idee dat je me ergens op wilt pakken ofzo terwijl ik nergens op uit ben. Hij vroeg MIJN mening, daar heb ik antwoord op gegeven.
Nou jij denkt daar blijkbaar anders over, prima.
 
Ik snap die 1rm troep sws niet .. Leuk je kan 1 x iets zwaars tillen .. heeft in mijn mening niks met bodybuilding te maken, vreet je dan vol en ga powerliften . Ik zie liever stats van 100kg bench 8/10 reps dan 140 kg 1 rep
Doe mij die 140kg voor 1 rep maar, want dan kan ik ook zo'n 12x 100kg bench press.
 
Doe mij die 140kg voor 1 rep maar, want dan kan ik ook zo'n 12x 100kg bench press.
Niet helemaal mee eens als je 140kg 1 x doet is 12x 100 totaal anders . Ook voor het opbouwen van spieren enzo maar goed 😌 👍🏻
 
Niet helemaal mee eens als je 140kg 1 x doet is 12x 100 totaal anders . Ook voor het opbouwen van spieren enzo maar goed 😌 👍🏻
Leg eens uit. Erg benieuwd naar.
 
Leg eens uit. Erg benieuwd naar.
Je vat zelf ook wel dat je met 12 reps de spier anders prikkelt dan met 1 rep ligt dus ook aan je doelen wat je wilt en hoe je gaat trainen in mijn mening vind ik 1 rm altijd onzin als bodybuilder
 
Leg eens uit. Erg benieuwd naar.
Als jij 1x140 kan hoeft dat ook nog niet te zeggen dat jij daadwerkelijk 12x100 kunt. Fast twitch & slow twitch spieren zit ook een groot verschil in.
 
Als jij 1x140 kan hoeft dat ook nog niet te zeggen dat jij daadwerkelijk 12x100 kunt. Fast twitch & slow twitch spieren zit ook een groot verschil in.
Geloof niet dat je deze discussie met hem wilt aangaan ...
 
Als jij 1x140 kan hoeft dat ook nog niet te zeggen dat jij daadwerkelijk 12x100 kunt. Fast twitch & slow twitch spieren zit ook een groot verschil in.
Werkelijk. Als je 1x140kg kunt benchen, dan bench je echt wel 10x100kg. Ook al heb je altijd in de 3-5RM getraind. Wat een onzin zeg.
Geloof niet dat je deze discussie met hem wilt aangaan ...
Hoezo? Je snapt toch wel dat er wel degelijk een relatie zit tussen rep ranges en gewicht. Dus hoezo is 12x100 anders dan 1x140. Zou toch raar zijn als je 1x140 kan en maar 5x100.
 
Back
Naar boven