Fitness Seller

Probleem bench press

Bezoekers in dit topic

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
96
Waardering
46
Lengte
1m74
Massa
73kg
Hoihoi,

Ben nu al een tijd bezig met BB, dat is iig de bedoeling šŸ¤£

zit met een probleem omtrent houding bench press. Ik heb vanaf het begin af aan met platte rug gedrukt.

Nu ben ik toch bezig om met een arch te drukken, maar krijg ik de houding niet onder de knie.. lukt me niet om fatsoenlijk de barbell naar onder te drukken en naar boven te drukken zoals het hoort. Aan het gewicht licht het niet, want ook geprobeerd met lager gewicht. Lig met oog hoogte onder de stang etc, maar het schuin naar onder drukken komt er niet in.. frustrerend. Motivatie gaat ook weg dus wat betreft bankdrukken. Ik zou het graag onder de knie willen krijgen, puur omdat ik het zelf een leuke oefening vind.

ik ga sowieso nu komende weken flat db presses doen, om van die verkeerde houding af te komen, want dit zit er in.. hebben jullie tips?
 
Volgens mij heb je een ander probleem.
 
Wat is er zo lastig aan je rug hollen? Schouders in de Bench drukken en kont op het bankje houden
 
Wat is er zo lastig aan je rug hollen? Schouders in de Bench drukken en kont op het bankje houden
Hahah maat, dat is dus niet wat fout gaat ofja ik lig blijkbaar niet goed zodat niet de stang in schuine streep omlaag gaat op mijn tepel lijn. Maar fuck it heb die bench ook niet nodig om groot te worden
 
Je drukt je onduidelijk uit, misschien moet je een filmpje maken.
 
Je drukt je onduidelijk uit, misschien moet je een filmpje maken.
Klopt ook, maar vind het zelf lastig om het juist uit te leggen. Probeer het eens goed te formuleren.
Als ik bench met stang op oog hoogte en dan de stang er af til probeer ik met arch m te laten vallen richting tepellijn en dan schuin omhoog te stoten, alleen tik ik dan dus met de stang de dingen aan waar de barbell op ligt.

ik heb dus het gevoel dat ik of te hoog lig, of toch geen juiste houding aanhou wat betreft armen op juiste positie etc. Beter kan ik het niet uitleggen.
 
Goed dat je probeert je techniek te verbeteren.

Kun je misschien een filmpje maken van je bench press? Het is lastig tips te geven als we niet precies kunnen zien wat er gebeurt tijdens het uitvoeren van de oefening.

Het klinkt alsof je de halter te ver in een schuine lijn naar achteren toe drukt, maar dat weet ik niet zeker zonder filmpje. Wellicht komen we nog meer zaken tegen als je een filmpje post.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Klopt ook, maar vind het zelf lastig om het juist uit te leggen. Probeer het eens goed te formuleren.
Als ik bench met stang op oog hoogte en dan de stang er af til probeer ik met arch m te laten vallen richting tepellijn en dan schuin omhoog te stoten, alleen tik ik dan dus met de stang de dingen aan waar de barbell op ligt.

ik heb dus het gevoel dat ik of te hoog lig, of toch geen juiste houding aanhou wat betreft armen op juiste positie etc. Beter kan ik het niet uitleggen.
Volgens mij begrijp ik het nu.

Het kan zijn dat de constructie van de bank niet goed is. Als de steunen waar het halter op rust te lang zijn richting je voeten (naar voren), kan je bij het uitdrukken tegen die steunen komen met de stang. Als je dan bij het uittillen goed ligt, zoals je zelf zegt met je ogen recht onder de stang, krijg je dat probleem bij het uitdrukken, tenzij je de stang helemaal recht naar boven drukt. Dit is het geval met een aantal drukbanken in mijn gym, en zelf kan ik daar niet aan wennen want ik druk het liefst wat naar achter (van mijn voeten af).

Je kan of wat rechter naar boven proberen te drukken, of wat meer naar voren gaan liggen (richting voeten) en iemand hulp vragen als je het halter uit de steunen haalt.
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je probeert je techniek te verbeteren.

Kun je misschien een filmpje maken van je bench press? Het is lastig tips te geven als we niet precies kunnen zien wat er gebeurt tijdens het uitvoeren van de oefening.

Het klinkt alsof je de halter te ver in een schuine lijn naar achteren toe drukt, maar dat weet ik niet zeker zonder filmpje. Wellicht komen we nog meer zaken tegen als je een filmpje post.
Ja ga ik proberen te maken, zaterdag op push dag.. train niet altijd samen daarom.

Ik heb juist t gevoel dat ik helemaal niet in een lijn druk, maar juist door alleen het focussen daarop het helemaal een ramp is geworden. Ik zou toch echt eerst de techniek moeten leren, voordat ik weer omhoog kan gaan in gewicht. Pure frustratie..
 
Volgens mij begrijp ik het nu.

Het kan zijn dat de constructie van de bank niet goed is. Als de steunen waar het halter op rust te lang zijn richting je voeten (naar voren), kan je bij het uitdrukken tegen die steunen komen met de stang. Als je dan bij het uittillen goed ligt, zoals je zelf zegt met je ogen recht onder de stang, krijg je dat probleem bij het uitdrukken, tenzij je de stang helemaal recht naar boven drukt. Dit is het geval met een aantal drukbanken in mijn gym, en zelf kan ik daar niet aan wennen want ik druk het liefst wat naar achter (van mijn voeten af).

Je kan of wat rechter naar boven proberen te drukken, of wat mee naar voren gaan liggen (richting voeten) en iemand hulp vragen als je het halter uit de steunen haalt.
Precies dit!
En dan heb in af en toe het gevoel dat ik goed lig, maar dan ligt de focus zo erg op de schuin naar beneden drukken en dan met omhoog duwen tik ik de steunen aan..

Recht naar voren drukken ook al vanmiddag geprobeerd, was een maatje van me mee gegaan die wel fatsoenlijk kan drukken op deze bank en mij hielp, maar dit voelde alles behalve natuurlijk..
 
Alan Thrall is goede info. Would recommend.
Heb dus even gekeken naar jullie geposte filmpjes, maar ziet er gewoon uit als rocketscience voor mij.. misschien toch echt motorisch gestoord, maar lijkt mij sterk moet toch echt kunnen.
 
Dankjewel, ga t eens checken
Kijk vanaf 6:50. Ik denk dat je het (redelijk) goed doet, maar dat de steunen te ver naar voren staan. Bij Alan in de film is de constructie wel goed.
 
Back
Naar boven