XXL Nutrition

Dbb record day (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.301
Waardering
3.593
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Hai,
Nu er zo goed als geen competitions zijn (en uberhaupt weinig sociaal contact), is het misschien leuk om een dbb record day te organiseren?

We kiezen samen een datum (bijv. ergens in februari/maart/april). Vervolgens zijn er een aantal opties:
1) We kiezen gezamelijk een aantal lifts waarop je "kan" competen (bijv. squat 1rm, bench 3rm, deadlift 5rm en max reps op bw pull ups). Je mag vervolgens op "totaal" meedoen of op elk individueel onderdeel.
2) Iedereen kiest zijn eigen lift (kan dus ook machine preacher curl voor 12 reps zijn).

Op de datum zelf stuurt ieder dan zijn of haar filmpjes in.

Wat hebben we hier aan? Een doel om voor te trainen! Aangezien er niks op het spel staat (al is er wellicht, zeker bij optie 1, wat mogelijk via het forum? Sanca Saxon ? ) heeft het ook geen nut om te cheaten. Ikzelf zou optie 1 erg leuk vinden (events kunnen aangepast worden natuurlijk, gewoon ff een poll houden) maar optie 2 is ook erg leuk omdat niet iedereen (bijv. door thuis trainen) dezelfde opties heeft. Als je ruim van te voren aangeeft waar je voor gaat trainen, kunnen leden onderling ook een competitie houden. Zo kunnen bijvoorbeeld iemand uit Groningen en Antwerpen strijden voor max push ups in één minuut, terwijl anderen weer om heel iets anders "strijden".

Iemand interesse?
 
Hai,
Nu er zo goed als geen competitions zijn (en uberhaupt weinig sociaal contact), is het misschien leuk om een dbb record day te organiseren?

We kiezen samen een datum (bijv. ergens in februari/maart/april). Vervolgens zijn er een aantal opties:
1) We kiezen gezamelijk een aantal lifts waarop je "kan" competen (bijv. squat 1rm, bench 3rm, deadlift 5rm en max reps op bw pull ups). Je mag vervolgens op "totaal" meedoen of op elk individueel onderdeel.
2) Iedereen kiest zijn eigen lift (kan dus ook machine preacher curl voor 12 reps zijn).

Op de datum zelf stuurt ieder dan zijn of haar filmpjes in.

Wat hebben we hier aan? Een doel om voor te trainen! Aangezien er niks op het spel staat (al is er wellicht, zeker bij optie 1, wat mogelijk via het forum? Sanca Saxon ? ) heeft het ook geen nut om te cheaten. Ikzelf zou optie 1 erg leuk vinden (events kunnen aangepast worden natuurlijk, gewoon ff een poll houden) maar optie 2 is ook erg leuk omdat niet iedereen (bijv. door thuis trainen) dezelfde opties heeft. Als je ruim van te voren aangeeft waar je voor gaat trainen, kunnen leden onderling ook een competitie houden. Zo kunnen bijvoorbeeld iemand uit Groningen en Antwerpen strijden voor max push ups in één minuut, terwijl anderen weer om heel iets anders "strijden".

Iemand interesse?
ik doe mee
 
Los van competitieve bodybuilders/powerlifters/strongmen, zijn er sws veel mensen die in de gym trainen op een fanatieke manier. Het is extra leuk om hier een soort "subdoel" bij te hebben. Zo is een challenge met "max reps" (bijv. op push ups, dips, pull ups, whatever) een ideaal subdoel in de cutfase, waar een grote squat bouwen misschien meer iets is voor de bulk. Wat mij betreft mag een individuele challenge alles zijn trouwens, zolang het maar een beetje (kracht)sport gerelateerd is. Een 5km run mag wat mij betreft ook, maar "zo vaak mogelijk hooghouden in 1 uur" gaat mij dan weer te ver.
 
Als het maar geen bench is :(.
 
Een 1e voorstel zou kunnen zijn:

* deadlift 1rm (ook individueel klassement)

+

* squat 3rm (ook individueel klassement)

x

* aantal reps bench press x bw (dus weeg ik 100kg --> 100kg bench for reps) (ook individueel klassement)

x aantal reps stricte pull ups (ook individueel klassement)

====================================

Dus: stel je deadlift 250, squat 3x 180, dan is het dus 470. Dan doe je 12 reps met 100 bench, dan is het 470 x 12 = 5640. Stel je haalt 10 stricte pull ups, dan is je eindscore 5640 x 10 = 56400.

Dit is maar een voorstel, kunnen nog veel dingen zijn. Belangrijk vind ik (grote verschil met de challenge zoals ze er nu zijn/waren) dat je ruimschoots (liefst 3/4 maanden, mag nog langer als dat gewenst is) de tijd krijgt om je voor te bereiden. Dus niet echt een test voor wie NU het sterkst is, maar iedereen een kans geven ernaartoe te trainen. Eventueel de bench press reps en pull ups reps x 2 doen oid om dames ook mee te laten competen?
 
Leuk idee. Hopelijk gaat het ook lukken om op te zetten
 
Een 1e voorstel zou kunnen zijn:

* deadlift 1rm (ook individueel klassement)

+

* squat 3rm (ook individueel klassement)

x

* aantal reps bench press x bw (dus weeg ik 100kg --> 100kg bench for reps) (ook individueel klassement)

x aantal reps stricte pull ups (ook individueel klassement)

====================================

Dus: stel je deadlift 250, squat 3x 180, dan is het dus 470. Dan doe je 12 reps met 100 bench, dan is het 470 x 12 = 5640. Stel je haalt 10 stricte pull ups, dan is je eindscore 5640 x 10 = 56400.

Dit is maar een voorstel, kunnen nog veel dingen zijn. Belangrijk vind ik (grote verschil met de challenge zoals ze er nu zijn/waren) dat je ruimschoots (liefst 3/4 maanden, mag nog langer als dat gewenst is) de tijd krijgt om je voor te bereiden. Dus niet echt een test voor wie NU het sterkst is, maar iedereen een kans geven ernaartoe te trainen. Eventueel de bench press reps en pull ups reps x 2 doen oid om dames ook mee te laten competen?
leuk idee maar zou het niet te ingewikkeld maken. lekker maxen op een paar lifts waar je zelf de keuze maakt of je bv een 1rm of 5rm doet, of natuurlijk beide
 
Ik luisterde laatst een podcast van Jim Wendler (een oude, met onder andere ook Matt Rhodes). Zij huurden elk jaar een huisje af, deden op dag 1. een lift challenge (ivm blessures bepaalden ze individueel de lifts, maar ze lieten elkaar wel ruim van te voren weten welke lifts en wat hun goal was) waarbij ze allemaal een x gewicht op een x lift wilden doen. Dit werd gevolgd door een bbq oid, gevolgd door op dag 2 een conditioning challenge. Op de avond van dag 2 werd dan vooral veel bier gedronken, op dag 3 gingen ze naar huis. Dit vond ik echt een prachtig idee. Niet per sé dat huisje, maar gewoon een datum stellen en bewust ergens voor gaan. Deze mannen liftten op dergelijke dagen probably -100kg van hun pr's (ze zijn/waren al in hun mid 40s/50s) maar het hield wel een goal in trainen. Dit soort challenges maken liften in mijn ogen veel leuker, dus waarom niet het forum hiervoor gebruiken? :)
 
leuk idee maar zou het niet te ingewikkeld maken. lekker maxen op een paar lifts waar je zelf de keuze maakt of je bv een 1rm of 5rm doet, of natuurlijk beide
Ja ook prima, al zou ik het persoonlijk leuk vinden om in plaats van gewichtsklasses (waar je max 1 of 2 man per gewicht krijgt) een soort formule te maken waardoor iedereen samen kon competen.
 
Heb je weer tijd over Dominique
Altijd Sven, als je niet hoeft te trainen, niet op je eten hoeft te letten (want toch fat en niet buff) houd je veel tijd over :)
 
Ja ook prima, al zou ik het persoonlijk leuk vinden om in plaats van gewichtsklasses (waar je max 1 of 2 man per gewicht krijgt) een soort formule te maken waardoor iedereen samen kon competen.
iedereen kan ook samen competen

want er zijn geen gewichtsklassen in de jungle!!
 
iedereen kan ook samen competen

want er zijn geen gewichtsklassen in de jungle!!
"Being the strongest pound for pound means you can kick ass in kindergarden!"

Maar toch zou ik het leuk vinden om iets van een "bw" component erin te hebben, al is het maar voor "bonuspunten". En dat is echt niet "in mijn eigen voordeel" (want lang en skinnyfat), maar dan kunnen de 1m70 manlets aan een -80kg bw ook meedoen :)
 
Wel zelf niet zo'n fan van Wilks. Ik heb een keer de NPB beginnerswedstrijd meegedaan en daar eindigde ik 2e in de "+93" klasse, boven Sven die letterlijk op elke lift sterker was (maar ook 40kg zwaarder oid). Ik zou het niet leuk vinden om iemand "te beaten" puur omdat ik p4p sterker ben. Maar als je iets van een bw component IN EEN LIFT voert (dus max reps pull ups, 2x bw deadlift for reps, whatever) dan is het voor iedereen leuker :)
 
Back
Naar boven