XXL Nutrition

Probleem met spiermassa aanmaken in bulk. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je idd 3x per week stevig zuipt is het logisch dat je niet snel gained :)

Zomaar een gedachte. Veel gasten die in het weekend een paar lijntjes en een fles vodka (o.i.d.) naar binnenwerken en zich maar blijven afvragen waarom de progressie uitblijft.
 
Bedankt voor al jullie reacties!

vorig jaar woog ik in mijn bulk 78kg. Toen ben ik rond april gaan droog trainen en ben ik uiteindelijk naar de 70 gegaan aangezien heel veel vet was. Spiermassa wat eronder uit kwam was niet bijzonder.

Ik train hard genoeg. Alleen als ik kritisch kijk ben ik laatste tijd erg veel geswitcht van schema dit puur omdat ik gewoon niet weet wat voor mij werkt kwa trainen. Hier zou ik dus nog erg op kunnen verbeteren vandaar dit schema die ik hierboven heb geplaatst. Deze wil ik minimaal 14 weken aanhouden en echt goed de progressive overload op toepassen. Als er nog tips zijn om aan toe te voegen hoor ik dit graag!

Dus voortaan in mijn cut nog even wat lager in bf zodat ik langer kan bulken.

Ik let erg goed op mijn voeding. Ik eet 1 keer in de week een “cheatmeal” maar dit is ook niet erg bijzonder het is geen kapsalon of iets.

Helaas ben ik genetisch ook niet super goed aangelegd maar dat is natuurlijk geen reden om niet alles te geven.

de tips en tops die jullie mij geven zijn als ik het goed heb:

De hoeveelheid dat ik aankom is prima.

mijn voeding kan ik nog wat aan aanpassen zoals de weightgainer eruit vervangen voor bak kwark met noten.

En elke training bijhouden wat ik overigens al doe maar misschien iets nauwkeuriger.
 
Zomaar een gedachte. Veel gasten die in het weekend een paar lijntjes en een fles vodka (o.i.d.) naar binnenwerken en zich maar blijven afvragen waarom de progressie uitblijft.
Ik drink bijna nooit maximaal een keer in de 2 maanden. Daarom vind ik het zo frustrerend dat sommige gasten (vrienden van mij) elk weekend zuipen en maar een beetje trainen maar een stuk sneller groeien als ik. Maar goed niet alles is eerlijk😅
 
Waarschijnlijk harder trainen, niet zo hard dat er iets kapot gaat, vlak daar onder.
Je had een tijdje 5x5 gedaan en daar werd je sterker op. Blijf dat dan doen. Succes !
 
Ik drink bijna nooit maximaal een keer in de 2 maanden. Daarom vind ik het zo frustrerend dat sommige gasten (vrienden van mij) elk weekend zuipen en maar een beetje trainen maar een stuk sneller groeien als ik. Maar goed niet alles is eerlijk😅
Tsja dat blijf je houden. Ik ken er genoeg die af en toe naar een dumbell kijken en al +2 cm op hun armen omtrek erbij krijgen. Maar zij zijn niet consistent met trainen, eten etc. Als jij de motivatie hebt om je voeding bij te houden, je trainingen bij te houden win je de uiteindelijke marathon zeker wel van deze gasten ;).
Ik denk toch dat je of te weinig eet, of niet goed/hard genoeg traint.
 
Ik train hard genoeg. Alleen als ik kritisch kijk ben ik laatste tijd erg veel geswitcht van schema dit puur omdat ik gewoon niet weet wat voor mij werkt kwa trainen. Hier zou ik dus nog erg op kunnen verbeteren vandaar dit schema die ik hierboven heb geplaatst. Deze wil ik minimaal 14 weken aanhouden en echt goed de progressive overload op toepassen. Als er nog tips zijn om aan toe te voegen hoor ik dit graag!
Wat doe je anders wanneer je van schema 'switcht'? Consistent blijven in hoe en waarop je progressive overload toepast is toch wel een van de belangrijkste factoren.

Ik zie ook dat je de 2e sessie van de week veel hetzelfde herhaalt van de 1e sessie. Zou dan een andere rep range kunnen doen voor wat lichtere of zwaardere belasting. Maar dat dit nodig is merk je pas als je niet meer vooruit komt met je huidige manier.
 
vorig jaar woog ik in mijn bulk 78kg. Toen ben ik rond april gaan droog trainen en ben ik uiteindelijk naar de 70 gegaan aangezien heel veel vet was. Spiermassa wat eronder uit kwam was niet bijzonder.
Als je op 1,80m na een bulk op 78 kg zit en je zegt t grootste deel was vet, dan had je waarschijnlijk al weinig massa op 78 kg. Dan cutten naar 70 kg .... dan blijft er ook niet veel over. Had je te snel gebulkt en daardoor relatief veel vet aangezet?
 
Als je op 1,80m na een bulk op 78 kg zit en je zegt t grootste deel was vet, dan had je waarschijnlijk al weinig massa op 78 kg. Dan cutten naar 70 kg .... dan blijft er ook niet veel over. Had je te snel gebulkt en daardoor relatief veel vet aangezet?
Ja had opzich wel wat massa vooral me armen die groeien wel. Maar vooral vet ja. Ik had misschien iets te snel gebulkt aangezien het me eerste serieuze bulk was. Maar nu merk ik het weer mijn vetpercentage schiet gewoon weer omhoog en hou gewoon heel veel vocht vast in mijn onderbuik.

Nu zit ik op de 74 met ook niet veel massa. Dus mijn doel dit jaar is wel echt massa aanmaken. Maar goed makkelijker gezegd als gedaan ;)
 
Vergeet niet.. vocht is geen vet! ;)
 
Wat doe je anders wanneer je van schema 'switcht'? Consistent blijven in hoe en waarop je progressive overload toepast is toch wel een van de belangrijkste factoren.

Ik zie ook dat je de 2e sessie van de week veel hetzelfde herhaalt van de 1e sessie. Zou dan een andere rep range kunnen doen voor wat lichtere of zwaardere belasting. Maar dat dit nodig is merk je pas als je niet meer vooruit komt met je huidige manier.
Wat ik wel merk met dit schema is dat ik soms de 2e sessie nog niet helemaal hersteld ben van de eerste. Heb je hier nog goede tips voor?

Want het liefst pak ik spiergroepen wel 2x in de week. Maar soms pak ik gewoon echt een stuk minder als de 1e sessie...
 
Vergeet niet.. vocht is geen vet! ;)
Dat is zeker waar gelukkig😀 Ik ga gewoon dit doorzetten misschien dat mijn lichaam gewoon eenmaal veel vocht vasthoud. Ik ga binnenkort wel me vetpercentage laten meten en me massa puur uit nieuwsgierigheid.

De personal coach van me broer zei dat ons lichaam erg veel vocht vasthoud dus wij misschien wat lager moeten in koolhydraten in onze bulk en wat hoger in vetten. Wat is jullie mening hierover?
 
Vocht is niet perse gerelateerd aan brood of koolhydraten. Een opgeblazen gevoel KAN met brood te maken hebben (als je dat eet) maar hoeft niet. Probeer je brood eens te vervangen door bijvoorbeeld rijst. Het is mogelijk niet echt handig op school/werk. Maar anders test je dat in het weekend of aankomende kerstvakantie.
Er zijn wel mensen die beter gaan op meer vetten en minder koolhydraten. Maar dat is echt een persoonlijk iets. Maar in eerste instantie zou ik gewoon eens wat gaan proberen.
Eet je veel zout? Er zit ongemerkt ook veel zout in producten waarvan je het niet verwacht.

Ik denk dat je vet% wel mee zal vallen maar dat het voornamelijk gebrek aan massa is.
 
Wat ik wel merk met dit schema is dat ik soms de 2e sessie nog niet helemaal hersteld ben van de eerste. Heb je hier nog goede tips voor?

Want het liefst pak ik spiergroepen wel 2x in de week. Maar soms pak ik gewoon echt een stuk minder als de 1e sessie...
Ja dan de ene sessie zwaarder en de andere lichter trainen. Eventueel met een iets andere oefening die daar dan beter bij past.

Als je eerste sessie zwaar 5-8 of 5-10 reps is kun je de andere wat lichter doen tussen 12-20. En bijvoorbeeld barbell en dumbbell incline per sessie afwisselen, als je dat wilt.

Ook opletten hoe je tot failure gaat, dat niet elke training op alle sets doen.

De personal coach van me broer zei dat ons lichaam erg veel vocht vasthoud dus wij misschien wat lager moeten in koolhydraten in onze bulk en wat hoger in vetten. Wat is jullie mening hierover?
Vocht vasthouden vind ik onzin, als je geen dbol neemt zal het gewoon vet zijn. Carbs zijn het belangrijkste voor je trainingsprestaties. Vetten kun je zo laag nemen als je honger, energie, en smaak toestaat. Uitgedroogd gaat trainen ook niet goed trouwens.
 
Misschien dat mijn lichaam de voeding niet helemaal goed opneemt of iets zat ik aan te denken. Het lijkt zodra ik bulk alleen vet aan kom en mijn spiermassa bijna niet toeneemt of een heel klein beetje.
Je traint niet hard of slim genoeg. En eet mogelijk onvoldoende. Hou eens op met die cut.
 
Vocht is niet perse gerelateerd aan brood of koolhydraten. Een opgeblazen gevoel KAN met brood te maken hebben (als je dat eet) maar hoeft niet. Probeer je brood eens te vervangen door bijvoorbeeld rijst. Het is mogelijk niet echt handig op school/werk. Maar anders test je dat in het weekend of aankomende kerstvakantie.
Er zijn wel mensen die beter gaan op meer vetten en minder koolhydraten. Maar dat is echt een persoonlijk iets. Maar in eerste instantie zou ik gewoon eens wat gaan proberen.
Eet je veel zout? Er zit ongemerkt ook veel zout in producten waarvan je het niet verwacht.

Ik denk dat je vet% wel mee zal vallen maar dat het voornamelijk gebrek aan massa is.
Ik zal even wat proberen. Ik denk dat ik dit ga volhouden en het bij me training ga zoeken wat ik daar aan kan passen want mijn voeding is opzich niet slecht maar kan natuurlijk altijd beter.

ik ga beginnen met minder zouten eten. Dit merk ik zelf wel als ik bijvoorbeeld kip met rijst eet of ei dan gooi ik er vaak al zout op.

Ik ga me focussen op massa aanmaken en dat ik sneller vet aanmaak is dan maar eenmaal zo..

heel erg bedankt voor je reacties :)
 
Minder zouten eten? Niets mis met je kip en ei kruiden. (Kip kan trouwens ook prima met andere kruiden, op een eitje is zout+peper wel lekker)
Ik flikker overal ketjap en sambal door en neem voor m'n training juist extra zou in de vorm van blikje tonijn en soep/bouillon. Niet geweten dat dit een negatieve impact had (ja, je houdt wellicht meer vocht vast, maar dat is toch geen issue tenzij je het podium op moet), zolang je nieren en bloeddruk maar gezond zijn en blijven.

Veel drinken is wel een must.
 
Of je echt vocht vasthoud van zout kan wisselend zijn. Als je altijd ongeveer evenveel zout eet merk je het niet echt. Alleen als je zoutbalans erg schommelt KAN je het merken. Maar hoeft niet. Als ik kijk hoeveel zout ik wegwerk :o
 
Ja dan de ene sessie zwaarder en de andere lichter trainen. Eventueel met een iets andere oefening die daar dan beter bij past.

Als je eerste sessie zwaar 5-8 of 5-10 reps is kun je de andere wat lichter doen tussen 12-20. En bijvoorbeeld barbell en dumbbell incline per sessie afwisselen, als je dat wilt.

Ook opletten hoe je tot failure gaat, dat niet elke training op alle sets doen.


Vocht vasthouden vind ik onzin, als je geen dbol neemt zal het gewoon vet zijn. Carbs zijn het belangrijkste voor je trainingsprestaties. Vetten kun je zo laag nemen als je honger, energie, en smaak toestaat. Uitgedroogd gaat trainen ook niet goed trouwens.
Zijn van deze schema’s misschien samples op dit forum. Ik heb gezocht maar kon ze niet vinden.

Dus jij zegt dat het niet aan de koolhydraten zal liggen. Ik gebruik geen dbol of iets ben naturel.

Vind het zelf erg lastig aangezien ik gewoon niet weet wat er voor mij werkt. Ik ga zelf even uittesten met het een dag zwaar, en de andere dag lichter en wat meer reps misschien dat dit goed werkt bij mij😀

Ik denk dat mijn lichaam gewoon wat sneller vet aanmaakt. Al zou ik niet weten waarom.

Ik wil iedereen alvast heel erg bedanken voor de reacties en de tijd die genomen is op mij te antwoorden!
 
Zijn van deze schema’s misschien samples op dit forum. Ik heb gezocht maar kon ze niet vinden.
Ik weet geen standaard schema aan te raden. Veel schema's wisselen toch wel af in rep ranges? Vaak zie je iets als 5x5 en 4x8-12, dat kan ook. Denk dat zelf testen welke rep ranges je nu uitkomen ook een goed idee is.
 
Back
Naar boven