Fitness Seller

Kutleven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vanochtend een beetje een kuttraining gehad. Gisteravond voor het eerst na een tijdje weer magnesium genomen en gek gedroomd, dus concentratie was misschien niet helemaal in orde.

Workout B

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x55kg
3x3x70kg
Direct tijdens de eerste opwarmset weer last van het bot. Kan niet helemaal plaatsen of het mijn heup is of net de heup, maar het is vreselijk irritant. Had er afgelopen week iedere dag last van behalve zondag, toen ik een rustdag had. Misschien dat hip adductor/abductor kan helpen?
Werksets waren nog niet diep genoeg, maar wel beter dan vorige keer.
Dit was de derde keer 70kg fail, dus eigenlijk zou ik moeten verlagen, maar ik blijf dit gewicht doen tot het lukt.

OHP
2x5x20kg
3x5x35kg
Voelde niet zo goed. Diepte deze keer zoals chrisk zei, de bar net onder de kin

Ik weet het, juist tijdens een kuttraining moet je doorzetten en progressie boeken. Volgende keer beter
 
Komt je squat ook niet dieper omdat het bij je heup 'blokkeert'? Dat je last krijgt van hoe het bot daar op elkaar komt?

ps. je droom had nog invloed op je training? Ik heb altijd wel trippy dromen, maar verder geen last van. Hoe gek was die?
 
Komt je squat ook niet dieper omdat het bij je heup 'blokkeert'? Dat je last krijgt van hoe het bot daar op elkaar komt?
Heb geen idee of het daardoor komt. Maar als ik eenmaal last van krijg dan heb ik er ook de hele dag last van. Is ook alleen aan de linkerkant zo.
ps. je droom had nog invloed op je training? Ik heb altijd wel trippy dromen, maar verder geen last van. Hoe gek was die?
Ik weet niet zeker of de droom mijn concentratie beïnvloedde, maar ik droom altijd vreemd als ik magnesium heb gehad
 
ik zou eens kijken naar squatuniversity op YouTube, die heeft heel veel video’s over heuppijn/mobiliteit/stretches en misschien staat er wat tussen wat jou helpt

dit bijv
 
ik zou eens kijken naar squatuniversity op YouTube, die heeft heel veel video’s over heuppijn/mobiliteit/stretches en misschien staat er wat tussen wat jou helpt

dit bijv
Zal ik doen!
 
Je kunt eens kijken op

www.hierhebikpijn.nl voor een online check. Dat geeft je iig een idee waar je klachten vandaan kunnen komen.
89BAF8C3-F4FE-46E2-B702-5913CFFD2296.png

Zal straks googelen wat het exact kan inhouden
 
Als je op de pijltjes klikt zit er uitleg bij :)

Misschien toch even langs de fysio?
Ik verwacht niet dat een fysio iets anders zal zeggen dan ‘neem rust’
 
Training van vandaag

Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x55kg
5x5x70kg
Yes, eindelijk gelukt. Diepte was prima bij bijna alle reps.
volgende keer dus 72,5kg

Bench Press
5x20kg
5x40kg
5x5x52,5kg
Hier echt blij mee. Eindelijk kan ik verhogen met bankdrukken :D #weak

Barbell Row
5x20kg
5x40kg
5x5x52,5kg

Skullcrushes superset Close grip bench press beide met de EZbar
3x12x20kg+3x12x20kg
Volgende keer gewoon 3x8 skullcrushes 25kg

Erg blij met de training van vandaag. Heb de afgelopen dagen wel wat pepernoten gehad, misschien dat dat van invloed was :emo:
 
Ik heb ijzertabletten van XXL en het lijkt me handig deze ook daadwerkelijk te gebruiken vanwege de botpijn. XXL geeft zelf aan ze bij voorkeur te gebruiken tijdens de maaltijd, maar welke maaltijd raden jullie aan? Of maakt dat niet zo veel uit?
 
IJzer tegen botpijn?
 
Weet je zeker dat je een ijzertekort hebt?
Als ik op myfitnesspall kijk zie ik hooguit 1% ijzer in het dagoverzicht van de afgelopen 10 dagen staan.
 
Als ik op myfitnesspall kijk zie ik hooguit 1% ijzer in het dagoverzicht van de afgelopen 10 dagen staan.
1. In de multivitamine van xxl zit ook ijzer, maar dan lager;
2. Ben je vegetariër of vegan?
 
Kan verder nog aan je opname liggen. Maar je eet ook wel rood vlees toch? En heb je ook maar enig vermoeden van een tekort dan? Toen ik dat had voelde ik dat wel hoor; zwaar vermoeid.

Denk niet dat je een pijntje als heup impingement van een beweging voelt omdat je botten zwak zijn en dat dan komt door wat te weinig ijzer. Dacht ook niet dat ijzertekort met je botten te maken heeft. Daarbij gaat het toch om calcium en magnesium?

Is het wel pijn aan het bot zelf? Niet aan omliggend weefsel? Komt dat dan door iets in het bot of door de beweging/interne botsing?
 
Kan verder nog aan je opname liggen. Maar je eet ook wel rood vlees toch? En heb je ook maar enig vermoeden van een tekort dan? Toen ik dat had voelde ik dat wel hoor; zwaar vermoeid.

Denk niet dat je een pijntje als heup impingement van een beweging voelt omdat je botten zwak zijn en dat dan komt door wat te weinig ijzer. Dacht ook niet dat ijzertekort met je botten te maken heeft. Daarbij gaat het toch om calcium en magnesium?

Is het wel pijn aan het bot zelf? Niet aan omliggend weefsel? Komt dat dan door iets in het bot of door de beweging/interne botsing?
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb ook niet genoeg kennis om te achterhalen waar het aan ligt, of of het botpijn of weefsel is. En om er nou mee naar de fysio te gaan hoeft voor mij ook niet
Dan is het onwaarschijnlijk dat je maar 1% (adh) haalt.

De associatie pijn aan bot en ijzertekort ken ik niet.
Het kan zijn dat de associatie niet klopt, ben geen expert
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven