MuscleMeat

RBN full body (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Je hebt een hectische periode achter de rug vermoed ik en wat minder consequent gelift? Bij mijn bench moet ik deze 5 kilo ook echt nog pushen of ik blijf hangen denk ik :p
Ja, dit. In de weken dat ik veel progressie maakte, ging ik wel áltijd standaard 3 a 4 keer per week. Nu inderdaad wat minder consequent geweest afgelopen periode. Wel goed qua rust, maar voor vooruitgang wat minder 😅
 
HS plate loaded leg press:
4 x 6 x 233 kg

Leg extension:

2 x 8 x 72.5 kg

Bench press:
2 x 5 x 87.5 kg (+1 set op 87.5 kg)
1 x 5 x 85 kg
1 x 5 x 82.5 kg (+2.5 kg)

Pectoral machine:

2 x 8 x 75 kg (+5 kg)

Pull ups:

4 x 6 x BW

OHP:
3 x 5 x 45 kg

Gewicht:
77.7 kg in de ochtend

Toelichting:
Alleen op bench en pectoral kunnen plussen. Schema iets aangepast, OHP toegevoegd. Voel een sluimerende blessure in de heup/buikspier rechts, waarvan ik het idee heb dat het aan de barbell row ligt met voorover buigen. Bij de leg press voel ik namelijk niets. Daarom pull ups gedaan vandaag. Voeding nog wat losser geweest laatste dagen, vandaar een stijging van 1.1 kg ten opzichte van laatste keer loggen. Eiwitten wel op minimaal 2 gram per kg, maar zat rond de 2800 kcal gemiddeld in plaats van 2400.
 
HS plate loaded leg press:
3 x 6 x 233 kg

Leg extension:
2 x 8 x 75 kg (+2.5 kg)

Bench press:

3 x 5 x 87.5 kg (+1 set op 87.5 kg)

Pectoral machine:

2 x 8 x 75 kg

Pull ups:
3 x 7 x BW (+1 hh)

Seated row:

2 x 8 x 45 kg

OHP:
3 x 5 x 45 kg

Gewicht:
77.8 kg in de ochtend

Toelichting:
Niet heel consequent getraind de laatste weken, merk ik. Ondanks dat wel qua gewicht op 2 oefeningen iets kunnen plussen. Morgen een afspraak bij huisarts vanwege heup/buikspier. Soms lijkt de pijn vanaf de heup te komen, soms van lage buikspieren rechts. Pijn is vooral in rust, maar gisteren schoot het ook erin met een onverwachtse beweging van rechterbeen. Bovenstaande training wel kunnen doen zonder noemenswaardige problemen. Voeding ook laatste week niet on point geweest. Vanaf vandaag weer volgens schema. Doel is 2300 kcal op niet trainingsdagen, 2500 kcal op trainingsdagen. Best wel wat vet aangezet laatste periode, met name bij mijn middel.
 
Denk aan je legpress en dat je niet dieper gaat dan 90°. Full rom met je knieën tot de borst werkt niet voor je lichaam. Heb dit ook heel lang gedaan, maar is best van niet. Is maar waar ik nu aan denk.
 
Denk aan je legpress en dat je niet dieper gaat dan 90°. Full rom met je knieën tot de borst werkt niet voor je lichaam. Heb dit ook heel lang gedaan, maar is best van niet. Is maar waar ik nu aan denk.

Dat is vreemd. Sommige zweren er juist bij.
 
Denk aan je legpress en dat je niet dieper gaat dan 90°. Full rom met je knieën tot de borst werkt niet voor je lichaam. Heb dit ook heel lang gedaan, maar is best van niet. Is maar waar ik nu aan denk.
Goed dat je het zegt. Dit doe ik normaal gesproken wel namelijk. Met de laatste herhalingen moet ik dan ook echt veel kracht zetten om het gewicht nog omhoog te krijgen. Wellicht dat dit dus ook de oorzaak is geweest. Al voel ik het tijdens de oefening zelf niet, maar vooral in rust.
 
Dat is vreemd. Sommige zweren er juist bij.
Heb het ook altijd gedaan, maar ik meen mij te herinneren dat dit qua mobiliteit en heupen nefast is. Probeer het even te Google.

Qua heupen en voor de ruggengraat en de tussenstukken zoals ik het hier even tegekom in de vlugte. Heeft vooral te maken met de kont die van de bank afkomt als je te diep gaat etc.
 
Goed dat je het zegt. Dit doe ik normaal gesproken wel namelijk. Met de laatste herhalingen moet ik dan ook echt veel kracht zetten om het gewicht nog omhoog te krijgen. Wellicht dat dit dus ook de oorzaak is geweest. Al voel ik het tijdens de oefening zelf niet, maar vooral in rust.
Ja kan misschien aan deze oefening liggen, maar in ieder geval de kont op de bank houden, anders zit je te diep. Terwijl een legpress zo gangbaar is was ik ook verbaasd dat ik dit verkeerd deed door zo veel mogelijk diepte te pakken.
 
Ja kan misschien aan deze oefening liggen, maar in ieder geval de kont op de bank houden, anders zit je te diep. Terwijl een legpress zo gangbaar is was ik ook verbaasd dat ik dit verkeerd deed door zo veel mogelijk diepte te pakken.
Ga ik eens op letten komende keer, dan stop ik de beweging iets hoger, kijken of dit minder last geeft in de avonden erna!
 
Korte update:

Gisteren naar huisarts geweest. Na kort onderzoekje blijkt het een beginnende slijmbeursontsteking als gevolg van overbelasting. Advies is om 4000/6000 mg paracetamol per dag te nemen en met sporten even rustig aan te doen. Dan zou het over moeten zijn binnen 4 tot 6 weken. Belasting mag wel en is zelfs goed om andere klachten te voorkomen, maar zware gewichten voor benen werden door de arts afgeraden.

Wat zouden jullie in dit geval doen? De legpress bijvoorbeeld wel aanhouden, maar met minder gewicht en meer reps? Of bijvoorbeeld een andere beenoefening als vervanging?
 
Korte update:

Gisteren naar huisarts geweest. Na kort onderzoekje blijkt het een beginnende slijmbeursontsteking als gevolg van overbelasting. Advies is om 4000/6000 mg paracetamol per dag te nemen en met sporten even rustig aan te doen. Dan zou het over moeten zijn binnen 4 tot 6 weken. Belasting mag wel en is zelfs goed om andere klachten te voorkomen, maar zware gewichten voor benen werden door de arts afgeraden.

Wat zouden jullie in dit geval doen? De legpress bijvoorbeeld wel aanhouden, maar met minder gewicht en meer reps? Of bijvoorbeeld een andere beenoefening als vervanging?
Ik persoonlijk zou licht wat toestellen doen als leg curls, extensions enz.

Soms heb ik ook kwaaltjes en dan bekijk ik dat gewoon 2 weken als het geen pijn doet is het goed. Word het beter is het ook goed, maar als het aanhoudt of erger word ja dan is het ook weer bekijken. Dit laatste heeft dan nu geen betrekking op jou. Liften houdt nu en dan sowieso wat kwaaltjes in helaas. Stroeve schouder, steekje in pols, heup die stroef aanvoelt. En we blijven toch maar bezig haha :p
 
Beterschap man. Ik heb daar helaas geen verstand van dus kan er niks zinnigs over zeggen.
 
Ik persoonlijk zou licht wat toestellen doen als leg curls, extensions enz.

Soms heb ik ook kwaaltjes en dan bekijk ik dat gewoon 2 weken als het geen pijn doet is het goed. Word het beter is het ook goed, maar als het aanhoudt of erger word ja dan is het ook weer bekijken. Dit laatste heeft dan nu geen betrekking op jou. Liften houdt nu en dan sowieso wat kwaaltjes in helaas. Stroeve schouder, steekje in pols, heup die stroef aanvoelt. En we blijven toch maar bezig haha :p
Beterschap man. Ik heb daar helaas geen verstand van dus kan er niks zinnigs over zeggen.
Thanks guys. Ik denk dat ik inderdaad iets ga verlagen in gewicht. Het gekke is dat ik vorige training met 233kg ook geen last ondervond, alleen in de avond. Maar de beweging zelf gaf geen problemen. Ik kijk het eens aan de komende 2 a 3 weken en dan zien we vanaf daar weer verder!
 
Alle oefeningen waarbij je last hebt, tijdelijk minder zwaar of vervangende oefeningen. Misschien tijdelijk een zwakke spiergroep prioriteit geven als je het moeilijk vind om nu gas terug te nemen.
 
Misschien tijdelijk een zwakke spiergroep prioriteit geven als je het moeilijk vind om nu gas terug te nemen.
Thanks voor je reactie, Ron. Helaas zijn mijn benen doorgaans mijn zwakkere spiergroep haha. Ik denk erover na om tijdelijk wat isolatie voor mijn benen te doen en wat meer core oefeningen. Denk dat ik qua benen de focus even ga leggen op de leg extension en wat leg curls.
 
Leg extension:
3 x 8 x 77.5 kg (+2.5 kg)

Bench press:

1 x 5 x 90 kg (+2.5 kg)
2 x 5 x 87.5
1 x 5 x 80

Pull ups:
3 x 7 x BW

Seated row:
2 x 8 x 45 kg

OHP:
3 x 5 x 47.5 kg (+2.5 kg)

Gewicht:

77.3 kg in de ochtend

Toelichting:
Vandaag vroeg in de ochtend gegaan. Alleen leg extensions voor de benen is achteraf wat weinig geweest, volgende keer een oefening erbij. Benchpress 90 kg weer gehaald, voelde zwaar, maar ging wel lekker. Volgende keer 2e set ook op 90 kg. Gewicht gemiddeld gedaald ten opzichte van vorige week, kracht gegroeid. Na de training nog een uur met de hond gewandeld.

DSC_4652.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooie hond man :p

Ja die 2de set gaat je ook wel lukken met 90kg! Je weet in ieder geval dat je 100kg kan drukken nu weer 😉
 
Wat een mooie hond man :p

Ja die 2de set gaat je ook wel lukken met 90kg! Je weet in ieder geval dat je 100kg kan drukken nu weer 😉
Merci haha. Ze kan soms liever kijken dan dat ze doet ;)

Ja, er zit gelukkig weer wat progressie in 👏🏼
 
Merci haha. Ze kan soms liever kijken dan dat ze doet ;)

Ja, er zit gelukkig weer wat progressie in 👏🏼
Je moet maar denken dat eerdere max niveau s snel te bereiken zijn. Eens dat bereikt is het hopelijk weer genieten van een nieuwe PR 😉 je voeding volg je toch nauwgezet op dus moet zeker goed gaan! Zou ik ook eens moeten doen, weet helemaal niet wat mijn macro s zijn :p
 
Beste wensen allemaal nog! 🥳

Korte update hier:

Momenteel geen sport activiteit. Na de 1e lockdown mijn spullen helaas verkocht, dus geen mogelijkheid om met gewicht te trainen.
Vanaf afgelopen maandag wel weer gestart met kcal tracken. Daarnaast voornemen om te starten met bewegen in de zin van oefeningen met lichaamsgewicht e.d. en wandelen. Hopelijk mogen de sportscholen snel weer open!

Blessure in de heup blijft aanhouden en wordt erger, ondanks totale rust. Zojuist een Cortisone injectie gekregen bij de huisarts. Hopelijk snel verbetering!

Ik stop even met het loggen totdat er weer wat te melden valt in de zin van normale training in de sportschool. De thuistrainingen zullen niet zo interessant zijn om te loggen. Succes iedereen en blijf gezond!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven