XXL Nutrition

Is mijn schema goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

B.a.r.t

Novice
Lid geworden
13 feb 2019
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
77kg
Vetpercentage
7%
Screenshot_20201209-144503_Drive.jpg
Screenshot_20201209-144530_Drive.jpg
Screenshot_20201209-142933_Drive.jpg


Ik vroeg me af wat jullie vinden van het schema wat ik nu gebruik (de laatste foto kreeg niet kleiner)
Ik ben er al een keer vaker over begonnen maar graag wil ik binnenkort gaan doen waar ik al erg lange tijd over aan het denken ben en een weloverwogen beslissing maak, namelijk beginnen met een eerste kuur:

500 test-e
200 mast-e
20mg nolva

Graag hoor ik in positieve zin jullie reacties en adviezen.

Gr Bart
 
2200 kcals, je bent aan het cutten??

schema vind ik slecht, zo heb je bijv 25 sets voor je pecs tegenover een paar setjes voor je quads.
 
Veel te veel borst en waarom geen pull ups en shrugs?
 
En deadlift + squat op dezelfde dag zou ik ook niet doen. Als je dat persé wilt doen dan zou ik eerst squatten. Ik kan mij ook niet voorstellen dat jij nog eens 5 oefeningen erna doet, of je moet trainen als een pussy.
 
Kennis rondom voeding en training ontbreekt dus laat het kuren maar voor wat het is.
 
Beetje weinig rug wat er nu in zit en een reverse lat pull down is dan veel beter te vervangen door degelijke pull ups. BOR is wel weer mooi. En shrugs vind ik wel basis oefening. Tenzij je de traps al afbeult met BOR en DL.
Doe jij de oefeningen zelf niet?
 
Ik heb nog nooit zo´n raar schema gezien, het lijkt op dat van mij maar dan erger.
Zelf doe ik deadlifts en squats, en nog een heleboel andere shit, in 1 sessie omdat ik met hartrevalidatie bezig ben en heel licht train. Als ik op de deadlift en/of squat serieus zwaar zou gaan, zou dat over en uit zijn voor die dag.
 
Misschien kun je motiveren waarom je op deze wijze wilt gaan trainen ?
Want dit roept alleen maar meer vragen op.
 
Waarom die fascinatie met pecs? Zelf heb ik een hele slechte en doe daarom 2-3 keer zoveel voor borst als voor de andere spieren.
 
En misschien doe je dan zoveel, dat dit het herstel beïnvloed. En dat daarom je borst minder goed is ?
Hier houd ik inderdaad serieus rekening mee. Maar vroeger had ik een meer uitgebalanceerd schema wat de verdeling van volume over de verschillende spiergroepen betreft en toen waren mijn pecs ook hopeloos slecht. Het vreemde is dat mijn broer die fysiek verder heel erg op mij lijkt, juist goede had?

Dat schema was trouwens dat van een zekere A. Schwarzenegger. Ondanks dat ik geen dubbele split met 2x per dag trainen deed, weet ik nu dat het overall totaal ongebalanceerd was en volkomen ongeschikt voor een natural bodybuilder.
 
Beetje weinig rug wat er nu in zit en een reverse lat pull down is dan veel beter te vervangen door degelijke pull ups. BOR is wel weer mooi. En shrugs vind ik wel basis oefening. Tenzij je de traps al afbeult met BOR en DL.
Doe jij de oefeningen zelf niet?

Standaard db shrugs en bb shrugs vind ik niet effectief, ik deed de laatste tijd snatch grip high pulls voor de traps. Maar ben ook weer begonnen met dl'en, wat shruggen overbodig maakt.
Pullups, prima oefening maar zou het nou niet persé boven een pulldown prefereren, zeker niet wanneer er al bb rows in het schema zitten. Ben het met je eens dat er wel wat meer aandacht aan rugoefeningen besteed mag worden in zijn routine.
 
Standaard db shrugs en bb shrugs vind ik niet effectief, ik deed de laatste tijd snatch grip high pulls voor de traps. Maar ben ook weer begonnen met dl'en, wat shruggen overbodig maakt.
Pullups, prima oefening maar zou het nou niet persé boven een pulldown prefereren, zeker niet wanneer er al bb rows in het schema zitten. Ben het met je eens dat er wel wat meer aandacht aan rugoefeningen besteed mag worden
High pulls durf ik niet aan wel vette oefening.
 
Oke, ik durf al bijna niks meer te zeggen aangezien het overduidelijk is dat mijn schema niet klopt. 😅
Ja inderdaad heb ik daar een klein bedrag voor betaald.

Nu de vraag, kunnen jullie me helpen aan een goede schema's ? Ik heb al wat rond gezocht en verschillende gevonden maar weet niet welke het best zou passen aangezien massa het hoofddoel is.
 
Back
Naar boven