XXL Nutrition

Aankondiging Inschrijven Powerlift contest 2021 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

wovano

Super Moderator
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Coach
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
20.273
Waardering
47.066
Lengte
1m86
UITGESTELD TOT DE SPORTSCHOLEN OPEN ZIJN

Na de jaarlijkse fotocontest is het tijd voor iets anders, namelijk de powerlift contest. Een wedstrijd die volledig in het teken staat van het uitvoeren van de squat, bench press en deadlift. In een periode van 12 weken volgen we hoe ieder zich voorbereidt om een zo sterk mogelijke 1RM squat, bench press en deadlift uit te voeren in de eerste week van maart. Op basis van IPF points wordt er een top 3 bepaald.

1. Voorwaarden voor deelname en reglement

a. Algemeen:
  1. Minimumleeftijd: 14 jaar.
  2. Tenminste 3 maanden lidmaatschap bij dit forum (voor datum van deze aankondiging).
  3. Tenminste 100 posts geplaatst hebben waarvan tenminste 50 in 2020.
  4. Kandidaten die hebben deelgenomen aan een powerliftwedstrijd dienen minimaal 1 jaar lid te zijn (bij aankondiging) en tenminste 200 posts geplaatst te hebben.
  5. Elke vorm van oneerlijkheid wordt bestraft met een onmiddellijke diskwalificatie en 5 strafpunten tot een verbanning van het forum voor onbepaalde duur.
b. Logboek
  1. Elke deelnemer moet een logboek bijhouden, dit logboek moet in deze sectie geplaatst worden.
  2. Dit logboek moet uiterlijk op 28-02-2021 worden geopend.
  3. De log moet tenminste 8 weken duren.
  4. Er moeten regelmatig updates in de log geplaatst worden. Gemiddeld enkele malen per week mag verwacht worden. Meer is natuurlijk beter.
  5. Je normale log kan je tijdelijk sluiten en weer openen wanneer deze wedstrijd afgelopen is.
c. Video (einde contest 24-05-2021 t/m 30-05-2021):
  1. De video moet de volgende onderdelen bevatten in deze volgorde: gewichtsmeting, video van jouw materialen waarmee je lift (plates en barbell) squat, bench press en deadlift. Dit zijn vijf losse filmpjes welke aan elkaar gemonteerd moeten worden.
  2. De video moet gemaakt worden in de week van 24-05-2021 t/m 30-05-2021. Om dit te controleren dient er een blaadje met tekst op elk los filmpje te staan. Welke tekst dit precies is wordt op de avond van 23-05-2021 bekend gemaakt.
  3. De video dient geupload te worden op youtube en de youtube link kan naar mij gestuurd worden via een persoonlijk bericht.
  4. Je mag zo veel mogelijk beurten gebruiken om tot je 1RM te komen gedurende de hele week.
  5. Op de video moet je vorm duidelijk beoordeeld kunnen worden door de juryleden.
  6. Op de video moet duidelijk te zien zijn dat je gewicht ook echt dit gewicht is. Elke vorm van oneerlijkheid wordt bestraft met een onmiddellijke diskwalificatie en 5 strafpunten tot een verbanning van het forum voor onbepaalde duur.
  7. We moeten zowel de vorm als het gewicht op je bar beoordelen. Daarom raden wij de volgende filmhoeken aan voor je lifts:
    1. 1608034126830.png
      Schuin van voren op heuphoogte om diepte goed te kunnen beoordelen.
    2. 1608034257973.png
      Schuin van de zijkant.
    3. 1608034302418.png
      Schuin van voren om de lockout goed te kunnen beoordelen.
  8. Als je video niet voldoet aan bovenstaande eisen is je deelname niet geldig.
d. Regels m.b.t. de uitvoering:
  1. Meer informatie volgt nog.
2. De uitslag

Er wordt op basis van IPF points een top 3 bepaald.

3. Welke prijzen zijn er te winnen?

:1e: 1e plaats
  1. XXL Nutrition waardebon t.w.v. € 150,-*
  2. Fitness Seller waardebon t.w.v. € 150,-**
  3. MuscleMeat waardebon t.w.v. € 150,-***
  4. Peter Bond Book on Steroids, Bonds voedingssupplementen of Bonds androgene anabole steroïden****
  5. dekoekjesbaas waardebon t.w.v. €25,-*****

:2e: 2e plaats
  1. XXL Nutrition waardebon t.w.v. €100*
  2. Fitness Seller waardebon t.w.v. €100**
  3. MuscleMeat waardebon t.w.v. €100***
  4. Peter Bond Bonds voedingssupplementen of Bonds androgene anabole steroïden****
  5. dekoekjesbaas waardebon t.w.v. €15,-*****

:3e: 3e plaats
  1. XXL Nutrition waardebon t.w.v. €50*
  2. Fitness Seller waardebon t.w.v. €50**
  3. MuscleMeat waardebon t.w.v. €50***
  4. Peter Bond Bonds voedingssupplementen of Bonds androgene anabole steroïden****
  5. dekoekjesbaas waardebon t.w.v. €10,-*****
*Te besteden in de XXL Nutrition webwinkel.
**Te besteden in de Fitness Seller webwinkel.
***Te besteden in de MuscleMeat webwinkel.
****Te bestellen bij Galen.
*****Te besteden in de
dekoekjesbaas webwinkel.

4. Veel gestelde vragen

V: Hoe kan ik me inschrijven?
a: Door te reageren in dit topic dat je gaat deelnemen en uiterlijk op 28-02-2021 een log starten.

V: Mijn deelname voldoet niet aan alle voorwaarden, kan je een uitzondering maken?
a: Nee, we kunnen voor niemand een uitzondering maken. Lees goed de voorwaarden en volg deze precies op. Anders loop je het risico om later gediskwalificeerd te worden.

V: Waarom geen aparte wedstrijd voor naturels?
a: Omdat we geen dopingtests kunnen doen.

V: Zijn er geen leeftijdsklassen?
a: Nee, iedereen ouder dan 14 kan meedoen.

V: Zijn er geen gewichtsklassen?
a: Nee, iedereen kan meedoen. Op basis van IPF points wordt de uitslag bepaald.
 
Laatst bewerkt:
Wat wordt bedoeld met ipf?
 
Is er een true natty divisie?
Hoe dan ? Ik denk niet dat de sponsors daar in geïnteresseerd zijn, en de testen willen bekostigen.
Wel jammer, maar we doen het toch voor onszelf. Het boeit niemand wat je tilt of hoe je eruitziet in real life.
 
Misschien in, afhankelijk van mijn huidige blessure.
Ik mag verwachten dat alleen filmpjes met calibrated plates tellen? :p
 
misschien wel in voor spek en bonen op de deadlift en/of squat. benchen doe ik niet
 
Interesting.

Hopelijk gaan de gyms soon weer open, momenteel is het ellende :(
 
In
 
Ga zelf niet meedoen. Ben niet zo van de Olympische gedachtengang en er is geen kans dat ik ga winnen. Wel een leuk initiatief en zal het zeker volgen.
 
Ga zelf niet meedoen. Ben niet zo van de Olympische gedachtengang en er is geen kans dat ik ga winnen. Wel een leuk initiatief en zal het zeker volgen.
Ondanks dat ik mezelf vrij sterk mag noemen, ga ik ook niet winnen. Maar dat betekent niet dat t geen leuke motivator kan zijn?
 
Geniaal idee dit wovano ;)

Waarschijnlijk in, al is 8 weken te kort voor mij om goed mee te doen ben ik bang!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven