XXL Nutrition

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik doe ook persoonlijke begeleiding 75cl per uur.
Hmm, dat ga ik eens voorleggen aan mijn neef.
Aangezien hij hier mag trainen en ik hem heb aangestoken om te trainen en hardlopen telt dat als persoonlijke begeleiding, toch :roflol: ?

neet61 Beter even rustig aandoen om er later weer vol voor te gaan. Het is niet altijd makkelijk, maar denk aan de voordelen op lange termijn :).
Hopelijk snel beter :kiss: !
 
Herstel training wo 21:15

1 LB compound

Back Squat
20x BW kg squat WU ATG
15x 40 kg squat WU ATG
12x 60 kg squat
3 x 12x 70 kg squat

het ging best goed, en ik kwam in de verleiding er nog meer gewicht op te
gooien, hebben we niet gedaan :p

2
bench
1x20 40 kg WU
1x10 50 kg
1x10 60 kg
1x10 65 kg

zelfde commentaar :)

3
En de oefening die vorige week zo mis ging ( bij 15x 40 kg) :haar:
Dumbbell Overhead Press (push)
2 x 4.5 = 9 kg: 10x even uitproberen
2 x 7 = 14 kg: 10x
2 x 11 = 22 kg: 3 x 10x

4 chest+arms, back+arms
4 x (ring pushups ss. pullups)
decline ring pushups (benen op bankje):
10x
ss
Pull ups
8x

FitBit 77 min - 111 avg 145 max - 484 kC

Opm:
dat begint er weer een beetje op te lijken .....
 
Het is lastig om aan de verleiding te weerstaan om zwaarder te trainen als het lekker en pijnvrij gaat.
Goed dat je het niet hebt gedaan :)!
 
Rustig opbouwen, essentieel voor ons ouwelui. Die pezen en ligamenten willen minder goed dan de spieren.
 
Het is lastig om aan de verleiding te weerstaan om zwaarder te trainen als het lekker en pijnvrij gaat.
Goed dat je het niet hebt gedaan :)!

Rustig opbouwen, essentieel voor ons ouwelui. Die pezen en ligamenten willen minder goed dan de spieren.
Het is idd frustrerend dat zo'n incidentje je zo op 2-3 weken achterstand zet. Maar goed, alle onderdelen worden wel oud, dus we bouwen maar echt rustig weer op :)
 
Het is idd frustrerend dat zo'n incidentje je zo op 2-3 weken achterstand zet. Maar goed, alle onderdelen worden wel oud, dus we bouwen maar echt rustig weer op :)
Laatst las ik ergens dat het beter is om ver onder de grens te trainen dan maar een beetje erboven.

Dat was danwel in de context van trainen voor duursport (lees je mee Bubs ;)), maar ik kan me voorstellen dat het voor blessureherstel ook wel opgaat.

Of zoals mijn fysio aan de stagiaire een belangrijk onderdeel van het werk uitlegde: "De meeste mensen hebben een schop onder hun hol nodig, maar sommigen moet je afremmen." Chin ups proberen was na mijn schouderblessure nog iets te enthousiast. :D
 
  • Sad
Waarderingen: Bubs
Laatst las ik ergens dat het beter is om ver onder de grens te trainen dan maar een beetje erboven.
Je moet alleen iets geloven als er een heel gedegen stuk onderzoek bij zit, of een reeks van goede bronvermeldingen. Daarnaast: in KT kan je hoogstens tot failure gaan, niet erboven. Maar als je dan 4 dagen kapot bent, ben je imo toch beter uit met iets minder zwaar, maar wel 3x/week trainen.
Of zoals mijn fysio aan de stagiaire een belangrijk onderdeel van het werk uitlegde: "De meeste mensen hebben een schop onder hun hol nodig, maar sommigen moet je afremmen." Chin ups proberen was na mijn schouderblessure nog iets te enthousiast.
Daar zit wel iets in ....
 
Je moet alleen iets geloven als er een heel gedegen stuk onderzoek bij zit, of een reeks van goede bronvermeldingen. Daarnaast: in KT kan je hoogstens tot failure gaan, niet erboven. Maar als je dan 4 dagen kapot bent, ben je imo toch beter uit met iets minder zwaar, maar wel 3x/week trainen
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Ik vraag me af waar ik het nu precies heb gehoord of gelezen. Misschien was het wel onderbouwd met studies of ervaringen, of iets simpels als een taper voor een event.

Waar je zelf ook al naar hint is dat niet iedere training een losse wedstrijd is, maar onderdeel van proces naar een wedstrijd, verbetering of blessureherstel.

Meer is niet altijd beter, maar te weinig is niet genoeg.
 
23/12/20 674 kC wandelen 90' 4.85 km 6400 steps (incl. rondje supermarkt)
24/12/20 551 kC wandelen 61' 4.78 km 6260 steps
 
Herstel training zo 16:30

1
Bulgarian split squat
1x (8L + 8R) BW
4x (8L + 8R) 30.5 kg

2
deadlifts, high reps
68 kg: 10x
78 kg: 2 x 8x
88 kg: 2 x 8x

een groot man op deze site (Starx6673 ) zei altijd: er is niets beter tegen rugpijn
dan een potje deadliften met medium of laag gewicht:)

3 borst + bovenrug
3 x (DB Flyes ss. DB one arm rows)
DB Flyes 3 sec neer, 1 sec op
12x 11 kg DB
ss.
DB one arm rows
(12L + 12R) 24 kg

rows waren heel licht.... daar kan vlgd keer meer op

4 lage rug
Hyperextensions: 10x BW @ 1s hold
Hyperextensions: 3 x 10x 5 kg @ 1s hold

5 rug, core
Woodchoppers
oranje elastiek 3 x (9R + 9L)

moet deze weer wat vaker doen, kan merken dat mijn rug niet zo vaak dwarskrachten krijgt

Best tevreden. Ik ga deze serie hersteltrainingen nog een keer doen, met hogere
frequentie en meer gewicht. En dan moeten we maar weer klaar zijn voor de normale trainigen :)

FitBit 81 min - 117 avg 152 max - 583 kC
 
28/12/20 505 kC wandelen 62' 5.14 km 7270 steps

vanavond een heel klein beetje gespeeld met power cleans.
het cleanen gaat wel, maar dan moet je de bar opvangen in een front squat houding waarbij de keuze is: laat je hem tegen de knobbels op het sleutelbeen kletteren of tegen het strottehoofd. Beiden niet aantrekkelijk :(
Ik hou hem dan in een soort oh squat beginpositie vast, maar dat ga je natuurlijk niet meer redden als het gewicht toeneemt.
Vind het nu al niet meer leuk :janken:
 
28/12/20 505 kC wandelen 62' 5.14 km 7270 steps

vanavond een heel klein beetje gespeeld met power cleans.
het cleanen gaat wel, maar dan moet je de bar opvangen in een front squat houding waarbij de keuze is: laat je hem tegen de knobbels op het sleutelbeen kletteren of tegen het strottehoofd. Beiden niet aantrekkelijk :(
Ik hou hem dan in een soort oh squat beginpositie vast, maar dat ga je natuurlijk niet meer redden als het gewicht toeneemt.
Vind het nu al niet meer leuk :janken:
ja das echt een vak apart, voordat je die tecniek goed kan......
 
28/12/20 505 kC wandelen 62' 5.14 km 7270 steps

vanavond een heel klein beetje gespeeld met power cleans.
het cleanen gaat wel, maar dan moet je de bar opvangen in een front squat houding waarbij de keuze is: laat je hem tegen de knobbels op het sleutelbeen kletteren of tegen het strottehoofd. Beiden niet aantrekkelijk :(
Ik hou hem dan in een soort oh squat beginpositie vast, maar dat ga je natuurlijk niet meer redden als het gewicht toeneemt.
Vind het nu al niet meer leuk :janken:
Leuk dat je het gevecht aangaat.

Kletteren heb ik in mijn zeer beperkte ervaring nog niet meegemaakt, waarschijnlijk probeerde ik niet hard en goed genoeg.

Misschien trek je te hard of teveel van je af, want what goes up must come down, what you push away, will be pulled back.

Je hoeft niet meer naar beneden dan dat je de stang omhoog trekt.

Buiten kont naar achteren, ellebogen naar voren bij de PC is het bij alle olympische lifts vooral een gevoel dat je schijnt te kunnen ontwikkelen en je gewicht tat boven het midden van je voet houden, althans dat is de tip die ik dan meekrijg. En die paar tips en feedback van iemand met ervaring bleek al veel waardevoller dan al die filmpjes op het internet.

Hoe dat zit met het midden van de voet als je in triple extension hangt durf ik dan weer niet te vragen, dat voelt zo bijdehand.

Als je helemaal geen gewicht aan de stang hebt, kan een beetje gewicht helpen voor eerlijkere feedback.
 
Leuk dat je het gevecht aangaat.

Kletteren heb ik in mijn zeer beperkte ervaring nog niet meegemaakt, waarschijnlijk probeerde ik niet hard en goed genoeg.
Hoe 'vang' je de stang dan op, en wat is de 'eindtoestand' als het gewicht van de bar toeneemt?
Stang op de schoudertoppen, en alleen met naar achteren gebogen vingers fixeren is erg onprettig, en lukt me kwa flexibiliteit eigenlijk niet.

Buiten kont naar achteren, ellebogen naar voren bij de PC is het bij alle olympische lifts vooral een gevoel dat je schijnt te kunnen ontwikkelen en je gewicht tat boven het midden van je voet houden, althans dat is de tip die ik dan meekrijg. En die paar tips en feedback van iemand met ervaring bleek al veel waardevoller dan al die filmpjes op het internet.

Hoe dat zit met het midden van de voet als je in triple extension hangt durf ik dan weer niet te vragen, dat voelt zo bijdehand.

Als je helemaal geen gewicht aan de stang hebt, kan een beetje gewicht helpen voor eerlijkere feedback.
Ellebogen naar voren heb ik geloof ik met de FSQ wel goed geleerd. Mijn stang is heel licht (8.5 kg), dus er zit 20 kg extra op.

Mwww.... :p
 
Back
Naar boven