XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Ok. Heb rond mijn 40ste ook nog een paar jaar aan wegatletiek gedaan en daarbij waren wedstrijden erg laagdrempelig, zowel in de zin van ook in de buurt, als voor alle niveaus. Bij wielrennen en vooral mountainbiken is dat weer niet zo, in mijn beleving.
    Klopt, is zo mogelijk alleen maar laagdrempeliger geworden. Met elke dag van de week ergens een of andere ‘loop’.

    zal met mtb niet anders zijn; er is in heel noordwest Europa geen mtb meer te koop.
     
    zal met mtb niet anders zijn; er is in heel noordwest Europa geen mtb meer te koop.
    kan niet wachten tot ze voor bijna niks op marktplaats komen :D
     
    Zo, inmiddels zit ik voor december dik over de 100km met hardlopen. Helaas is het weer niet echt lekker voor de fiets.
     
    Zo, inmiddels zit ik voor december dik over de 100km met hardlopen. Helaas is het weer niet echt lekker voor de fiets.
    Ik moet nog nieuwe hardloopschoenen kopen suggesties?

    download (6).jpeg
     
    Ben toch nieuwsgierig wat hier had moeten staan?

    Gaat goed met die kilometers en snelheden.
    Bella was de storm die over trok. Toen die een beetje ging liggen en de ergste regen weg was ben ik gaan lopen.

    Gaat zeker goed. Merk nu echt goede progressie. Scheelt wel dat ik nu niet naar de gym kan. Meer ruimte voor herstel.
     
    Bella was de storm die over trok. Toen die een beetje ging liggen en de ergste regen weg was ben ik gaan lopen.

    Gaat zeker goed. Merk nu echt goede progressie. Scheelt wel dat ik nu niet naar de gym kan. Meer ruimte voor herstel.
    Zelf doe ik altijd of uitsluitend cardio, of voornamelijk training met gewichten. Deze lockdowns hebben dat veranderd en het is ook wel goed zo, wat mij betreft. Dalijk een beetje bankdrukken en morgen een rondje op de Bianchi, als het een beetje droog blijft.
     
    Zelf doe ik altijd of uitsluitend cardio, of voornamelijk training met gewichten. Deze lockdowns hebben dat veranderd en het is ook wel goed zo, wat mij betreft. Dalijk een beetje bankdrukken en morgen een rondje op de Bianchi, als het een beetje droog blijft.
    Ik combineer beiden. Helaas geen echt lekker fietsweer. Te veel modder. Overigens heb ik geen harde doelen en accepteer ik dat ik minder hypertrofieer door de cardio en minder snel ben door krachttraining. Maar ik ben fit, gezond, sterk en zie er best ok uit op het strand.

    De lockdown betekent voor mij meer cardio, normaal doe ik meer krachttraining en is de cardio vooral lekker naar buiten. Lopen, rennen of fietsen, dat maakt niet uit. Zolang ik maar niet te lang binnen moet zitten.
     
    Laatst bewerkt:
    Ik combineer beiden. Helaas geen echt lekker fietsweer. Te veel modder. Overigens heb ik geen harde doelen en accepteer ik dat ik minder hypertrofieer door de cardio en minder snel ben door krachttraining. Maar ik ben fit, gezond, sterk en zie er best ok uit op het strand.
    Ik kan me goed vinden in jouw doelen! Bewondering voor je looptempo hoor met die 103 kg :thumb: Bij mij gaat het lopen wat minder het laatste jaar, maar misschien kunnen we dat later wel weer uitbouwen....
     
    Ik kan me goed vinden in jouw doelen! Bewondering voor je looptempo hoor met die 103 kg :thumb: Bij mij gaat het lopen wat minder het laatste jaar, maar misschien kunnen we dat later wel weer uitbouwen....
    Ik kan nog we wat sneller ook :)

    Record op de 5km is 22:32 en op de 3km 12:38
     
    Wie weet. Ik ben geen hardloper van nature. Maar dat moet haalbaar zijn. Gisteren in km 9 nog een paar intervallen gedaan op 4:10. Misschien ergens dit voorjaar een poging doen om echt een Pr neer te zetten.
    Ik ook niet hoor :)
     
    Zo, even stukje nieuwe trailschoenen uitgelaten. Door de duinen, over onverharde dijken en over het strand. Km of 7 in 45 minuten. Zone 2 - aërobe capaciteit blijven opbouwen...
     
    Vanochtend de trailschoenen nog even uitgelaten. 9km in 52m, tempo op het randje van zone 2. 30% zand 60% modderige dijk met gras, 10%basalt. Uiteindelijk ook nog 100 hoogtemeters dijkje op, dijkje af. En nog een kilometertje cooldown.
     
    Back
    Naar boven