Fitness Seller

Sparks log, do you even lift bro? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En op de baan kun je ook beter andere schoenen hebben etc. Niet handig.

Maargoed, uiteindelijk loop ik vooral over de weg hier, en regelmatig bos, duinen, strand, dijkjes. Lekker afwisselend en daarmee leuk.
Dat had ik ook al opgemerkt (onder andere). Waar woon je ook al weer?
 
En op de baan kun je ook beter andere schoenen hebben etc. Niet handig.

Maargoed, uiteindelijk loop ik vooral over de weg hier, en regelmatig bos, duinen, strand, dijkjes. Lekker afwisselend en daarmee leuk.
Agh voor die 2 a 3 keer per jaar op een baan lopen lijkt mij niet zo heel erg daarvoor hoef je geen speciale track schoenen te kopen.
 
Agh voor die 2 a 3 keer per jaar op een baan lopen lijkt mij niet zo heel erg daarvoor hoef je geen speciale track schoenen te kopen.
Dar is waar, maar als je daar echt een Pr wilt lopen kun je beter spikes hebben.
 
Dar is waar, maar als je daar echt een Pr wilt lopen kun je beter spikes hebben.
Waarom zou je spikes kopen? Daar loop je normaal ook nooit op lijkt mij juist gevaarlijk om voor maar 2x per jaar daarop te lopen en dan ook nog een pr.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar het is vaak niet zo zwart/wit

Veel natuurgebieden hebben prachtige wandel- en/of hardlooproutes, minder harde ondergrond dan asfalt en stenen, kluisjes en (buiten Corona) cafés waar je terecht kan voor een drankje.

Als je de drukte een beetje weet te mijden dan zijn overal in Nederland wel rustigere stukjes te vinden.

Niet iedereen heeft een baan om de hoek.

Ook is een PR in een wedstrijd met andere mensen heel anders.
Wedstrijd is sowieso ruk als amateur en ergens in het midden beginnen waar iedereen met 4 a 5 man naast elkaar loopt en je gelijk lullige seconden verliest omdat je niet kan inhalen.
Om het vervolgens proberen te compenseren door sneller te lopen dan dat je eigenlijk kan.
 
Waarom zou je spikes kopen? Daar loop je normaal ook nooit op lijkt mij juist gevaarlijk om voor maar 2x per jaar daarop te lopen en dan ook nog een pr.
Als je op de baan een Pr wilt lopen moet je daar eigenlijk ook op trainen. Iig de deel van de tijd.
 
Als je op de baan een Pr wilt lopen moet je daar eigenlijk ook op trainen. Iig de deel van de tijd.
Waarom zou je daarvoor op een baan moeten trainen? Een 5k is zo gedaan.

En je kan daarna ook gewoon buiten lopen maar als de optie er is om ongestoord op een baan te lopen dan zou ik daar wel een keer voor kiezen.
 
Vanochtend de trailschoenen nog even uitgelaten. 9km in 52m, tempo op het randje van zone 2. 30% zand 60% modderige dijk met gras, 10%basalt. Uiteindelijk ook nog 100 hoogtemeters dijkje op, dijkje af. En nog een kilometertje cooldown.
Netjes! Knap dat je je hartslag zo laag kunt houden, lukt mij echt niet op dat tempo: balanceer dan op zone 3/4.
 
Netjes! Knap dat je je hartslag zo laag kunt houden, lukt mij echt niet op dat tempo: balanceer dan op zone 3/4.
Thx. Ik heb in de eerste lockdown veel gelopen en gefietst. Dat heeft geholpen. En nu vooral hardlopen nu de sportschool dicht is.

De manier waarop ik train (polarized) probeer je zone 3 tr vermijden. Dus veel lage belasting in zone 1-2 (1 vind ik wel heel traag) en 10-20% juist zone 4-5.

Merk dat ik daar heel veel meer ‘inhoud’ van krijg. Echt heel veel sneller ben ik nu niet geworden geloof ik, alhoewel ik laatste twee weken wel echt voel dat ik vooruitgang boek.
 
Waarom train je met zones en loop je niet gewoon free?

Want je geeft niets om prs doet geen wedstrijden.
 
Waarom train je met zones en loop je niet gewoon free?

Want je geeft niets om prs doet geen wedstrijden.
Dat doe ik ook. Maar als ik gewoon ga rennen dan loop ik te lang te hard. Krijg ik blessures etc. Ik vind het lastig om rustig aan te doen, dus daarvoor gebruik ik de zones.

Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar voor een ouwe lul van 40 zoals ik moet je als je elke dag sport voorzichtig zijn met overbelasting. Toen ik 25 was maakte het geen fuck uit. Ik volleybalde op hoog niveau, ging hardlopen en bergen beklimmen. Zelden geblesseerd en al helemaal nooit door overbelasting. Tegenwoordig.... echt oppassen, tennis ellebogen, itb, hielspoor. Krijg overal last van als ik niet goed oplet.
 
En ik ga nu nog even een rondje op de racefiets. Ook op laag tempo, hartslag Max 130 ongeveer. De zo’n schijnt en er is geen wind.

Nu maar hopen dat niemand met van die fiets afschiet met een lawinepijl ofzo.
 
En ik ga nu nog even een rondje op de racefiets. Ook op laag tempo, hartslag Max 130 ongeveer. De zo’n schijnt en er is geen wind.

Nu maar hopen dat niemand met van die fiets afschiet met een lawinepijl ofzo.
Heb jij geen indoor swift ding?
 
Thx. Ik heb in de eerste lockdown veel gelopen en gefietst. Dat heeft geholpen. En nu vooral hardlopen nu de sportschool dicht is.

De manier waarop ik train (polarized) probeer je zone 3 tr vermijden. Dus veel lage belasting in zone 1-2 (1 vind ik wel heel traag) en 10-20% juist zone 4-5.

Merk dat ik daar heel veel meer ‘inhoud’ van krijg. Echt heel veel sneller ben ik nu niet geworden geloof ik, alhoewel ik laatste twee weken wel echt voel dat ik vooruitgang boek.
Naar wat ik gelezen heb met een beperkt begrip is het pas als je je aerobische drempel flink weet te verhogen dat zone 2 lichamelijk moeilijker wordt om van te herstellen en je dan je rustige loop in zone 1 gaat doen, maar dan loop je mogelijk minstens even snel als nu in zone 2.
Waarom train je met zones en loop je niet gewoon free?

Want je geeft niets om prs doet geen wedstrijden.
Geen overtraining, wel progressie willen maken, zeker in combi met KT, als je het mij zou vragen.

PRs en recreatieve wedstrijden zijn voor mij niet het doel, maar één van vele middelen die je kan gebruiken.
 
Naar wat ik gelezen heb met een beperkt begrip is het pas als je je aerobische drempel flink weet te verhogen dat zone 2 lichamelijk moeilijker wordt om van te herstellen en je dan je rustige loop in zone 1 gaat doen, maar dan loop je mogelijk minstens even snel als nu in zone 2.

Geen overtraining, wel progressie willen maken, zeker in combi met KT, als je het mij zou vragen.

PRs en recreatieve wedstrijden zijn voor mij niet het doel, maar één van vele middelen die je kan gebruiken.
Zitte gij aan de drank of wa. Dit is sparky zijn log
 
Heb jij geen indoor swift ding?
Nee, saai. Fietsen doe ik buiten, net als hardlopen.

p. S. Net laatste rondje gemaakt van het jaar 36km 29.1 gemiddeld. En een hagelbui op mijn kop. Gelukkig heb ik redelijk goede kleding, scheelt. Wel even opgewarmd onder de douche.
 
Naar wat ik gelezen heb met een beperkt begrip is het pas als je je aerobische drempel flink weet te verhogen dat zone 2 lichamelijk moeilijker wordt om van te herstellen en je dan je rustige loop in zone 1 gaat doen, maar dan loop je mogelijk minstens even snel als nu in zone 2.
Zone 2 is geen probleem hoor voor mij. Herstel daar best aardig van. Fietsen is veel makkelijker in zone 1. De 36km van daarnet was >90% in zone 1. Dan rijd ik zo rond de 30. Met hardlopen is zone 1 echt traag
 
Back
Naar boven