AndroidHealthClinic

Strive4muscles Offseason log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BACK/BICEPS/ABS (30/12/2020)
Close grip pulldowns
10x40kg warm-up
10x60kg warm-up
10x80kg warm-up
10x90kg
8x100kg
12x80kg

Barbell rows
10x60kg
10x100kg
3x8x120kg

Incline db rows
4x12x30kg

Dual rope pullovers
4x12x30kg

Single arm cable row
12x30kg
12x35kg
12x40kg
12x45kg

Facepulls
4x15x30kg

Ez bar curls
12x30kg
12x35kg
12x40kg
2x10x45kg

Seated db hammer curls
10x15kg
3x10x17,5kg laatste set ds 10x10kg

Rope crunches
4x20x40kg

Prima pull workout, alleen is pull na legday niet zo geweldig idee met onderrug, moet sws echt weer eens voor een nieuwe riem gaan kijken.

Morgen kan ik nog terecht bij m’n fysio voor een push workout en daarna is weer alles dicht met nieuwjaar. Morgen dus nog even knallen :)
 
Ja meer dan genoeg om te onderhouden, kan helaas niet elke dag erheen, maar alle beetjes helpen. Zo heb ik ook nog het geluk met wovano waar ik ook nog terecht kan!

Ik hoop dat dit de laatste keer lockdown is, een volgende en ik ga me echt eens investeren in eigen apparatuur:o
Als je ruimte hebt is het echt een aanrader...train nu zelf zo'n 8 jaar thuis...zeker met krijgen van kids of jonge kids/gezinsleven is het een uitkomst....je bent toch thuis en tegelijkertijd ben je met je hobby bezig
 
BACK/BICEPS/ABS (30/12/2020)
Close grip pulldowns
10x40kg warm-up
10x60kg warm-up
10x80kg warm-up
10x90kg
8x100kg
12x80kg

Barbell rows
10x60kg
10x100kg
3x8x120kg

Incline db rows
4x12x30kg

Dual rope pullovers
4x12x30kg

Single arm cable row
12x30kg
12x35kg
12x40kg
12x45kg

Facepulls
4x15x30kg

Ez bar curls
12x30kg
12x35kg
12x40kg
2x10x45kg

Seated db hammer curls
10x15kg
3x10x17,5kg laatste set ds 10x10kg

Rope crunches
4x20x40kg

Prima pull workout, alleen is pull na legday niet zo geweldig idee met onderrug, moet sws echt weer eens voor een nieuwe riem gaan kijken.

Morgen kan ik nog terecht bij m’n fysio voor een push workout en daarna is weer alles dicht met nieuwjaar. Morgen dus nog even knallen :)
Als je onderrug bij legs doet en back workout met name focust op lats en upperback ?

Als ik push pull legs doe...Doe ik ook meestal push,legs, pull....squats en rdl op legday...lats upperback op pull day....voordeel van push, legs, pull vind ik een dag rust voor schouders en triceps in upperbody dagen.
Bij split heb je altijd overlap...blijf je toch houden.
 
Als je onderrug bij legs doet en back workout met name focust op lats en upperback ?

Als ik push pull legs doe...Doe ik ook meestal push,legs, pull....squats en rdl op legday...lats upperback op pull day....voordeel van push, legs, pull vind ik een dag rust voor schouders en triceps in upperbody dagen.
Bij split heb je altijd overlap...blijf je toch houden.
Dat heb ik idd ook gedaan, maar bij heavy barbell rows en andere voorover gebogen compound oefeningen (zonder riem) merk je dat je onderrug gefrituurd is van de dag ervoor :p. Zal voornamelijk komen omdat ik sinds lockdown zonder enige riem train. M’n eigen riem is kapot, en bij platinum heb ik het geluk dat ze riemen hebben die je kunt gebruiken, dus wordt eens tijd om in een nieuwe te investeren :p

Vanaf volgende week zal er ook wat meer structuur in m’n trainingen komen. Zal een soort van push, pull, leg, arms split worden.
 
PUSH (31/12/2020)
Incline bb press
8x60kg
8x80kg
8x100kg
8x110kg
6x115kg

Flat bb press
3x8x110kg

Seated db shoulder press
10x40kg
9x40kg
8x40kg
11x30kg (koek was op)

ATX belt dips
10xBW
10xBW + 10kg
9xBW + 10kg
8xBW + 10kg
Geweldige oefening, hier kun je echt goed focussen op de stretch

Incline db flys
2x12x25kg
Laatste set 10x25kg dropset 20x12,5kg

Incline dumbell prone lateral raises
3x12x12,5kg laatste set ds 12x7,5kg

Upright rows
3x12x50kg

Rope pushdowns
12x15kg
12x20kg
12x25kg
12x30kg ds 15x15kg

Deadstop lying kettlebel extensions
4x10x16kg

Laatste push workout van het jaar 2020 en het was weer een goeie.

Iedereen een fijne jaarwisseling en hopelijk op een beter 2021!
 
Ik doe nu al een tijd lang chest+delts/back/arms+calves/rest/legs/rest en ik moet zeggen dat dit is een van de fijnere splits is die ik ooit heb gedaan.

PPL ben ik persoonlijk niet zo’n fan van. Trainingen duren te lang en vooral mijn armen gingen daar nooit lekker op. Nu ik een aparte dag heb voor armen zijn ze echt stukken beter gaan groeien. Een paar setjes pushdowns of curls na een training van 1,5 uur deden het niet voor mij.
 
Ik doe nu al een tijd lang chest+delts/back/arms+calves/rest/legs/rest en ik moet zeggen dat dit is een van de fijnere splits is die ik ooit heb gedaan.

PPL ben ik persoonlijk niet zo’n fan van. Trainingen duren te lang en vooral mijn armen gingen daar nooit lekker op. Nu ik een aparte dag heb voor armen zijn ze echt stukken beter gaan groeien. Een paar setjes pushdowns of curls na een training van 1,5 uur deden het niet voor mij.
Die split die jij benoemd is eigelijk exact wat ik bedoel :p.

Volgende week is het einde vakantie, dan is het even kijken hoe ik de trainingen kan inrichten met m’n werk. Nu dat alle gyms dicht zijn is het een combinatie van home workouts, bij m’n fysio en een paar maten die een home gym hebben. Liefste zou ik natuurlijk bovenstaande split hanteren.

Push en Pull zonder triceps of biceps op het einde. Armen is voor mij een focuspunt die hun eigen dag verdienen. Wat ik ook merkte is dat bij de gewone push en pull split armen op het laatst nog wat worden afgeraffeld of je er niet meer de energie in kan stoppen, omdat je al uitgeput bent.
 
ARMEN/BUIK (02/01/2021)
BW chinups (neutral grip) als warm-up
12, 10, 9, 8

TRISET:
Banded pushdowns 4x12x25kg resistance band
Overhead banded extensions 4xAMRAPx25kg
Barbell curls 4x10x45kg

SUPERSET:
Lying db extensions 4x10x20kg
Pinwheel curls 4x10x20kg

SUPERSET:
Dumbell kickbacks 4x12x17,5kg
Single arm concentration curls 4x12x14kg

Leg raises
4x20xBW

Home workout vandaag, uurtje armen geknald en man wat een pomp met wat simpele oefeningen. Gewicht blijft stabiel op 4000 kcals per dag.

Wat denken jullie? Gaan de gyms 19 januari open of wordt het toch weer verlengd? Ik zie het nog steeds niet zo rooskleurig in.
 
Gaan de gyms 19 januari open of wordt het toch weer verlengd
9/10 word het verlengt volgens mij, met al dat gedoe over nieuwe varianten, vaccineren gaat een tijdje duren... Ik verwacht nog enkele klote maanden. In BE is al veel verlengd tot eind februari
 
9/10 word het verlengt volgens mij, met al dat gedoe over nieuwe varianten, vaccineren gaat een tijdje duren... Ik verwacht nog enkele klote maanden. In BE is al veel verlengd tot eind februari
Precies dit...deprimerend als je erover nadenkt. Er moet al echt iets magisch gebeuren willen de gyms 19 januari open gaan. Duitsland is geloof ik eind januari, als het daar open gaat wordt het daar maar weer sporten zo lang het hier niet veranderd.
 
Precies dit...deprimerend als je erover nadenkt. Er moet al echt iets magisch gebeuren willen de gyms 19 januari open gaan. Duitsland is geloof ik eind januari, als het daar open gaat wordt het daar maar weer sporten zo lang het hier niet veranderd.
In Duitsland duurt het tot 10 januari
 
In Duitsland duurt het tot 10 januari
Ja, klopt. Maar als je een beetje Duits nieuws volgt dan is de kans dat Duitsland op 10 januari weer uit lockdown gaat zeer klein. 2 dagen geleden nog 30.000 besmettingen :eek:
 
Zolang de cijfers niet dalen zal de boel niet open gaan. De kans is groot dat we nog een stijging krijgen als gevolg van Kerst en Oud en Nieuw. Veel mensen hebben elkaar toch opgezocht en ook ouders/grootouders bezocht, dus een stijging in het aantal doden zal mij ook niets verbazen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, klopt. Maar als je een beetje Duits nieuws volgt dan is de kans dat Duitsland op 10 januari weer uit lockdown gaat zeer klein. 2 dagen geleden nog 30.000 besmettingen :eek:
Ik geloof vandaag nog maar 13.000
 
Ik geloof vandaag nog maar 13.000
Weekendrapportages vallen meestal lager uit, dus je kunt het best naar weektrends en -gemiddelden kijken. Gisteren was ook een feestdag, wat mogelijk voor een vertraging in de doorgifte van besmettingen zorgt (of minder mensen die zich hebben laten testen).
 
Ik geloof vandaag nog maar 13.000
Hopelijk zet dat zo door dan, zou mooi zijn als ze op 10 januari open gaan. Er is nog niets officieels uitgesproken, enkel voorspellingen van wat ze gaan doen dus ben benieuwd.
 
Weekendrapportages vallen meestal lager uit, dus je kunt het best naar weektrends en -gemiddelden kijken. Gisteren was ook een feestdag, wat mogelijk voor een vertraging in de doorgifte van besmettingen zorgt (of minder mensen die zich hebben laten testen).
Een beetje optimistisch blijven verdomme. Gisteren 10.000 besmettingen, was ook een feestdag zeker?
Hopelijk zet dat zo door dan, zou mooi zijn als ze op 10 januari open gaan. Er is nog niets officieels uitgesproken, enkel voorspellingen van wat ze gaan doen dus ben benieuwd.
Laten we hopen ja🙏
 
Het lijkt iets af te nemen in Duitsland, maar de gevolgen van de feestdagen zijn nog niet zichtbaar.
IMG_20210103_135417.jpg
 
Back
Naar boven