AndroidHealthClinic

Enige tips voor mijn cut voedingschema? 2359KCAL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

delanoplatina

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
49
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal!
Mijn naam is Delano | 183cm | 91kg | 17 jaar / Dagelijkse Macro's ; 3272kcal | 228gr eiw | 73gr vet | 426gr kld
Ik ben al een tijdje klaar met mijn dirty bulk , en wil na wat motivatie weer beginnen met cutten tot ik weer op de 80kg ben.
Ik heb zelf even een eetschema in elkaar geflanst met dingen die ik lekker vind, merk dat als ik dingen moet eten die ik iets minder vind ik snel me motivatie kwijt raak.
Als jullie tips hebben voor dit schema , hoor ik het graag!
Schema heb ik als bestand toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Screenshot_7.png
    Screenshot_7.png
    54,1 KB · Weergaven: 275
Ik zou iets hoger in je vetten gaan (ca. 90 gram) en af en toe (vette) vis eten en varieren met groenten en fruit. Schema ziet er verder prima uit.
 
Als je onderhoud 3272 kcal is waarom ga je dan nu 2359 kcal eten?
Is dat niet wat drastisch om zo een 900 kcal minder te gaan eten?

Verder zou ik zoals gezegd vetten wat hoger insteken.
 
marina1975 omdat ik merk als ik rond de 2700 ga eten het echt veelste langzaam gaat, met 2359 gaat er maar zo een 0,1 kg per 2 dagen vanaf
 
Het.is heel normaal om zo een 0,25 tot max 0.5 kg per werk af te vallen. Bij meer gaat t je meer spieren kosten...
Afvallen en een goed fysiek krijgen kost tijd. Te snel gaan is gewoon ongezond.
 
marina1975 omdat ik merk als ik rond de 2700 ga eten het echt veelste langzaam gaat, met 2359 gaat er maar zo een 0,1 kg per 2 dagen vanaf
Dat is 5 kg in 3 maanden, en waarschijnlijk zonder veel verlies van spiermassa.

Waarom zou je trouwens helemaal terug naar 80kg willen? Wat is je vetpercentage?
 
marina1975 oow serieus ? nooit geweten , thanks , ik pas het even aan en plaats straks even een update die 500 ongeveer onder me onderhoud is!
 
Burrito Heb even berekend met een huidplooimeter , en kom op 18.5% vetpercentage! Kan je daar wat mee ?
 
Heb nu wat calorieën toegevoegd waardoor ik 500 onder me onderhoud zit! (heb bakje muesli toegevoegd die ik dan met dat broodje nutella eet)
marina1975 BB_ zit op 82gr vet, is dat voldoende denken jullie?
En nog even een vraagje , hoe zit het met cheatday ? Want als ik een cheatday hou ben ik de volgende dag vaak al 0.5kg aangekomen , en als ik 0,2kg per week afval heeft dat niet veel zin
 

Bijlagen

  • Screenshot_12.png
    Screenshot_12.png
    58 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
Ik zou iets hoger in je vetten gaan (ca. 90 gram) en af en toe (vette) vis eten en varieren met groenten en fruit. Schema ziet er verder prima uit.
Waarom hoger in vetten ?
 
Heb nu wat calorieën toegevoegd waardoor ik 500 onder me onderhoud zit! (heb bakje muesli toegevoegd die ik dan met dat broodje nutella eet)
marina1975 BB_ zit op 82gr vet, is dat voldoende denken jullie?
En nog even een vraagje , hoe zit het met cheatday ? Want als ik een cheatday hou ben ik de volgende dag vaak al 0.5kg aangekomen , en als ik 0,2kg per week afval heeft dat niet veel zin

Die 0,5kg die je de volgende dag zwaarder bent is niet direct vetmassa. Vaak houd je wat meer vocht vast na een cheatmeal. Daarom is het ook beter om niet elke dag te wegen. Kies bijvoorbeeld 1 vast moment in de week om te wegen. Gewicht schommelt altijd wel iets.
 
Marvin17 aah isgoed thanks! Ik ga even een weekje aankijken met dit nieuwe schema , en zal vanaf nu elke maandag even wegen, wat betreft cheatmeal zelf , eet jij ook gewoon alles wat je wilt die dag of eet je het dagelijkse + 500/1000 kcal aanvullen met wat lekkers etc , heb namelijk wel eens gelezen dat mensen dat doen
 
Marvin17 aah isgoed thanks! Ik ga even een weekje aankijken met dit nieuwe schema , en zal vanaf nu elke maandag even wegen, wat betreft cheatmeal zelf , eet jij ook gewoon alles wat je wilt die dag of eet je het dagelijkse + 500/1000 kcal aanvullen met wat lekkers etc , heb namelijk wel eens gelezen dat mensen dat doen
Ik houd het dan vaak bij 1 maaltijd, de rest van de dag eet ik wel gewoon normaal. Vaak is het bij mij de zaterdagavond, waarop ik met vrienden een hapje eet en we dan iets bestellen of uiteten gaan (toen dat nog kan). Dan is de avond dus 'ongezonder', maar het is niet zo dat ik die hele dag alles vreet wat los en vast zit haha ;)
 
zijn eerste schema was 70gr vet waarom zou hij hoger moeten eten?
Ik had niet goed gekeken. Vaak wordt hier 1 gram vet per kg BW gehanteerd als minimum, maar zelf vind ik dat niet zo noodzakelijk. Zeker tijdens de cut is het m.i. geen issue om lager te gaan zodat je nog ruimte voor voldoende carbs overhoudt. Visies hierover verschillen wel en uitdeindelijk moet iedereen doen wat voor hem/haar werkt en hij/zij prettig vindt.
 
Back
Naar boven