Fitness Seller

log chrisk (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik begrijp je helemaal, mijn keuze zou wel afhangen van het uurtarief dat ze betalen, de voorwaarden die gelden als de proeftijd doorlopen is en de mogelijkheid om snel ander werk te vinden.
Het is loondienst, 4000 bruto. Na een jaar komt daar 8% pensioen en een winstregeling bij.

Wat voorwaarden zouden er zijn? Contract was zeer minimaal gewoon standaard in de proeftijd mogen beide partijen zonder reden per direct het feest annuleren.

Betreft ander werk zoeken weet je hoe ik ervoor sta.
 
Uurtarief? €100

Of bedoel je extra vergoeding voor wanneer je opgeroepen wordt? Per oproep 1,5-2 maal je uurtarief.
Dat zou ook niet opschieten, straks ben ik de hele maand paraat en krijg ik alleen een keer een vraagje van 5 minuten. Er is toch ook iets dat je de tijd die je oproepbaar bent vergoed krijgt, ook al hoef je niks te doen.
 
Laatst bewerkt:
En we zien je soms niet op skype. Ja we werken flexibel dus je mag ook s'nachts werken dat maakt allemaal niet uit maar het is niet handig als iemand overdag werkt en je dan niet kan bereiken. Als je een dagdeel er niet bent laat dat even weten. Nee je hoeft het niet te zeggen als je gaat sporten. Maar is wel lastig als er iets is en je bent er niet.

... ???

Wat is een normaal tarief voor 24/7 oproepbaarheid???
Met geconcentreerd werk zou ik juist (tijdelijk of met tussenpozen) niet bereikbaar willen zijn en ongestoord kunnen werken.
 
Met geconcentreerd werk zou ik juist (tijdelijk of met tussenpozen) niet bereikbaar willen zijn en ongestoord kunnen werken.
Daarom stond ik ook op hidden. Ben gewend dat als je op active staat er om elk dingetje en datje gebeld en bericht wordt. M'n werk is 40 uur lang code lezen en typen (denk aan wiskunde huiswerk maken) dat gaat er dan niet sneller op. :wave:
 
Zie mezelf niet graag maar als ik een oplossing vind voor cardio en een paar weken minicut heb gedaan om weer een beetje tevreden te zijn wil ik dat wel gaan doen. Zal ook even moeten wachten op geld voor een camera. In principe is dit log voor mezelf om de cijfers bij te houden, verdere respons is mooi meegenomen.
Wat is er mis dan met Excel? Daar kun je dat ook toch bijhouden?

Heb je überhaupt wel eens één foto gepost?
 
Wat is er mis dan met Excel? Daar kun je dat ook toch bijhouden?

Heb je überhaupt wel eens één foto gepost?
Echt te lui geworden voor excel, om dan helemaal zo'n schema op te bouwen en bij te houden.. deed ik vroeger wel hoor maar nu eigenlijk gewoon in notepad op m'n phone.

Ja vroeger toen ik hier begon, voor je lid was I guess. Toen ik nog aesthetisch was.

b21e994e74986938e96e0ebcf079ff681262.jpg

85 @ 6-8?%
 
Echt te lui geworden voor excel, om dan helemaal zo'n schema op te bouwen en bij te houden.. deed ik vroeger wel hoor maar nu eigenlijk gewoon in notepad op m'n phone.

Ja vroeger toen ik hier begon, voor je lid was I guess. Toen ik nog aesthetisch was.

Bekijk bijlage 518314
85 @ 6?%
Ja vroeger toen ik hier begon
>Lid geworden 24 aug 2009

Kan precies niets zien. Volgende week post je gewoon even een duidelijk rente pic en dan beginnen weer opnieuw.
 
Je voelt toch zelf aan of je wilt aangeven dat het op deze manier niet langer werkt met je overste?
Of ben je ergens in twijfel voor de reactie.
Of is het eerder een geval waarin je gewoon even je hart wilt luchten erover?
 
Je voelt toch zelf aan of je wilt aangeven dat het op deze manier niet langer werkt met je overste?
Of ben je ergens in twijfel voor de reactie.
Of is het eerder een geval waarin je gewoon even je hart wilt luchten erover?
Veel twijfel omdat ik door te leven naar m'n principes eigenlijk 7 jaar werkloos ben geweest. Of wat heb gefreelanced maar ook daarbij steeds moeilijk klanten/opdrachtgevers die niet eerlijk met me om willen gaan vind en ik dan uiteindelijk maar het vertrouwen en de samenwerking mee op moet hebben zeggen. Ik ben daar heel makkelijk en droog in, als een date je niet bevalt zeg je dat ook eerlijk af zodat je beiden verder kunt een ander/de juiste te zoeken.

Maar ik moet wel werken om eten te kunnen betalen.

Vooral benieuwd wat normale mensen van mijn ideeën vinden.
 
Laatst bewerkt:
Veel twijfel omdat ik door te leven naar m'n principes eigenlijk 7 jaar werkloos ben geweest. Of wat heb gefreelanced maar ook daarbij steeds moeilijk klanten/opdrachtgevers die niet eerlijk met me om willen gaan en ik dan uiteindelijk maar het vertrouwen en de samenwerking mee op moet hebben zeggen. Ik ben daar heel makkelijk en droog in, als een date je niet bevalt zeg je dat ook eerlijk af zodat je beiden verder kunt een ander/de juiste te zoeken.

Maar ik moet wel werken om eten te kunnen betalen.

Vooral benieuwd wat normale mensen van mijn ideeën vinden.
Als je het wilt weten van normale mensen dan raad ik je af om de vraag hier te stellen.

Er is een verschil tussen en je eigen waarden en principes als een haast autistisch persoon te volgen en gewoon je gedacht zeggen als je het gevoel krijgt dat je onrechtmatig bepaalde regels of richtlijnen opgelegd krijgt mbt je werkuren of beschikbaarheid. Wat zegt je contract?

7 jaar werkloos. Een maandje meer of minder komt het dan ook niet op aan denk ik zo.

Al begrijp ik wel dat als je dan eindelijk weer aan de bak geraakt bent het bemoeilijkt om dit te zeggen of actie te ondernemen.
 
Veel twijfel omdat ik door te leven naar m'n principes eigenlijk 7 jaar werkloos ben geweest. Of wat heb gefreelanced maar ook daarbij steeds moeilijk klanten/opdrachtgevers die niet eerlijk met me om willen gaan vind en ik dan uiteindelijk maar het vertrouwen en de samenwerking mee op moet hebben zeggen. Ik ben daar heel makkelijk en droog in, als een date je niet bevalt zeg je dat ook eerlijk af zodat je beiden verder kunt een ander/de juiste te zoeken.

Maar ik moet wel werken om eten te kunnen betalen.

Vooral benieuwd wat normale mensen van mijn ideeën vinden.
How the fuck kun je 7 jaar werkloos zijn? Hadden ze je vastgebonden? Of al je ledematen geamputeerd?

Als je het wilt weten van normale mensen dan raad ik je af om de vraag hier te stellen.
:roflol: :roflol: :roflol:
 
-
 
Laatst bewerkt:
How the fuck kun je 7 jaar werkloos zijn? Hadden ze je vastgebonden? Of al je ledematen geamputeerd?


:roflol: :roflol: :roflol:
Heb in die tijd wel zzp klussen gedaan maar het loopt altijd stuk op dit soort gezeik. M'n laatste klant heeft me een half jaar laten wachten op betalingen want was met een investeerder bezig, die toen op een dag zei dat het niet door ging. En had medewerkers die hun falen en hun eigen verantwoordelijkheden steeds op mij afschoven.

Een of andere irakees ging me over mail uitschelden omdat hij zich beledigd voelde toen ik antwoordde dat hij waar hij mij naar vroeg zelf in versiebeheer kon vinden. Maar die hele handeling die hij dacht dat ik gedaan zou hebben en hij niet kon vinden hoorde ook helemaal niet in ons proces dus hij wist compleet niet waar hij mee bezig was. Toch mijn schuld. Was een software architect bij de overheid en deed dit er even een paar uurtjes naast. :o
Andere gozer gaf mij de schuld dat zijn planning was uitgelopen omdat hij zelf buiten mij om een heel systeem ging ombouwen (dat dan vol fouten zat en een maand uitliep, wat een klant heeft gekost) terwijl we hadden afgesproken mijn snelle simpele (werkende!) oplossing te gebruiken en er verder geen tijd aan te besteden. Hij was de lead van het project. Zijn planning. Zijn beslissing om meer te doen. Toch mijn schuld. Ga ik er weg komen ze een jaar later naar me toe of ik aub terug wil komen omdat hij er een zooitje van maakt en door z'n eigen overuren te verzinnen 80 uur werkt om zo z'n maandsalaris te verdubbellen. :roflol:

Grappenmakers overal.

En ik zoek specifiek op zelfstandig flexibel werken, wat mij toch het hele idee van zzper zijn lijkt en volgens mij wettelijk ook zo moet, maar dat is met alle (mi dus illegale) schijnzelfstandigheid moeilijk te vinden zelfs bij freelance zzp opdrachten. Daardoor ook lange periodes af en aan niks gehad.

Ik noem het maar 7 jaar want daar komt het voor m'n gevoel eigenlijk op neer. 2013 bij m'n oude werk vertrokken dus ja. In die tijd niet stabiel genoeg kunnen verdienen om een dak boven het hoofd te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Hehe klopt. Contract zegt 40'uur per week en gaat verder niet in details in. Er is ook een secundaire voorwaarden document die ik later pas te zien kreeg maar daar staat ook in flexibel maar wel rekening houden met dat mensen 9-5 werken ja prima. Hij had ook geen voorstel voor hoe het precies anders moest of wat de oplossing zou zijn. Alleen maar lastig lastig. Nou zoek dan iemand anders of laat me gewoon flexibel werken zoals je zegt dat ik mag.

Trouwens had hij er zelf een probleem van gemaakt want hij dacht dat het dan geen zin had om me een bericht te sturen want dan las ik het toch niet als ik er dat moment niet was. Dan zie ik het toch zodra ik weer kijk? Ik zal wel gek zijn.


Vraag me af of ik niet problemen krijg als ik de proeftijd stop en dan een uitkering zou moeten krijgen. Die verplichten je om elk aangeboden werk aan te nemen.
Aangezien de secundaire voorwaarden pas later kwamen en deze niet geweten waren op he tijdstip waarbij je het contract tekende zijn deze niet van kracht. Anders wordt het wel heel makkelijk.

Terechte bedenking omtrent het verkrijgen van een uitkering.
Kan hij je niet gewoon laten gaan, als je te vaak onbereikbaar bent ofzo?
 
Aangezien de secundaire voorwaarden pas later kwamen en deze niet geweten waren op he tijdstip waarbij je het contract tekende zijn deze niet van kracht. Anders wordt het wel heel makkelijk.

Terechte bedenking omtrent het verkrijgen van een uitkering.
Kan hij je niet gewoon laten gaan, als je te vaak onbereikbaar bent ofzo?
Bedankt voor de bevestiging, vroeg me dat ook al af. Staat ook een opzegtermijn van 3 maanden in, verbaasde me wel, en doet me goed voor het einde van de proeftijd nadenken over het voortzetten van deze onzin.

Zo'n instelling heb ik ook. Als je niet tevreden ben kom dan met oplossingen en als dat niet eerlijk overeenkomt met de afspraak die we gemaakt hebben kun je beter iemand zoeken die wel past. Denk dat het gewoon om te zeiken was. Ik trek dat aan denk ik.
 
Heb in die tijd wel zzp klussen gedaan maar het loopt altijd stuk op dit soort gezeik. M'n laatste klant heeft me een half jaar laten wachten op betalingen want was met een investeerder bezig, die toen op een dag zei dat het niet door ging. En had medewerkers die hun falen en hun eigen verantwoordelijkheden steeds op mij afschoven.

Een of andere irakees ging me over mail uitschelden omdat hij zich beledigd voelde toen ik antwoordde dat hij waar hij mij naar vroeg zelf in versiebeheer kon vinden. Maar die hele handeling die hij dacht dat ik gedaan zou hebben en hij niet kon vinden hoorde ook helemaal niet in ons proces dus hij wist compleet niet waar hij mee bezig was. Toch mijn schuld. Was een software architect bij de overheid en deed dit er even een paar uurtjes naast. :o
Andere gozer gaf mij de schuld dat zijn planning was uitgelopen omdat hij zelf buiten mij om een heel systeem ging ombouwen (dat dan vol fouten zat en een maand uitliep, wat een klant heeft gekost) terwijl we hadden afgesproken mijn snelle simpele (werkende!) oplossing te gebruiken en er verder geen tijd aan te besteden. Hij was de lead van het project. Zijn planning. Zijn beslissing om meer te doen. Toch mijn schuld. Ga ik er weg komen ze een jaar later naar me toe of ik aub terug wil komen omdat hij er een zooitje van maakt en door z'n eigen overuren te verzinnen 80 uur werkt om z'n maandsalaris te verdubbellen. :roflol:

Grappenmakers overal.

En ik zoek specifiek op zelfstandig flexibel werken, wat mij toch het hele idee van zzper zijn lijkt en volgens mij wettelijk ook zo moet, maar dat is met alle (mi dus illegale) schijnzelfstandigheid moeilijk te vinden zelfs bij freelance zzp opdrachten. Daardoor ook lange periodes af en aan niks gehad.

Ik noem het maar 7 jaar want daar komt het voor m'n gevoel eigenlijk op neer. 2013 bij m'n oude werk vertrokken dus ja. In die tijd niet stabiel genoeg kunnen verdienen om een dak boven het hoofd te betalen.
Heb er niet zoveel verstand van, maar kun je dat soort dingen niet contractueel vast laten leggen? En tja, dat het is risico wat je neemt als een ZZP'er. Persoonlijk zou ik dat alleen doen naast een vast inkomen. Of je moet genoeg buffer hebben opgebouwd dat je zoiets kan veroorloven.
 
Bedankt voor de bevestiging, vroeg me dat ook al af. Staat ook een opzegtermijn van 3 maanden in, verbaasde me wel, en doet me goed voor het einde van de proeftijd nadenken over het voortzetten van deze onzin.

Zo'n instelling heb ik ook. Als je niet tevreden ben kom dan met oplossingen en als dat niet eerlijk overeenkomt met de afspraak die we gemaakt hebben kun je beter iemand zoeken die wel past. Denk dat het gewoon om te zeiken was. Ik trek dat aan denk ik.
Je bent toch geen pispaal.

Nu je bevindt je wel in een ideale sector om van thuis uit te werken. Dus om even je cv of je vraag naar een andere tewerkstelling even te laten weten aan een interim of dergelijk kantoor doe je m.i. niks mis mee.

Want als je de knoop moet doorhakken , waarvan het touw nu al reeds grotendeels ontrafeld is en amper nog vasthangt met een draadje na je proeftijd, ja de rest kan je wel zelf invullen.
 
Heb er niet zoveel verstand van, maar kun je dat soort dingen niet contractueel vast laten leggen? En tja, dat het is risico wat je neemt als een ZZP'er. Persoonlijk zou ik dat alleen doen naast een vast inkomen. Of je moet genoeg buffer hebben opgebouwd dat je zoiets kan veroorloven.
Als ze andere verwachtingen en wensen hadden konden ze dat prima vooraf vastleggen inderdaad. Ik ben super flexibel en makkelijk maar mensen kunnen het moeilijk loslaten denk ik. Je moet dan natuurlijk op iemand kunnen vertrouwen. Maar dan is het toch wel erg lomp om in iemand's 2e week al zo te reageren.

Gewoon jammer, ik dacht na al die moeite eens iets te hebben gevonden waar ze dezelfde instelling zeggen te hebben en ook daadwerkelijk zo zijn. Niet alsnog mislukte persoonlijkheden die hun autoritaire issues op anderen afreageren.
 
Je bent toch geen pispaal.

Nu je bevindt je wel in een ideale sector om van thuis uit te werken. Dus om even je cv of je vraag naar een andere tewerkstelling even te laten weten aan een interim of dergelijk kantoor doe je m.i. niks mis mee.

Want als je de knoop moet doorhakken , waarvan het touw nu al reeds grotendeels ontrafeld is en amper nog vasthangt met een draadje na je proeftijd, ja de rest kan je wel zelf invullen.
Dat is ook precies waarom ik dit werk ben gaan doen. Wilde gewoon met een laptop zitten waar ik wil, aan iets creatiefs bouwen wanneer ik dat wil, en verder makkelijk contact over opleveren enzo. Als er wat is stuur je appjes heen en weer prima, maar in principe hoef je elkaar niet eens te spreken tussen opleveringen door. Bij mijn oude klant misschien eens per 2 weken ging prima. Eigenlijk hoef je als zelfstandig ondernemer al niet aan te veel bellen/berichtjes te volstaan want je kunt ook voor andere klanten bezig zijn en anders stoort het sowieso altijd bij het werk dat je doet. Netjes afspreken wanneer je contact hebt, van beide kanten kijken wat uitkomt. Snap het prima als dat wat te veel van het goede is en ze voor loondienst iets meer contact willen, maar dan moet je het niet zelf verpesten en dan mij de schuld geven van eigen verkeerde verwachtingen.

Ik ben ook al 7 jaar met recruiters en bureaus bezig. ZZP is er veel te vinden maar zelfs die laten je vaak niet thuis werken. Of misschien een dag per week. Als je diep genoeg bukt kan daar over nagedacht worden. Zelfs nu met corona, heb het hele jaar tig vacatures waarbij thuiswerken stond gevraagd of dat dan volledig was zoals eigenlijk van de overheid moet en of dat blijft na de maatregelen. Geen reactie, of nee. Vast reageren ze normaal sowieso al dat thuiswerken niet kan, of hoogstens een dag.

Dit was de eerste (loondienst, ik zoek zowel freelance als vast dienstverband als het maar thuiswerken is) in anderhalf jaar zoeken die gewoon helemaal thuiswerken toestaan en dat altijd zo doen. Ik weet altijd meteen wat ik wil en zou moeten doen, maarja dat wordt in deze dan naar een bijstandsuitkering en zonder uitzicht op verbetering in nog meer jaren zoeken bij m'n ouders blijven zitten.
 
Back
Naar boven