Fitness Seller

Cutlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TT&A

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
30 okt 2020
Berichten
1.164
Waardering
2.486
Na een korte afwezigheid toch besloten weer te gaan loggen. Ik train momenteel thuis en heb prima equipment tot mijn beschikking: olympische BB en EZ, 200+kg aan plates (van 20 tot 0.5), verstelbare bench, squat- en bankdruksteunen, verstelbare dumbells, landmine en zelfs een high pulley met touw/handvat/V-bar.

Hoop anderen te kunnen motiveren om in deze rotperiode aan de slag te blijven gaan. Ik mag al helemaal niet klagen met wat ik tot mijn beschikking heb dus doe dat ook zeker niet.

20 jaar / 1,79m / 88,5kg @ 16-17% schat ik.

Huidige krachtstats:
B 100 x 5
S 160 x 5
DL 195 x 3
RDL 170 x 6

Train PPL 2 maal weeks met high dagen op push, medium dagen op pull/legs en low dagen op rustdagen.

M1:
3 hele eieren in 5g kokosolie
60g champignons
130g(H)/110g(M)/60g(L) havermout
70g frambozen
25g rozijnen (enkel trainingsdagen)
20g whey
Groene thee
Pink himalaya zout, zwarte peper
Citroen- en limoensap voor spijsvertering
Multivit, probiotica, D3

M2:
100g kipfilet
125g broccoli
100g(H)/70g(M)/50g(L) rijst
25g pinda's
Sweet chili saus
Pink himalaya zout, kipkruiden, rozemarijn, peterselie

M3:
Idem 2 + 170g ananas

M4 (pre-training):
150g pangasiusfilet
70g(H)/50g(M/L) rijst
150g roerbakgroenten
30g amandelen
Pink himalaya zout, viskruiden, tijm, zwarte peper, citroensap
1 appel (alleen op trainingsdagen)

Pre-shake:
6g beta-alanine
6g L-citrulline
2.5g L-arginine
2g zeezout
200-300mg cafeine

Intra-shake:
20g EAA
50g maltodextrine
2g taurine
5g creatine
1.5g pink himalaya zout
500ml kokoswater
1.5L water

Post-shake:
30g whey
30g rijstpoeder
5g creatine
1 banaan

M5:
250g skyr
30g granola (alleen op trainingsdagen)
20g walnoten
125g blauwe bessen
100g komkommer
Camille/honingthee
Omega-3, ZMA, probiotica

High dagen: 4300kcal / 116V / 529K / 256E
Medium dagen: 3900 kcal / 114V / 457K / 245E
Low dagen: 3000 kcal / 108V / 270K / 213E

6-1-2021: Push
88,7kg

1-arm DB lateral: 12,5kg x 11 - 10,5kg x 15

Flat BB: 100kg x 5 - 90kg x 8
DB shoulder: 30,5kg x 6 - 28kg x 8
Low incline BB: 75kg x 7 - 65kg x 9 + 4 rest-pause
Flat DB: 30,5kg x 9 - 28kg x 10
Incline DB fly 1 set met rest-pause
DC chest stretch

Rope pushdown 3 sets + rest-pause
Rope extension 3 sets + drop
DC tricep stretch

DB standing lateral 2 sets + drop

Seated calf raise 3 sets
Calf stretch

Cable crunch 2 sets

:wave2:
 
Laatst bewerkt:
7-1-2021: Pull
89,5kg

V-bar pulldown 1 set
RDL beltless: 172,5kg x 5 - 152,5kg x 7
T-bar row: 75+0,5kg x 8 - 65kg x 11 + 5 rest-pause
Meadows row: 42,5kg x 11 - 36,25kg x 13
1-arm pulldown 2 sets
Rope pullover 1 set + rest-pause
Deadhang

BB shrugs: 147,5kg x 11 + 6 rest-pause
DB rear delt fly 2 sets + rest-pause

1-arm DB hammer curl 3 sets + rest-pause
Incline DB curl 3 sets + drop
Bicep stretch

Wrist curl 2 sets

Morgenmiddag weer legday :)

:wave2:
 
Laatst bewerkt:
8-1-2021: Legs
89,5kg

Matige training. Met squat pijn in mijn stuitje, zal wel komen door de heavy RDL's van gister. Daarom ingehouden op squats en maar 1 set gedaan. Zal volgende week mijn pull en legs training eens omdraaien, zien of het dan beter gaat.

Adductor 2 sets

Banded 1-leg extension 2 sets
BB squat: 150 x 5
DB split squat: 36kg x 12, drop
BW walking lunges tot failure (ca. 50 stappen per been)

Banded 1-leg curl 3 sets + rest-pause

Calf raise 3 sets + rest-pause
Calf stretch

Voor degenen die mij langer kennen weten dat ik niet van squats houd. Ik doe liever een zware leg press / hack squat (mede doordat mijn rug dan ondersteund is). Met squats faal ik altijd op vorm/onderrug terwijl mijn benen nog wel door konden. Gelukkig zijn mijn benen altijd mijn sterke punt geweest dus maak me er niet heel veel zorgen om. Ik hoop dat de gyms weer 19 januari open gaan, maar de overheid doet uiteraard alles om iedereen zonder sociaal contact binnen te laten blijven en om vooral geen mogelijkheden te bieden voor activiteiten in een zaal, want dat is uiteraard 'gezondheid' :rolleyes::windup:

Post-meal nu met 100g kip, 70g rijst, 125g broccoli, 25g pinda's en 180g ananas (dat laatste maakt mijn dag wel weer goed :) ) Heb 2 weken vakantie nu ook dus even goed op herstel leggen. Morgen ook rustdag.



Fijn weekend allen :wave2:
F9EB8DAB-96A3-4938-AA77-0F1021E53A4D.jpeg
F90C415D-F11B-45E4-AB45-A6627FF72EA5.jpeg
112B3C9B-5ABD-4AFF-963C-A11101E341BD.jpeg
7DB63F59-811A-41FC-80A7-430B130F4059.jpeg
3C9E0ACE-0769-4376-BCCA-67874FAFA836.jpeg
A4A18FF4-A475-41EB-BAF0-23606EE24432.jpeg
C78FC22B-057B-444D-B3D6-32A6912A245A.jpeg
 
zo'n simpele pulley die je daar hebt, is dat wat?

en blijven die stands niet staan zonder die kratten bier?
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
zo'n simpele pulley die je daar hebt, is dat wat?

en blijven die stands niet staan zonder die kratten bier?

Die katrol kostte 20 euro inclusief touw en handvat, V-bar erbij voor 15 euro. Ding is verassend sterk, kan er gewoon pulldowns met 60-80kg mee doen en triceps dus is echt een top aankoop geweest.

Ja die stands blijven wel staan alleen het is natuurlijk niet zo stevig als een rack. 1e lockdown voor 80 piek gekocht
 
Die katrol kostte 20 euro inclusief touw en handvat, V-bar erbij voor 15 euro. Ding is verassend sterk, kan er gewoon pulldowns met 60-80kg mee doen en triceps dus is echt een top aankoop geweest.

Ja die stands blijven wel staan alleen het is natuurlijk niet zo stevig als een rack. 1e lockdown voor 80 piek gekocht

Had er ook naar gekeken maar was bang dat het gewicht alle kanten op zou gaan wanneer het in beweging komt, niet het geval dus?
 
Had er ook naar gekeken maar was bang dat het gewicht alle kanten op zou gaan wanneer het in beweging komt, niet het geval dus?
Zolang je de platen er recht aanhangt (gebeurd via zo’n pin) en je niet met al je kracht en momentum dat ding omlaag trekt is er niks aan de hand :)
 
10-1-2021: Push
88,3kg

1-arm DB lateral: 12,5kg x 12 - 11kg x 14

Flat BB: 101kg x 5 - 91kg x 7 + forced negative
DB shoulder: 30,5kg x 7 - 28kg x 8

Low incline BB: 75kg x 8 - 65kg x 9 + 4 rest-pause
Flat DB: 33kg x 8 - 28kg x 11
74AD326B-A936-4ECA-B47B-8092BA80359D.jpeg
Incline DB fly 1 set + rest-pause
DC chest stretch

Rope pushdown 3 sets + rest-pause
Rope overhead extension 3 sets + drop
DC tricep stretch

Standing DB lateral 2 sets + drop

Standing cable crunch 2 sets

Prima training. Leg drive op bench moet wat beter, beetje onstabiel dit maal. Stuitje/heup/onderrug voelt beter dus morgen gewoon proberen benen te trainen en een 155 x 5 (+) op squat neer te zetten.

:wave2:
 
Hey dat is slim die db's met de bands, moet ik ook eens proberen.

Klopt het dat je inspiratie haalt uit de trainingen van john meadows?
 
Hey dat is slim die db's met de bands, moet ik ook eens proberen.

Klopt het dat je inspiratie haalt uit de trainingen van john meadows?
Meer JP qua compounds, 1 top en 1 back-off set. Bij isolatie draai ik wat hoger volume en zijn dingen zoals gekke drops/partials wat John doet wel leuk
 
In natuurlijk! Niet eens ff zeggen dat je weer gaat loggen :rolleyes:
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
11-1-2021: Legs
89,4 kg

Adductor x 10 , x 13

1-leg banded extension x 14 , x 14
Moet eigenlijk meer elastieken bestellen

BB squat
BW x 5
20 x 8
60 x 6
80 x 4
100 x 3
Belt en sleeves om
120 x 2
130 x 1
140 x 1
Werksets:
150 x 6
140 x 8
Niet helemaal tevreden met vorm. Buttwink en diepte ook niet super. Ging wel beter dan vorige 2 trainingen. Tips zijn altijd welkom.

Walking DB lunges: 20kg x 12 , x 10 , x 10
Leuke voor conditie ook

DB split squat: 36kg x 13 , drop

Quad stretch

1- leg banded curl x 11 , x 14 , x 13 + 4 rest-pause

Heup/stuitje hier weer helemaal gaar. Vermoed dat dit door de buttwink bij squats komt.

Seated calf raise x 11 , x 12 , x 12 + 5 rest-pause

Calf stretch

Prima training t.o.v. vorige legdays. Hopelijk heup/stuit morgen weer goed voor pull.

:wave2:
 
In!

Niet helemaal tevreden met vorm. Buttwink en diepte ook niet super. Ging wel beter dan vorige 2 trainingen. Tips zijn altijd welkom.

Je squat heel erg rechtop, geforceerd lijkt het. Daardoor mogelijk buttwink (overcompensatie). Je zou je kont meer naar achteren kunnen bewegen / vanuit de heup zakken. Een iets wijdere stand kun je ook eens proberen, misschien past dat beter bij je heupmobiliteit en dus diepte.


Verder lijken je lats niet echt actief, aangezien je ellebogen naar voren bewegen. Dat verschuift je balans misschien, maar kan ook tot elleboog pijn leiden. Zie ook:

 
Laatst bewerkt:
In!



Je squat heel erg rechtop, geforceerd lijkt het. Daardoor mogelijk buttwink (overcompensatie). Je zou je kont meer naar achteren kunnen bewegen / vanuit de heup zakken. Een iets wijdere stand kun je ook eens proberen, misschien past dat beter bij je heupmobiliteit en dus diepte.



Je squat heel erg rechtop, geforceerd lijkt het. Daardoor waarschijnlijk buttwink (overcompensatie). Je zou je kont meer naar achteren kunnen bewegen / vanuit de heup zakken. Iets wijdere stand zou je ook eens kunnen proberen.

Verder lijken je lats niet echt actief, aangezien je ellebogen naar voren bewegen. Zie ook:


Verder lijken je lats niet echt actief, aangezien je ellebogen naar voren bewegen. Dat verschuift je balans misschien, maar kan ook tot elleboog pijn leiden. Zie ook:

bedankt voor je input!

ik doe in de gym eigenlijk alleen hack squats/leg presses, die zijn meer quad dominant aangezien de knee-extension groter is hier. Misschien probeer ik dat onbewust te creëeren
 
bedankt voor je input!

ik doe in de gym eigenlijk alleen hack squats/leg presses, die zijn meer quad dominant aangezien de knee-extension groter is hier. Misschien probeer ik dat onbewust te creëeren
Voor quadfocus zou je kunnen frontsquatten.
 
bedankt voor je input!

ik doe in de gym eigenlijk alleen hack squats/leg presses, die zijn meer quad dominant aangezien de knee-extension groter is hier. Misschien probeer ik dat onbewust te creëeren
Zou kunnen, je techniek komt nu haast overeen met een front squat.

Maar een goede low bar back squat voelt ook als een leg press (met voeten hoog, dus weinig knee extension).
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik me ermee bemoei.

Ik vind die squats er helemaal niet zo slecht uit zien.
Twee zaken vallen wel op:
- Het is goed dat je de beweging initieert vanuit je knieën alleen ik denk dat je je knieën wat te ver naar voren gooit bij de start van de lift. Als je direct na het 'breken bij de knieën' je heupen laat zakken en niet je knieën nog verder naar voren gooit en dán pas de heupen in beweging zet dan zal je denk ik zien dat de beweging er al wat beter uit ziet en beter voelt.
- Verder denk ik dat er wat instabiliteit zit in je upperbody, dit kan ook een balansprobleem zijn dat door de high bar positie van de halter en je knee travel versterkt wordt. M.n. onderin de squat zie je best wat beweging in je UB. Het lijkt er op dat je inderdaad wat te geforceerd rechtop wil blijven waardoor je veel aan het zoeken bent naar het punt waarop de halter boven het midden van de voet blijft. Ik denk dat een meer low bar positie dit probleem al grotendeels weg zal nemen. Wanneer je high bar wilt blijven squatten zul je nog meer moeten letten op het juiste evenwicht. Als het mogelijk is zou je jezelf eens van de zijkant moeten filmen om te zien waar de halter zich begeeft gedurende de ROM t.o.v. het midden van je voet.
bedankt voor je input!

ik doe in de gym eigenlijk alleen hack squats/leg presses, die zijn meer quad dominant aangezien de knee-extension groter is hier. Misschien probeer ik dat onbewust te creëeren

Zou kunnen, je techniek komt nu haast overeen met een front squat.

Maar een goede low bar back squat voelt ook als een leg press (met voeten hoog, dus weinig knee extension).
ik denk dat jullie knee travel bedoelen ipv knee extension. Knee extension is het strekken van de benen.
En op die filmpjes zien we toch een high bar squat of bedriegen mijn ogen mij?
 
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik me ermee bemoei.

Ik vind die squats er helemaal niet zo slecht uit zien.
Twee zaken vallen wel op:
- Het is goed dat je de beweging initieert vanuit je knieën alleen ik denk dat je je knieën wat te ver naar voren gooit bij de start van de lift. Als je direct na het 'breken bij de knieën' je heupen laat zakken en niet je knieën nog verder naar voren gooit en dán pas de heupen in beweging zet dan zal je denk ik zien dat de beweging er al wat beter uit ziet en beter voelt.
- Verder denk ik dat er wat instabiliteit zit in je upperbody, dit kan ook een balansprobleem zijn dat door de high bar positie van de halter en je knee travel versterkt wordt. M.n. onderin de squat zie je best wat beweging in je UB. Het lijkt er op dat je inderdaad wat te geforceerd rechtop wil blijven waardoor je veel aan het zoeken bent naar het punt waarop de halter boven het midden van de voet blijft. Ik denk dat een meer low bar positie dit probleem al grotendeels weg zal nemen. Wanneer je high bar wilt blijven squatten zul je nog meer moeten letten op het juiste evenwicht. Als het mogelijk is zou je jezelf eens van de zijkant moeten filmen om te zien waar de halter zich begeeft gedurende de ROM t.o.v. het midden van je voet.



ik denk dat jullie knee travel bedoelen ipv knee extension. Knee extension is het strekken van de benen.
En op die filmpjes zien we toch een high bar squat of bedriegen mijn ogen mij?
Hey! Nee uiteraard vind ik het erg prettig dat je je input geeft. Ik squat nu een maandje door de lockdown dus mijn vorm is niet waar het moet zijn.

Ik zal je tips en het geposte filmpje hierboven eens rustig doornemen en mezelf van de zijkant filmen.

je hebt gelijk, ik bedoelde knee travel (flexion) en niet extension.

Ja dit is een high bar, ik heb nog nooit lowbar gesquat eigenlijk. Ook omdat mijn squat altijd al vrij glute-dominant is geweest
 
Back
Naar boven