MuscleMeat

Eerst het streefgewicht en daarna starten met spieren trainen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sparks79
Mijn spieren zijn ook helemaal gekrompen.
Ik had gewoon het idee , om zoveel mogelijk af te vallen en ongeveer bij 90kg te beginnen met krachttraining.
Maar ik merk dat als ik goed op let en jullie advies gebruik marina1975 ik toch alweer wat meer eet, en niet aankom in gewicht waar ik juist bang voor was
Als je aankomt in gewicht en dit is spier en geen vet, is dat een probleem dan?

Je was ook wel echt veel te zwaar - dus prima dat je gewicht kwijt bent. Maar als je het wilt volhouden en niet straks als een jojo naar de 150kilo wilt gaan lijkt het me verstandig om iets rustiger en bestendiger te werk te gaan. Ik zou stap voor stap (dus niet in 1 klap) toewerken naar iets dat je de rest van je leven kunt volhouden.
 
Als je aankomt in gewicht en dit is spier en geen vet, is dat een probleem dan?

Je was ook wel echt veel te zwaar - dus prima dat je gewicht kwijt bent. Maar als je het wilt volhouden en niet straks als een jojo naar de 150kilo wilt gaan lijkt het me verstandig om iets rustiger en bestendiger te werk te gaan. Ik zou stap voor stap (dus niet in 1 klap) toewerken naar iets dat je de rest van je leven kunt volhouden.
Ik hou dit al vanaf 7 oktober 2019 vol
Ben het nu wel gewend
Alleen als ik harder trainde op de hometrainer kreeg ik vreselijke honger
Vandaar dat ik weer eens hier terecht ben gekomen
Omdat ik me alvast wilde voorbereiden als ik krachttraining ga doen.
Maar ik heb mijn voeding al een beetje aangepast
 
Ja zeker weten !
Nog een vraag over de noten.
Moeten dit bijvoorbeeld droog geroosterde noten zijn zonder zout ??
Gewoon geroosterde noten zijn prima. Meeste noten zijn droog geroosterd.
Over het algemeen zegt iedereen ongezouten maar imo maakt het niet veel uit. Veel zout is niet goed maar zout heb je ook nodig. Het is alleen zo dat aan heel veel producten zout wordt toegevoegd.
 
Gewoon geroosterde noten zijn prima. Meeste noten zijn droog geroosterd.
Over het algemeen zegt iedereen ongezouten maar imo maakt het niet veel uit. Veel zout is niet goed maar zout heb je ook nodig. Het is alleen zo dat aan heel veel producten zout wordt toegevoegd.
Top bedankt !
 
Ik ging naar de lidl om wat noten te kopen.
Zag ik ineens high proteïn kwark heb er 1 als tussendoortje gegeten. Denk dat het ook een goede aanvulling is om aan meer eiwit te komen in mijn schema.
Heb er meteen meer gekocht.
 
Ik ging naar de lidl om wat noten te kopen.
Zag ik ineens high proteïn kwark heb er 1 als tussendoortje gegeten. Denk dat het ook een goede aanvulling is om aan meer eiwit te komen in mijn schema.
Heb er meteen meer gekocht.
Dat is een eenmalig product.
Maar waarom voeg je dan niet gewoon kwark toe aan je schema? Of skyrr van lidl (bevat ook 11 gr vet per 100 gr) en kost je 1,19 per 500 gr.
 
Dat is een eenmalig product.
Maar waarom voeg je dan niet gewoon kwark toe aan je schema? Of skyrr van lidl (bevat ook 11 gr vet per 100 gr) en kost je 1,19 per 500 gr.
Wat bedoel je met eenmalig ?
 
Ik had je van de week al getipt.... die eiwtrijke producten van lidl is een eenmalige aanbieding... dus ze krijgen 1 levering en dat is het. Het is geen vast assortiment. Dus als het uitverkocht is, is het ook gewoon op.
Dus een eenmalige aanbieding.
Misschien komt ie over een paar maanden weer een keer terug maar dat is altijd afwachten bij lidl. Het is net zoiets als de de speciale weken (italiaanse weken; scandinavische weken, mexicaanse weken etc.).
 
De no fat,no sugar skyr van de lidl is prima te doen. Potjes van 350 gram, perfect als je wilt afvallen.

ook lekker is lindahls en optimel kwark. Die laatste is iets lager in eiwit, maar alsnog prima. En in jouw geval is een bakje per dag echt geen zonde. Sterker nog - ik zou eens goed uitrekenen wat je nu echt nodig hebt zoals Marina al heeft geadviseerd.
 
De no fat,no sugar skyr van de lidl is prima te doen. Potjes van 350 gram, perfect als je wilt afvallen.
Das toch gewoon de naturel? Die worden hier tegenwoordig alleen in 500 gr geleverd.
De smaakjes vallen ook prima mee. ca 9 gr eiwit per 100 gam en maar 55 kcal
de naturel 11 gr per 100 gram en 62 kcal.
Dan wel als je budget het toestaat.. :o is wel dubbel zo duur als ed skyrr van lidl voor eenzelfde hoeveelheid.
 
Ik had je van de week al getipt.... die eiwtrijke producten van lidl is een eenmalige aanbieding... dus ze krijgen 1 levering en dat is het. Het is geen vast assortiment. Dus als het uitverkocht is, is het ook gewoon op.
Dus een eenmalige aanbieding.
Misschien komt ie over een paar maanden weer een keer terug maar dat is altijd afwachten bij lidl. Het is net zoiets als de de speciale weken (italiaanse weken; scandinavische weken, mexicaanse weken etc.).
Ok duidelijk vast assortiment it is !!
 
De no fat,no sugar skyr van de lidl is prima te doen. Potjes van 350 gram, perfect als je wilt afvallen.

ook lekker is lindahls en optimel kwark. Die laatste is iets lager in eiwit, maar alsnog prima. En in jouw geval is een bakje per dag echt geen zonde. Sterker nog - ik zou eens goed uitrekenen wat je nu echt nodig hebt zoals Marina al heeft geadviseerd.
Ja dat uitrekenen is nog een dingetje, maar ik kom er wel.
Vandaag kwam ik op 165gr eiwit en ik weeg zelf 105kg
 
Ja dat uitrekenen is nog een dingetje, maar ik kom er wel.
Vandaag kwam ik op 165gr eiwit en ik weeg zelf 105kg
Waarom gebruik je de spreadsheet dan niet in de link die ik postte?
Je hoeft alleen uit het dropdown menu het product te kiezen en de hoeveelheid in te vullen.
Als je dat eenmaal een aantal keren hebt gedaan weet je wel ongeveer hoe je eet.
 
Waarom gebruik je de spreadsheet dan niet in de link die ik postte?
Je hoeft alleen uit het dropdown menu het product te kiezen en de hoeveelheid in te vullen.
Als je dat eenmaal een aantal keren hebt gedaan weet je wel ongeveer hoe je eet.
Ja daar ben ik ook mee bezig.
 
Als het niet lukt mag je altijd hulp vragen he. :)
 
De no fat,no sugar skyr van de lidl is prima te doen. Potjes van 350 gram, perfect als je wilt afvallen.

ook lekker is lindahls en optimel kwark. Die laatste is iets lager in eiwit, maar alsnog prima. En in jouw geval is een bakje per dag echt geen zonde. Sterker nog - ik zou eens goed uitrekenen wat je nu echt nodig hebt zoals Marina al heeft geadviseerd.
Gisteren ook nog de skyr 500gr vanille gekocht bij lidl.
Smaakt goed.
Zag ook kleinere van 150gr van skyr met verschillende smaken.

marina1975
Heb nog genoeg high proteïn milbona kunnen kopen tot het eind van deze maand. Na 5 verschillende lidl bezoeken.
Snel uitverkocht.

Moet wel zeggen dat ik me fitter en sterker voel nu ik meer oplet op mijn eiwitten en vetten. En blijf toch afvallen.
 
marina1975
Wat zou ik ipv kipfilet in de ochtend kunnen eten ?
Ik nam elke dag zoeen 80-100gr roasted kipfilet.
Nu heb ik van de lidl deze meegenomen of heb je andere of betere suggesties ?
5F15FB1D-B465-42E0-AC09-92C7E0EF8CC7.jpeg
 
marina1975
Wat zou ik ipv kipfilet in de ochtend kunnen eten ?
Ik nam elke dag zoeen 80-100gr roasted kipfilet.
Nu heb ik van de lidl deze meegenomen of heb je andere of betere suggesties ?Bekijk bijlage 519326
Dit zijn koolhydraten en geen eiwit.
Je kan dit nemen melk.
Ik vind Dat soort dingen koud in kwark/skyrr/yoghurt met wat fruit vaak lekker.
 
Dit zijn koolhydraten en geen eiwit.
Je kan dit nemen melk.
Ik vind Dat soort dingen koud in kwark/skyrr/yoghurt met wat fruit vaak lekker.
Je bedoelt ipv melk in de kwark gooien ?
 
Back
Naar boven