MuscleMeat

I'm back (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Brab0 : heb ik iets gemist....gaat alles wel goed met je?

Ja hoor, met mij gaat het prima. Net wat Schwarzeneggertje al aangaf: sinds de lockdown train ik niet. chrash was super aardig om aan te bieden om bij hem thuis te trainen maar ik heb er voor gekozen om m’n lijf de rust te gunnen. Af en toe als het droog is dan stap ik op m’n mountainbike :)

het enige nadeel is dat ik weer opnieuw kan beginnen met krachtopbouw. Maar ja, niks aan te doen.
 
Ja hoor, met mij gaat het prima. Net wat Schwarzeneggertje al aangaf: sinds de lockdown train ik niet. chrash was super aardig om aan te bieden om bij hem thuis te trainen maar ik heb er voor gekozen om m’n lijf de rust te gunnen. Af en toe als het droog is dan stap ik op m’n mountainbike :)

het enige nadeel is dat ik weer opnieuw kan beginnen met krachtopbouw. Maar ja, niks aan te doen.
Naar wat ik hoor is chrash een top gast. ...Dit naar jou en volgens mij spullen lenen aan wovano. Nice !

Gelukkig dat niets ernstigs aan de hand is.
 
Ja, dat aanbod van Crash had ik volgens mij al gelezen (edit: o ja, aan wovano), geweldig. Als de lockdown uit de hand loopt moet je er misschien maar wel gebruik van gaan maken. Zelf heb ik toen ik wat jonger was dan jij een jaar of 6-7 getraind en toen wel 3x gestopt wegens stagnerende vooruitgang (natty) en toen maar weer een paar maanden gaan hardlopen en fietsen. De kracht en de spieren kwamen HEEL snel terug en eigenlijk was die hele periode op het gebied van krachtsport daardoor misschien wel leuker dan wanneer ik stug was doorgegaan.
 
Naar wat ik hoor is chrash een top gast. ...Dit naar jou en volgens mij spullen lenen aan wovano. Nice !

Gelukkig dat niets ernstigs aan de hand is.
Ja, dat aanbod van Crash had ik volgens mij al gelezen (edit: o ja, aan wovano), geweldig. Als de lockdown uit de hand loopt moet je er misschien maar wel gebruik van gaan maken. Zelf heb ik toen ik wat jonger was dan jij een jaar of 6-7 getraind en toen wel 3x gestopt wegens stagnerende vooruitgang (natty) en toen maar weer een paar maanden gaan hardlopen en fietsen. De kracht en de spieren kwamen HEEL snel terug en eigenlijk was die hele periode op het gebied van krachtsport daardoor misschien wel leuker dan wanneer ik stug was doorgegaan.
Ja zeker, super aardig dat’ie het aanbiedt om bij hem thuis te trainen.

Maar ach, we maken ook een vrij uitzonderlijke tijd mee. Dus dan maar even een verplichte ‘deload’ :)

Na de vorige lockdown had ik ongeveer 3 maanden nodig om op het ‘oude’ niveau te komen.
 
Push met halter
-bankdrukken
opwarmen
3x6x100kg voelde een beetje druk, 4de set niet gedaan
3x8x75kg smal
-military press
8x50kg
3x8x60kg

Morgen een Pull, maar dat zal wel alleen maar biceps worden en wat achterkant schouders. Geen zin in rug en nog minder in benen, wat toevallig wel mijn beste bodyparts zijn.
 
Vandaag helemaal kapot na de toch matige inspanningen van gisteren: fietstochtje op de Gazelle van mijn moeder en de avondtraining. Hoefde niet eens te werken, als ik dit eerder had geweten was ik er met de mtb op uit getrokken. Had wel al twee dagen nauwelijks gegeten, lichaamsgewicht zat onder de 95kg in de ochtend.

Vandaag weer doorgeslagen naar de andere kant. Niet getraind. Boodschappen gedaan en alle snoep, vlaai en ijs voor de hele week naar binnen gewerkt; op de weg terug op een mooi plekje al alle vleesbeleg opgevreten, weggespoeld met bier. Thuis de rest van het bier en de genoemde zoetigheid. Dat wordt weer een weekje bodybuilding lifestyle met voornamelijk vis, kip, bruine rijst en broccoli.
 
Die binge van gisteren resulteerde wel in ongebruikelijk veel energie op de mountainbike trails. En het volledig uitblijven van een hongerklop, ondanks dat ik nix te eten bij me had. Durfde daardoor weer wat kleine stunts aan i.p.v. de chicken run te nemen (i.v.m. gebruik bloedverdunners). Ook bleven de hachelijke momenten uit, waarvan ik er elke rit wel een paar heb. Dat is meestal gripverlies van de voorband in een snel genomen krappe bocht. Nu mijn focus veel beter bleef, kon ik steeds potentiele gevaren zoals een natte boomwortel tijdig onderkennen. 2 1/2 uur gefietst. Een jaar of 10 geleden toen ik aan de internationale mountainbike marathons meedeed, vraten we ons de avond voor de wedstrijd helemaal vol aan pasta die de organisatie ter plaatste verkocht. Ik wil niet beweren dat dat gezond is, maar toch. Ik vier het even met een glaasje wijn.
 
Die binge van gisteren resulteerde wel in ongebruikelijk veel energie op de mountainbike trails. En het volledig uitblijven van een hongerklop, ondanks dat ik nix te eten bij me had. Durfde daardoor weer wat kleine stunts aan i.p.v. de chicken run te nemen (i.v.m. gebruik bloedverdunners). Ook bleven de hachelijke momenten uit, waarvan ik er elke rit wel een paar heb. Dat is meestal gripverlies van de voorband in een snel genomen krappe bocht. Nu mijn focus veel beter bleef, kon ik steeds potentiele gevaren zoals een natte boomwortel tijdig onderkennen. 2 1/2 uur gefietst. Een jaar of 10 geleden toen ik aan de internationale mountainbike marathons meedeed, vraten we ons de avond voor de wedstrijd helemaal vol aan pasta die de organisatie ter plaatste verkocht. Ik wil niet beweren dat dat gezond is, maar toch. Ik vier het even met een glaasje wijn.
cheers 🍷
 
Dan ben je toch al zeker 4 jaar behandeld, inmiddels uitbehandeld, denk ik.
De diagnose zal dan ook wel zijn : volkomen menselijk. Niks meer aan doen.
Ik heb inderdaad geen officiële diagnose, ondanks veel onderzoek. Toen de oorzaak van zekere problemen geen AD(H)D bleek te zijn, haalde een psychiater me eens door de molen van de diagnostiek van de persoonlijkheidsstoornissen. Scoorde best hoog, totdat ik aan hem voorstelde: nu jij, wees ook eens eerlijk. Bleek hij nog veel erger narcistisch, theatraal (histrionisch), schizotypisch en bovendien behoorlijk autistisch te zijn toen we het over die boeg gooiden.
 
Laatst bewerkt:
-bankdrukken
opwarmen
6x8x90kg
-chest dips
8,7,6xBW (96kg)
-halter curls
8x30kg
3x8x50kg
-db concentration curls
3 sets
-db side raises
4sets
 
Laatst bewerkt:
Het zonnetje scheen vanmiddag, even de thuiswerkactiviteiten ;) onderbroken voor een ritje op de reet. Dacht slim te zijn en beschut binnendoor tegen de wind in te rijden en dan op het rustige fietspad tussen Noorwijk en Zandvoort flink gas geven met de wind mee. Vervolgens als een speer langs circuit Zandvoort en dan als een kanonskogel terug richting Haarlem. Dat was het plan.

De windrichting draaide echter naar het noorden, zodat ik juist de hardste wind tegen had in de onbeschutte duinen. Terwijl het ook nog af en toe regende. Kreeg nu ook voor het eerst sinds lange tijd weer flinke last van mijn onderrug. Had ik vroeger vaak toen ik naast de krachtsport ook minstens 1 keer per week op de reet zat.

Al met al toch een positieve balans, de regen zette niet door en de kleding was niet te warm of te koud, wat meestal wel het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Net back van een ritje op de mtb. Kolere, wat ben je lang bezig als het tempo laag ligt, ruim 3 uur onderweg. Ik kan me nog herinneren dat we 's avonds met een trainingsgroep uit Noordwijk naar Spaarnwoude fietsten (ten N van Haarlem), kop over kop in hoog tempo, daar op het mtb parcours vele rondjes reden en dan weer terug. Ik kwam dan zelf ook nog uit Lisse, maar dat duurde allemaal bij elkaar maar iets langer dan die ritjes van nu. Lichte hongerklop en zelfs het water was niet toereikend, ondanks halfvolle Camelback. Wel een goed gevoel eraan overgehouden, dalijk goed eten en dan vanavond laat nog een biefstuk.

Morgen waarschijnlijk weer een training met gewichten, als alles goed gaat ff kijken of ik weer 8x100kg kan bankdrukken.
 
Laatst bewerkt:
Bij gebrek aan foto's (zal binnenkort wel moeten want ik wil gaan daten) een filmpje over wat ik zo leuk vind aan mountainbiken:
 
Zonder opwarmen, daar was het te koud voor, in het donkere open fietsenhok:

-pec dips met BW (weer 97kg)
9,8,8 reps

-bankdrukken
8x70kg
8x90kg
8x100kg (had er 10 gekund)
14x90kg amrap

-bankdrukken, smalle greep en voeten op de bank
3x8x70kg

Naar binnen en:
halter curls SS lateral raises met db
4 sets
 
Back
Naar boven