XXL Nutrition

Coronavirus

Bezoekers in dit topic

Nu.nl die de sensatiekrant Bild als bron aanhaalt, dus ik zou dit met een flinke korrel zout nemen.
Op ntv is vermeld dat merkel nog tot 10 weken harde maatregelen als nodig acht. Dus wat in Bild vermeld is klopt ongeveer
 
In principe wel, maar je kunt blijkbaar ook a symptomatisch besmet zij en ether toch doorgeven. De vraag is hoe veel.

Als je niet ziek wordt repliceert het virus zich niet zo veel als wel ziek, normaliter. Punt is dat er veel onbekend is en wij geen virologen.
Tijdens mijn studie evolutiebiologie heb ik een cursus (tegenwoordig heet dat waarschijnlijk minor) gedaan in de immunologie, dat is algemener dan virologie. Vaak hebben medici (Dick Swaab is bv. heel erg) en blijkbaar ook virologen niet goed opgelet bij evolutiebiologie en doen op de televisie soms onvoorstelbaar domme uitspraken. De ergste was dat nieuwe genetische varianten waarschijnlijk milder zouden zijn, omdat dat beter voor het virus is (zeer besmettelijke dodelijke virussen maken het zelf niet lang). Dat is zo ongelofelijk dom dat het haast weer knap wordt, het veronderstelt gerichte mutatie en. een vooruitziende blik van het virus - en is ook meteen gelogenstraft door de mutatie uit Engeland.
 
Nee natuurlijk niet, maar als ik Belgie doorkruis naar Frankrijk/Luxemburg is het bij de grensovergang alsof ik beter een terreinwagen had kunnen nemen.
Ja B-wegen zijn echt heel slecht. Weekendje Ardennnen koste me een voorruit.
 
Weet ook niet of boetes geven goed voor de motivatie is.

Mag 'm wel. Weet niet waar je precies op doelt maar over het algemeen kan ik mij wel vinden in zijn standpunten als gevolg en met betrekking tot zijn onderzoeken.
Ik vermoed dat hij alleen de manager van zijn onderzoeksgroep is (ik ken die situatie helaas), hij begrijpt werkelijk niks. In zijn boek 'Wij zijn ons brein' (ik dacht dat ik het had weggegooid, maar zie het helaas nog in de boekenkast staan) beweert hij met nadruk en voortdurend een evolutionair denker te zijn. Vervolgens beweert hij dan iets waardoor het tegenovergestelde blijkt, keer op keer.

Die viroloog op de televisie, ik weet niet meer hoe hij heet want ik volg de ontwikkelingen niet zo, maakte ook zo'n compleet verkeerde opmerking.
 
De ergste was dat nieuwe genetische varianten waarschijnlijk milder zouden zijn, omdat dat beter voor het virus is (zeer besmettelijke dodelijke virussen maken het zelf niet lang). Dat is zo ongelofelijk dom dat het haast weer knap wordt, het veronderstelt gerichte mutatie en. een vooruitziende blik van het virus - en is ook meteen gelogenstraft door de mutatie uit Engeland.
Staat ook bij de studies naar deze variant(en) genoemd als typische bijkomstigheid van besmettelijkere mutaties. De evolutionaire druk die tot de mutaties leid wordt ook genoemd, deze kan natuurlijk a-typisch zijn door heftige klinische settings ipv mutaties 'in het wild'. En als hij waarschijnlijk zei dan betekend dat nog niet altijd.

Is het bij de engelse variant wetenschappelijk bevestigd dat die niet milder is?
 
Staat ook bij de studies naar deze variant(en) genoemd als typische bijkomstigheid van besmettelijkere mutaties. De evolutionaire druk die tot de mutaties leid wordt ook genoemd, deze kan natuurlijk a-typisch zijn door heftige klinische settings ipv mutaties 'in het wild'. En als hij waarschijnlijk zei dan betekend dat nog niet altijd.

Is het bij de engelse variant wetenschappelijk bevestigd dat die niet milder is?
Er is geen 'druk' die tot mutaties leidt, mutaties komen random voor, door externe factoren zoals straling.
 
Er is geen 'druk' die tot mutaties leidt, mutaties komen random voor, door externe factoren zoals straling.
Evolutionaire druk die tot proliferatie van bepaalde gemuteerde varianten leid. Ik herroep de woorden uit de studie niet verbatim en vertaal ook nog. Je snapt wat ik bedoel.
 
Ben blij dat ik geen financiële problemen heb en nog werk
 
Tijdens mijn studie evolutiebiologie heb ik een cursus (tegenwoordig heet dat waarschijnlijk minor) gedaan in de immunologie, dat is algemener dan virologie. Vaak hebben medici (Dick Swaab is bv. heel erg) en blijkbaar ook virologen niet goed opgelet bij evolutiebiologie en doen op de televisie soms onvoorstelbaar domme uitspraken. De ergste was dat nieuwe genetische varianten waarschijnlijk milder zouden zijn, omdat dat beter voor het virus is (zeer besmettelijke dodelijke virussen maken het zelf niet lang). Dat is zo ongelofelijk dom dat het haast weer knap wordt, het veronderstelt gerichte mutatie en. een vooruitziende blik van het virus - en is ook meteen gelogenstraft door de mutatie uit Engeland.
Als de nieuwe variant dodelijke was geweest, had het virus de gastheer en daarmee al snel zich zelf gedood.
Terug naar de college bank Zwartschenechert :thumb:
Het wordt altijd minder erg.
 
Tijdens mijn studie evolutiebiologie heb ik een cursus (tegenwoordig heet dat waarschijnlijk minor) gedaan in de immunologie, dat is algemener dan virologie. Vaak hebben medici (Dick Swaab is bv. heel erg) en blijkbaar ook virologen niet goed opgelet bij evolutiebiologie en doen op de televisie soms onvoorstelbaar domme uitspraken. De ergste was dat nieuwe genetische varianten waarschijnlijk milder zouden zijn, omdat dat beter voor het virus is (zeer besmettelijke dodelijke virussen maken het zelf niet lang). Dat is zo ongelofelijk dom dat het haast weer knap wordt, het veronderstelt gerichte mutatie en. een vooruitziende blik van het virus - en is ook meteen gelogenstraft door de mutatie uit Engeland.
Ook niet-virologen kunnen bedenken dat het virus muteert volgens kans en dat alleen mutaties overleven die een evolutionair voordeel geven, of toevallig meeliften met zoiets. Wat een evolutionair voordeel geeft is niet altijd zo makkelijk te voorspellen. De beroemde mutatie bij afrikanen die mensen minder gevoelig maakt voor malaria maar wel sikkelcelanemie veroorzaakt bij een klein aantal is een beroemd voorbeeld.

Het KAN zo zijn dat een virus minder heftig wordt als dit zorgt voor meer en betere verspreiding. Ebola is tenslotte zo dodelijk dat het zichzelf ook minder snel verspreidt, je ligt binnen de kortste keer dood te bloeden. Dan kom je niet ver. Terwijl een verkoudheid, licht hoestje dat steeds erger wordt dat issue denk ik wat minder heeft.

Er zijn zat ziektes die juist door de dood van de gastheer zich juist verspreiden, bijvoorbeeld door aaseters , dan wordt het helemaal niet milder. Ik heb er trouwens geen viroloog over gehoord, heb het verhaal over dat milder worden ook wel gelezen en vond het ook wat raar.

Denk dat vooral het te veel versimpelen van dingen dit soort misverstanden teweeg brengt. Sommige mensen zijn (helaas) echt niet slim genoeg om alles te begrijpen. Als je dingen dan zo simpel maakt dat het de waarheid geweld aandoet, ben je fout bezig.
 
Back
Naar boven