XXL Nutrition

Rick's homegym log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

lekker man 4x10x117.5. Ik kom niet meer bij denk ik xD
 
lekker man 4x10x117.5. Ik kom niet meer bij denk ik xD
Ik moet er ook telkens ff van bijkomen hoor haha

Goeie bar speed, netjes. Welke set was dit?
Eerste werkset na warming up. Maar zit zo'n 3min rust tussen de werksets, ik moet zeggen dat het verval tussen eerste en laatste set niet heel groot is.
 
Wo 13 jan 2021 (BBM Bodybuilding B3W4D2)

Bench
4x10x65@8

Incline dumbbell flye
4x12x14,6@8

OHP
4x10x40@8

Superset Dumbbell seal row
4x10x27,2@8

Dumbbell rear delt flye
4x12x10,2@8

Poverty bench en supersetje:


 
Lijkt me toch wel of je een stuk meer dan 2 reps in de tank hebt.

Denk wel dat je baat zou hebben door de beweging iets trager te gaan doen. Je ellebogen lijken all over the place doordat je zo snel gaat. Weinig spanning, volgens mij ook niet echt gearcht of leg drive?

Dit kan natuurlijk ook wat vertekend beeld zijn en mis zien van mij. :)
 
Lijkt me toch wel of je een stuk meer dan 2 reps in de tank hebt.

Denk wel dat je baat zou hebben door de beweging iets trager te gaan doen. Je ellebogen lijken all over the place doordat je zo snel gaat. Weinig spanning, volgens mij ook niet echt gearcht of leg drive?

Dit kan natuurlijk ook wat vertekend beeld zijn en mis zien van mij. :)

Misschien de eerste set wel, maar de vierde set is wel redelijk @8 bij 10 reps. In het schema staat 10 reps @ RPE 8 x 4 sets, moet ik dan de eerste werkset door opwarmen tot @8, in de wetenschap dat ik latere sets gewicht moet verlagen? Ik zie op andere plekken namelijk ook backoff sets geprogrammeerd staan, als volgt geformuleerd: 12 reps @ RPE 9. Then 4 back off sets of 12 reps @ RPE 8-9. Dat lijken mij dan 5 sets van 12, waarbij gewicht sowieso dropt.

Je opmerkingen over uitvoering kan ik me wel in vinden. Ik had sowieso het voornemen om oefeningen meer te filmen, om zelf eens goed terug te kijken wat ik doe en om hier op het forum links en rechts wat advies te krijgen. Archen en leg drive lukt me ook wel beter in lagere repranges, hier is het idd niet top. Thanks voor je hulp iig.
 
Ik probeer zelf ook heel vaak te filmen. Leer je vaak uit. Ja archen en spanning houden en leg drive en al die shit is niet altijd even makkelijk bij high rep sets.

4x@8 is volgens mij idd 1ste werkset @8.
Vermoedelijk zal je set 1 en 2 @8 hetzelfde gewicht zijn. Als je pauze genoeg neemt misshien set 3 ook nog. Anders wel kans dat je set 4 of set 3 en 4 een klein beetje moet zakken in gewicht idd.
 
Lijkt me toch wel of je een stuk meer dan 2 reps in de tank hebt.

Denk wel dat je baat zou hebben door de beweging iets trager te gaan doen. Je ellebogen lijken all over the place doordat je zo snel gaat. Weinig spanning, volgens mij ook niet echt gearcht of leg drive?

Dit kan natuurlijk ook wat vertekend beeld zijn en mis zien van mij. :)
Schouders schieten ook naar voren tijdens de lock-out.
 
Is dat standaard, deadlifts en rdls in 1 sessie of kies je die zelf?
 
Is dat standaard, deadlifts en rdls in 1 sessie of kies je die zelf?
Die kies ik zelf. In grote lijnen ziet deze training er zo uit, waarbij je kan kiezen uit een lijstje oefeningen:

Hamstring/hinge
Superset Hamstring isolation - Glute
Quads
Calves

RDL is dan m'n glute oefening. Maar ik kies ze vooral uit op wat ik thuis beschikbaar heb, en wat lekker combineert in een training/superset.
 
Goeie train! Deadlifts zien er mooi uit :)
 
En hoe gaat het met de hypertrofie? Komt er wat spiermassa bij?

DL ziet er trouwens heel netjes uit.
Massa neemt toe, met name bij pecs en quads goed zichtbaar. Lichaamsgewicht kruipt omhoog, maar taille neemt ook iets toe haha. Ik zit nog steeds in een kcal surplus en eet wel wat minder clean.
 
Laatst bewerkt:
Als je niet overdrijft met de vettigheid etc. zal het allemaal wel wat meevallen.
 
Zo 17 jan 2021 (BBM Bodybuilding B3W4D4)

Pull up
4x10x assisted zwart-7 @8

Dumbbell seal row
4x12x24,9@8

Dumbbell bench press
4x12x30,5@8

Dumbbell front raise
4x15x10,2@8

Dumbbell shrug
4x10x28,3@8

Met voldoende rust wel 4 sets dumbbell bench op dit gewicht kunnen doen, waar ik vorige week nog moest verlagen.
 
Ik denk dat je bij een BB template beter je rust korter houdt en gewicht verlaagt dan langere rustpauzes neemt om met hetzelfde gewicht verder te kunnen doen.
Bij een kracht template is dat weer andersom.
 
Ik denk dat je bij een BB template beter je rust korter houdt en gewicht verlaagt dan langere rustpauzes neemt om met hetzelfde gewicht verder te kunnen doen.
Bij een kracht template is dat weer andersom.
Ben ik met je eens hoor, en het zijn ook geen powerlift rustpauzes van 5+ minuten. Ik houd normaliter ongeveer 3 minuten aan, schema schrijft 3-5 minuten voor de main lifts en 2-3 minuten voor accessories.

Vorige week draaide m'n trainingsmaat en ik dezelfde training en nam ik 60-90sec rust terwijl hij z'n set afwerkte, plus een paar seconden barbell laden. Dat is wel een duidelijk voelbaar verschil tijdens sets. En je hypt elkaar onbewust een beetje op, wat voor mij persoonlijk eerder nadeel dan voordeel is bij high rep sets.

Ik heb nog twee weken te gaan in dit derde block, en na 18 weken schakel ik weer van BBM bodybuilding naar BBM hypertrophy. Drie krachtdagen met elk wat myoreps, en wekelijks minimaal één dag GPP (en nu écht serieus :p). Is denk ik iets beter compatibel met een cut van ±7 weken. Ik vind BBM bodybuilding wel echt een leuk template en goed voor langere tijd vol te houden. Die komt nog wel een (paar) keer terug!
 
Powerlift pauzes van +5 minuten?:eek:
3 minuten zal wel toekomen zeker?
Enkel op een wedstrijd tussen 2 beurten in rust ik meer dan 3 minuten. Mja, ongeveer 3 minuten. Ik zet tijdens trainingen de timer op 2,5 minuten nadat ik mijn vorige beurt genoteerd heb.
 
Ik normaal gesproken ook hoor. Tijdens m'n mock meet afgelopen augustus wel (erg) ruime pauzes tussen de beurten genomen, maar ook weer niet powerlift-meme de slaapzak uitgerold tussen twee singles.
 
Back
Naar boven