MuscleMeat

Coronavirus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vorig jaar mochten de gyms vanaf 1 juli weer open toch? Just saying.

Ja of juni volgens mij
Maar toen gingen we wel pas vanaf 15 maart in lockdown, nu al in december
 
Wel of geen avondklok?

Ik ben voor. :D
Ik kom toch alleen maar voor mijn werk tussen 20:00 en 04:00 buiten
 
Ja of juni volgens mij
Maar toen gingen we wel pas vanaf 15 maart in lockdown, nu al in december
Ja denk dit eigenlijk oof weer. Als het mooi weer wordt zo half mei.
 
Wel of geen avondklok?

Ik ben voor. :D
Ik kom toch alleen maar voor mijn werk tussen 20:00 en 04:00 buiten
ambulances soms ‘als ic's fungeren'.
Oh kan dat ook? Hoeveel ambulances hebben we?
 
Veel beter toch dan "post traumatic stress disorder"?

"Makes me want to engage in an involuntary personal protein spill"
Battle fatique! :D

Camcorders haha.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Als alles nou even helemaal dicht gegooid werd, dan hoefde er ook geen angst te zijn voor een Britse variant. Denk dat ze zelfs in Australië en Nieuw Zeeland geen zorgen hebben op een Britse variant, ondanks dat ze veel ervaring hebben met een Britse ziekte. Beetje vervelend om zo lang al dat halve werk te doen. M'n huisgenoot komt binnenkort weer terug uit Aruba, die heeft er een ritueel van gemaakt om tijdens alle lockdowns heen en terug te gaan.
 
Als alles nou even helemaal dicht gegooid werd, dan hoefde er ook geen angst te zijn voor een Britse variant. Denk dat ze zelfs in Australië en Nieuw Zeeland geen zorgen hebben op een Britse variant, ondanks dat ze veel ervaring hebben met een Britse ziekte. Beetje vervelend om zo lang al dat halve werk te doen. M'n huisgenoot komt binnenkort weer terug uit Aruba, die heeft er een ritueel van gemaakt om tijdens alle lockdowns heen en terug te gaan.
Eens je zo'n mutatie vaststelt, is die al redelijk verspreid in buurlanden. Grenzen dichtgooien op basis hiervan heeft wel zin, maar is niet de superoplossing, die is er nooit. Het beste waar je op kan hopen is een vertraging.

Nederland is momenteel fucked. Toen ik de studie las over de nieuwe mutatie was dat al duidelijk. De beste oplossing die ik kan bedenken is lockdown verlengen.
 
Laatst bewerkt:
Wat weten “we” van de Britse mutatie? Deze is besmettelijker, weet men ook waardoor dat komt en is het ziekte verloop verder wel gelijk, of verschilt dat ook?
 
Wat weten “we” van de Britse mutatie? Deze is besmettelijker, weet men ook waardoor dat komt en is het ziekte verloop verder wel gelijk, of verschilt dat ook?
Dat het brits is
 
Precies, ik snap niet dat ze het steeds per 3 weken oid bekijken. Had het allang tot september minimaal dichtgegooid.
sarcastic sarcasm GIF
 
Wat weten “we” van de Britse mutatie? Deze is besmettelijker, weet men ook waardoor dat komt en is het ziekte verloop verder wel gelijk, of verschilt dat ook?

Potential biological significance of mutations​

Table 1 provides details of the B.1.1.7 lineage-specific non-synonymous mutations and deletions. We note that many occur in the virus spike protein. These include spike position 501, one of the key contact residues in the receptor binding domain (RBD), and experimental data suggests mutation N501Y can increase ACE2 receptor affinity (Starr et al. 2020) and P681H, one of 4 residues comprising the insertion that creates a furin cleavage site between S1 and S2 in spike. The S1/S2 furin cleavage site of SARS-CoV-2 is not found in closely related coronaviruses and has been shown to promote entry into respiratory epithelial cells and transmission in animal models (Hoffmann, Kleine-Weber, and Pöhlmann 2020; Peacock et al. 2020; Zhu et al. 2020). N501Y has been associated with increased infectivity and virulence in a mouse model (Gu et al. 2020). Both N501Y and P681H have been observed independently but not to our knowledge in combination before now.

Also present is the deletion of two amino acids at sites 69-70 in spike - this mutation is one of a number of recurrent deletions observed in the N terminal domain of Spike (McCarthy et al. 2020; Kemp et al. 2020) and has been seen in multiple lineages linked to several RBD mutations. For example, it arose in the mink-associated outbreak in Denmark on the background of the Y453F RBD mutation, and in humans in association with the N439K RBD mutation, accounting for its relatively high frequency in the global genome data (~3000 sequences).

Outside of spike, the ORF8 Q27stop mutation truncates the ORF8 protein or renders it inactive and thus allows further downstream mutations to accrue. Early on during the pandemic multiple virus isolates with deletions leading to loss of ORF8 expression were isolated worldwide, including a large cluster in Singapore with a deletion leading to both a truncated Orf7b and ablated ORF8 expression. The Singaporean strain, which had a 382nt deletion, was associated with a milder clinical infection and less post-infection inflammation, however this cluster died out at the end of March after Singapore successfully implemented control measures (Young et al. 2020). Subsequent work has found that the ORF8 deletion has only a very modest effect on virus replication in human primary airway cells compared to viruses without the deletion, leading to a slight replication lag compared to viruses with the deletion (Gamage et al. 2020). As ORF8 is usually 121 amino acids long it is likely the stop codon at position 27 observed in lineage B.1.1.7 results in a loss of function.

Finally there are 6 synonymous mutations with 5 in ORF1ab (C913T, C5986T, C14676T, C15279T, C16176T), and one in the M gene (T26801C).


Intriguingly, SARS-CoV-2 variants isolated in the beginning of the coronavirus disease 2019 (Covid-19) pandemic that were deleted of the ORF8 gene have been associated to milder symptoms and better disease outcome. This minireview summarizes the current knowledge on the SARS-CoV-2 ORF8 protein in perspective to its potential as antiviral target and with special emphasis on the biochemical, biophysical and structural aspects of its molecular biology.

 
Eens je zo'n mutatie vaststelt, is die al redelijk verspreid in buurlanden. Grenzen dichtgooien op basis hiervan heeft wel zin, maar is niet de superoplossing, die is er nooit. Het beste waar je op kan hopen is een vertraging.

Nederland is momenteel fucked. Toen ik de studie las over de nieuwe mutatie was dat al duidelijk. De beste oplossing die ik kan bedenken is lockdown verlengen.
Bedoel meer dat dat allang gedaan had moeten worden. Je zou denken dat alle grenzen dicht gooien het verstandigste is bij een pandemie. Onderhand is het allemaal al te laat en is het maar hopen op het vaccin en dat het effectief genoeg is. Maar nee, we kunnen gewoon nog een retourtje Aruba pakken of even naar onze westerburen met een nieuwe variant.
 
Bedoel meer dat dat allang gedaan had moeten worden. Je zou denken dat alle grenzen dicht gooien het verstandigste is bij een pandemie. Onderhand is het allemaal al te laat en is het maar hopen op het vaccin en dat het effectief genoeg is. Maar nee, we kunnen gewoon nog een retourtje Aruba pakken of even naar onze westerburen met een nieuwe variant.
Wel, gezien het virus er toch al zit moet men afwegen of het financieel en juridisch plaatje wel de moeite is. Ik vind van niet. Vanaf een virus pandemisch is, is het te laat om de grenzen dichtdoen als Heilige Graal te zien. Dat is een optie voor eilanden waar het nog niet zit of niet meer zit.

Kritiek op de politiek in een crisissituatie is heel gratuit. Een doordachte oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden minder. Ik heb ze ook niet.
 
Back
Naar boven