MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Best goedkoop ook nog, zou dit problemen kunnen geven bij de keuring?
Nee, dat kunnen ze niet zien. 'k Zat sowieso al te denken dat je wellicht meer zou merken van het extra koppel dan van de 20 extra paardjes.
 
Dus ong.130pk uit een 1.5 blokje halen houd weinig risico in denken jullie?

Had de mijne gechipt en drie maanden later heeft mij dat 2k gekost. Ik zou het niet doen. Dat beetje extra voel je misschien de eerste week. Ik had zo'n 193 pk uit een 1.6T.

Ben zelf nu rond aan het kijken naar een auto voor erbij. Geen hoog budget maar wil toch wat leuks. Liefst een v6. Minstens 200 pk. Wellicht een 525/530 of 325/330. Gti'tjes vallen af. Liefst helemaal geen turbo's. Mercedes compressor hoor ik ook geen beste verhalen over... Of misschien een volvo T5..
 
Dus ong.130pk uit een 1.5 blokje halen houd weinig risico in denken jullie?
Dat is niet mega veel voor een turbo blok nee, zou prima moeten kunnen, zeker gezien de leeftijd. Voor de zekerheid zoeken op fora of er mensen zijn die het gedaan hebben met dat blok?

Maar uiteindelijk zal er bij mee vermogen sneller slijtage zijn op sommige delen sneller gaan en zwakke punten eerder falen.
 
Had de mijne gechipt en drie maanden later heeft mij dat 2k gekost. Ik zou het niet doen. Dat beetje extra voel je misschien de eerste week. Ik had zo'n 193 pk uit een 1.6T.

Ben zelf nu rond aan het kijken naar een auto voor erbij. Geen hoog budget maar wil toch wat leuks. Liefst een v6. Minstens 200 pk. Wellicht een 525/530 of 325/330. Gti'tjes vallen af. Liefst helemaal geen turbo's. Mercedes compressor hoor ik ook geen beste verhalen over... Of misschien een volvo T5..
Alfa GT V6.😏
 
Coupé valt ook af, niet handig met mijn zoontje.
Zo'n vermoeden had ik wel, 156 GTA is wel net wat ouder en kost je zeker 2x zo veel.

Denk dat je over jaar of 5 ook geen GT v6 meer gaat vinden voor sub 10k.


Zou indd naar iets van een 3 serie kijken, mooie wagens.
 
Laatst bewerkt:
Had de mijne gechipt en drie maanden later heeft mij dat 2k gekost. Ik zou het niet doen. Dat beetje extra voel je misschien de eerste week. Ik had zo'n 193 pk uit een 1.6T.

Ben zelf nu rond aan het kijken naar een auto voor erbij. Geen hoog budget maar wil toch wat leuks. Liefst een v6. Minstens 200 pk. Wellicht een 525/530 of 325/330. Gti'tjes vallen af. Liefst helemaal geen turbo's. Mercedes compressor hoor ik ook geen beste verhalen over... Of misschien een volvo T5..
Dat is niet mega veel voor een turbo blok nee, zou prima moeten kunnen, zeker gezien de leeftijd. Voor de zekerheid zoeken op fora of er mensen zijn die het gedaan hebben met dat blok?

Maar uiteindelijk zal er bij mee vermogen sneller slijtage zijn op sommige delen sneller gaan en zwakke punten eerder falen.
ik hoor veel tegenstrijdige dingen, als dit blokje ook zou bestaan met standaard 130+pk zou ik het zonder twijfel naar die pK’s laten chippen, maar nu heb ik er wat schrik voor. Een nieuwe auto moeten kopen zou dit jaar financieel een ramp zijn :)
 
Zo'n vermoeden had ik wel, 156 GTA is wel net wat ouder en kost je zeker 2x zo veel.

Denk dat je over jaar of 5 ook geen GT v6 meer gaat vinden voor sub 10k.


Zou indd naar iets van een 3 serie kijken, mooie wagens.

idd had al de indruk dat die GT V6 flink aan het stijgen is.

vind alfa wel prachtig :heart:
 
ik hoor veel tegenstrijdige dingen, als dit blokje ook zou bestaan met standaard 130+pk zou ik het zonder twijfel naar die pK’s laten chippen, maar nu heb ik er wat schrik voor. Een nieuwe auto moeten kopen zou dit jaar financieel een ramp zijn :)

Gewoon niet doen dan.
 
Dus ong.130pk uit een 1.5 blokje halen houd weinig risico in denken jullie?
Ik zou daar niet teveel op focussen. Je ziet wel gekkere dingen tegenwoordig.
ik hoor veel tegenstrijdige dingen, als dit blokje ook zou bestaan met standaard 130+pk zou ik het zonder twijfel naar die pK’s laten chippen, maar nu heb ik er wat schrik voor. Een nieuwe auto moeten kopen zou dit jaar financieel een ramp zijn :)
Er zijn maar weinig fabrikanten die dit daadwerkelijk doen. Motoren zijn altijd voor een gedeelte begrensd. Tot mijn verbazing is er zelfs uit sommige M wagens nog 100 pk extra te halen. (zonder dat ze ontploffen nadien)

'k Zou eens informeren bij verschillende tuners naar de nadelen. Kan me wel voorstellen dat er cowboys tussen zitten waarbij het enkel om het geld te doen is. Bij BRP waren ze in ieder geval eerlijk over de nadelen toen ik destijds mijn 114i liet herprogrammeren.

Een negatieve ervaring hier en daar, doorgaans gerelateerd aan de rijstijl van de bestuurder, heeft mij niet tegengehouden. Vooral omdat er tegenwoordig duizenden auto's rondrijden die niet meer standaard zijn.
 
Veel auto voor je geld.

Kan ook wel dure grapjes met je uithalen denk ik zo.
Klopt ketting revisie en spanners wordt je niet blij van bij deze blokken.
 
Zou een bestelbus chippen lekkerder gaan rijden?



peug.jpg
 
Zou de acceleratie tijden van de 3.0 HDI eens opzoeken. ;)
 
Garage raadde de chip tuning fel af, blokje kan er wel tegen maar de automatisch schakelbak slijt stukken sneller volgens hem, laat dat net een heel duur onderdeel zijn...
Het veel zuiniger worden van de auto vond de garagist een ongeloofwaardig verhaal.
 
Misschien als je er hetzelfde mee rijdt als voor de tuning maar je weet hoe het gaat als ie eenmaal meer vermogen heeft
 
Normaal houden ze ook rekening met wat een versnellingsbak aankan.
 
Back
Naar boven