AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Garage raadde de chip tuning fel af, blokje kan er wel tegen maar de automatisch schakelbak slijt stukken sneller volgens hem, laat dat net een heel duur onderdeel zijn...
Het veel zuiniger worden van de auto vond de garagist een ongeloofwaardig verhaal.

Het zuiniger worden is volgens mij ook niet de moeite.

Dat er geen +- 130PK variant van is en het een automaat is zou ik er indd wel wat meer over twijfelen.

Veel automerken hebben verschillende tunes voor exact de zelfde motor, zodat ze makkelijker en goedkoper gradaties in een model kunnen hebben.

De Alfa Giulia 2.0 benzine heb je in een 200PK en 280PK variant(die eigenlijk 290-300 maakt op 98). Enige verschil is de tune, verder identiek.
De 200PK variant kan je dus ook zonder problemen van 200PK naar 305PK laten chippen.

Alleen je verliest je garantie.
 
1-765lt-vlammen.jpg
 
Is dit de mooiste front engine Ferrari sinds de Daytona?

1610574959392.png
 
Zijn dit jouw eigen foto's?
Lang niet alles, ken wat mensen in MC en krijg er zodoende ook veel doorgestuurd. 99% wat ik post zijn van auto's uit of rondom MC.

Edit.
20201225_201803.jpg

Een van de dikste cabrio's van dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Worden wagens steeds groter? 🤭

1610579455383.png


1610579467952.png
 
Het is wel een vreemd gegeven ja, mijn broer heeft recent zijn 10 jaar oude Golf VI vervangen door een nieuwe Ibiza en op de kofferbak na zijn ze bijna even groot.
 
Het zuiniger worden is volgens mij ook niet de moeite.

Dat er geen +- 130PK variant van is en het een automaat is zou ik er indd wel wat meer over twijfelen.

Veel automerken hebben verschillende tunes voor exact de zelfde motor, zodat ze makkelijker en goedkoper gradaties in een model kunnen hebben.

De Alfa Giulia 2.0 benzine heb je in een 200PK en 280PK variant(die eigenlijk 290-300 maakt op 98). Enige verschil is de tune, verder identiek.
De 200PK variant kan je dus ook zonder problemen van 200PK naar 305PK laten chippen.

Alleen je verliest je garantie.
Garantie holt toch sowieso hard achteruit bij Alfa Romeo?
Wel echt prachtige autos.

Een nieuwe auto moeten kopen zou dit jaar financieel een ramp zijn :)
En een demo auto? Kan qua prijs veel verschil maken.
Als je alles meerekent (onderhoud, afschrijving, kilometers, opties die waardevast zijn) en de na een paar jaar weer doorverkoop, dan valt het totaalplaatje soms best mee.

Ik rij zelf een xceed, was destijds een half jaartje oud, amper kilometers, belachelijk dik aangekleed, en goedkoper dan de meest kale maar compleet nieuwe.
Deel van die opties zal zijn waarde behouden, en in combinatie met 7 jaar garantie, is het geen verkeerde auto om na een paar jaar weer door te verkopen.

Nu weet ik niet goed wat je zoekt, dat chippen enzo zegt mij te weinig. Maar best kans dat bijvoorbeeld de N-line van hyundai (5jaar garantie) op die manier een stuk betaalbaarder is dan je denkt.
 
Garantie holt toch sowieso hard achteruit bij Alfa Romeo?
Wel echt prachtige autos.


En een demo auto? Kan qua prijs veel verschil maken.
Als je alles meerekent (onderhoud, afschrijving, kilometers, opties die waardevast zijn) en de na een paar jaar weer doorverkoop, dan valt het totaalplaatje soms best mee.

Ik rij zelf een xceed, was destijds een half jaartje oud, amper kilometers, belachelijk dik aangekleed, en goedkoper dan de meest kale maar compleet nieuwe.
Deel van die opties zal zijn waarde behouden, en in combinatie met 7 jaar garantie, is het geen verkeerde auto om na een paar jaar weer door te verkopen.

Nu weet ik niet goed wat je zoekt, dat chippen enzo zegt mij te weinig. Maar best kans dat bijvoorbeeld de N-line van hyundai (5jaar garantie) op die manier een stuk betaalbaarder is dan je denkt.
Deze is eindelijk afbetaald, wil graag zolang ik geen vaste Job heb geen leningen meer hebben lopen. :)
 
Deze is eindelijk afbetaald, wil graag zolang ik geen vaste Job heb geen leningen meer hebben lopen. :)
Sowieso zonde voor een auto. Geen idee wat je buget is, en meedenken kan ik al helemaal niet, dus dat ga ik niet eens proberen. Succes!
 
Sowieso zonde voor een auto. Geen idee wat je buget is, en meedenken kan ik al helemaal niet, dus dat ga ik niet eens proberen. Succes!
Op het moment niets :p, daarom dat deze nog wat jaartjes mee moet gaan.Is ook nog maar 5j oud. Goede auto, had alleen wat meer kracht mogen hebben.
 
Garantie holt toch sowieso hard achteruit bij Alfa Romeo?
Wel echt prachtige autos.

Ehhm, ik ben niet bepaald in staat Alfa's te kopen die nog onder garantie vallen :roflol: dus durf ik niet te zeggen.

Maar hoor ook niet echt dat het ellende is oid? Geloof 4 jaar op alles en 7 jaar op de carrosserie.
 
Ehhm, ik ben niet bepaald in staat Alfa's te kopen die nog onder garantie vallen :roflol: dus durf ik niet te zeggen.

Maar hoor ook niet echt dat het ellende is oid? Geloof 4 jaar op alles en 7 jaar op de carrosserie.
Twee jaar lees ik op de site, wat je kan uitbreiden tot drie?

Mito is er toch al uit, en de Giulietta gaat er toch uit? Dat zal toch wel niet zonder reden zijn? Want juist de Mito was er toch om Alfa Romeo iets toegankelijker tebmaken?
 
Twee jaar lees ik op de site, wat je kan uitbreiden tot drie?

Mito is er toch al uit, en de Giulietta gaat er toch uit? Dat zal toch wel niet zonder reden zijn? Want juist de Mito was er toch om Alfa Romeo iets toegankelijker tebmaken?

Twee jaar is wel erg matig ja.

Guilietta wordt vervangen door de Tonale binnenkort. Best leuk design alleen helaas crossover. Komt ook een hybride van.

MiTo is er uit inderdaad, hopelijk komt er snel weer een nieuw model, maar lijkt er niet op.

Alfa gaat niet super goed, de Giulia en Stelvio waren ook minder succesvol dan verwacht.
Waarom is een beetje moeilijk te zeggen, de Giulia is een auto die 'iedereen' mooi vind, en bijna alleen goede reviews krijgt, maar niemand koopt.
 
Back
Naar boven