Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

W10D2

Squat, high bar
120x6x4

Bench press, paused
work up to
195x1x2

back off
175x3x4

Bench press, sling shot
work up to
210x2

back off
180x6x2

Pendlay rows
105x8x4

LPD, wide grip
heavyx8x4

High bar squats licht vandaag vanwege nog wel wat pijnlijke bilspier.

Jaja, deze bench sessie was wat mij betreft echt de culminatie van 10 weken bouwen. Niet alleen vanwege die harde singles met 195, waar ik echt heel, héél blij mee ben maar ook vanwege de algehele progressie op werksets en volume. Week 1 begon ik met drietjes met 140, die echt niet heel makkelijk waren. En vijf weken dáár weer voor begon ik letterlijk met benchen met een lege halter. En nu eindig ik deze drietjes voor straight sets op 175 kilo, slechts vijf kilo onder all time volume pr's op bench. Ik had nooit verwacht dat ik zó snel weer terug op niveau zou zitten, maar ik geef dan ook echt alles op het moment.
Na die dubbel op slingshot bench met 210 zat het zwaarste deel van de training er op en ik moet zeggen dat ik toen wel even stil stond bij bovenstaande. De 13-weekse periodisatie zit er nog niet op. Ik ben benieuwd wat hier over een week of drie uit komt, ook op de andere lifts natuurlijk. Op dit moment ben ik de peak nog aan het samenstellen.
 
195x1 (1e single)


175x3 (4e set)


210x2
 
Pff.. wat een gewichten, sterk man! Ik vind je lifts er ook echt clean uitzien.

Je doet wel zware singles zonder spotter arms, nog nooit een fail op deze manier gehad?
 
Sterke lifts, ziet er clean uit. Heb je altijd zo ge-unracked? In de zin dat je na het unracken nog goed gaat liggen bedoel ik (naar beneden zakt). Krijg je zo meer spanning?
 
Pff.. wat een gewichten, sterk man! Ik vind je lifts er ook echt clean uitzien.
Bedankt!
Je doet wel zware singles zonder spotter arms, nog nooit een fail op deze manier gehad?
Bij de bench heb ik de side racks wel omhoog staan hoor, zoals je ziet op het filmpje, dus daar kan niet zo veel gebeuren als ik een lift zou failen. Verder heb ik mezelf een jaar of twee, drie geleden aangeleerd om altijd de halter zelf uit te pakken, sindsdien nooit meer een aangever gehad. Vind het fijn om niet afhankelijk te zijn van de manier waarop iemand de halter aan geeft.
Squats doe ik heel graag vanuit de free stands omdat ik daar de ruimte heb en het zo veel mogelijk een wedstrijdsituatie simuleert. Ik kan me de laatste keer dat ik een squat beurt in training heb gefaild niet meer herinneren. Moet zeker meer dan vijf jaar geleden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Sterke lifts, ziet er clean uit. Heb je altijd zo ge-unracked? In de zin dat je na het unracken nog goed gaat liggen bedoel ik (naar beneden zakt). Krijg je zo meer spanning?
Bedankt!
Dat ben ik na verloop van tijd gaan doen. Wilde dus graag zelf unracken (zie reactie hierboven) maar als ik al helemaal goed lig vóór een self-unrack dan lig ik bij zwaardere gewichten te ver naar voren toe om goed in de arch te kunnen blijven tijdens het unracken. Met de kont en de hakken omhoog kan ik meer onder de halter liggen bij het unracken en tijdens het naar voren brengen van de halter leg ik dan mijn kont op de bench en zet ik mijn voeten plat. Dit gaat inmiddels vrij snel en efficiënt
 
Bedankt!
Dat ben ik na verloop van tijd gaan doen. Wilde dus graag zelf unracken (zie reactie hierboven) maar als ik al helemaal goed lig vóór een self-unrack dan lig ik bij zwaardere gewichten te ver naar voren toe om goed in de arch te kunnen blijven tijdens het unracken. Met de kont en de hakken omhoog kan ik meer onder de halter liggen bij het unracken en tijdens het naar voren brengen leg ik dan mijn kont op de bench en zet ik mijn voeten plat. Dit gaat inmiddels vrij snel en efficiënt
Het ziet er soepel uit idd. Herkenbaar dat het lastig is om te unracken omdat je positie nooit optimaal lijkt. Krijg wel zin om de slingshot weer eens toe te gaan passen heb 'm geloof ik uitgeleend.
 
Bedankt!

Bij de bench heb ik de side racks wel omhoog staan hoor, zoals je ziet op het filmpje, dus daar kan niet zo veel gebeuren als ik een lift zou failen. Verder heb ik mezelf een jaar of twee, drie geleden aangeleerd om altijd de halter zelf uit te pakken, sindsdien nooit meer een aangever gehad. Vind het fijn om niet afhankelijk te zijn van de manier waarop iemand de halter aan geeft.
Squats doe ik heel graag vanuit de free stands omdat ik daar de ruimte heb en het zo veel mogelijk een wedstrijdsituatie simuleert. Ik kan me de laatste keer dat ik een squat beurt in training heb gefaild niet meer herinneren. Moet zeker meer dan vijf jaar geleden zijn.
Ik doelde inderdaad op de squat, maar als je al zolang geen fail meer hebt gehad, dan zijn spotterarms inderdaad aardig overbodig :p
 
W10D3

Deadlift
work up to
220x1

back off
180x3x4

Squat
140x1
100x5

RDL
120x8x4

Leg press
mediumx20x3

Lying leg curls, banded
15x3

Ab wheel
BWx8x4

Planks
BW x 45 sec x 3

Het stelt natuurlijk allemaal niks voor maar ik was eigenlijk wel redelijk blij met die top single op de deadlift toch. Het is toch wéér de lift die niet helemaal lekker loopt, waarbij de ene sessie echt aanzienlijk minder gaat dan de andere. Eigenlijk ben ik op het moment behoorlijk naar de klote van de zware trainingen van de laatste tijd en was het vandaag ook geen prettige training. 220 is 20 kilo boven de zwaarste sets die ik tot nu gedraaid had en voelde best prima.

De rest van de training was er één in het kader van 'er door heen komen'. Squats gaan toch nog steeds niet vanwege die bilspier. Besloten om de deload een dag naar voren te halen en daar zondag dus al mee te beginnen want de koek is gewoon op nu.
 
W10D4 (deload)

Bench press, paused
155x5x3

MP
work up to
100x1

back off
75x6x4

Cable high rows, unilateral
mediumx12x4

Lying triceps extensions
50x12x4

Face pulls
mediumx12x4

Cable curls
mediumx15x3

Side/front raises
10x10x4

Wel leuk, die MP met 100 kilo. Is heel wat jaren geleden.
 
 
W11D1 (deload)

Squat, low bar
175x3x3

Bench press, touch & go
135x8x3

Deadlift, stiff legged
130x6x3

Leg press
mediumx20x3

Leg extensions, unilateral
lightx20x3

Hyper extensions, barbell
30x12x4

Ab wheel
BWx15x3

Hanging leg raises
BWx20x3

Lekkere training. Voel me fitter en uitgeruster worden. Bilspier nog ietwat gevoelig maar squats gingen weer goed.
 
Is dit een bestaand schema waarmee je werkt?
 
Is dit een bestaand schema waarmee je werkt?
Ik schrijf al meer dan tien jaar mijn eigen schema's. Gebaseerd op allerlei trainingsprincipes en -filosofieën die natuurlijk zeker niet alleen van mij zijn.

W11D2 (deload)

Squat, high bar
140x8x3

Bench press, paused
162,5x3x3

Pendlay rows
100x8x3

LPD, wide grip
mediumx10x4

Rope pushdowns
mediumx12x4

Face pulls
mediumx12x3

Side/front/rear raises

Erg low energy vandaag vanwege omstandigheden. Op zich prima voor trainingen als deze, maar ik voelde me iets té loom en zat met m'n hoofd bij andere zaken
 
Back
Naar boven