MuscleMeat

I'm back (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het was droog dus ik wilde weer eens gaan mountainbiken. Maar kreeg een bloedneus toen ik snoot voordat ik wegging. Het bloeden bleef lang doorgaan, ben maar schaatsen gaan kijken op nos.nl. met een propje wc papier in mijn neusgat. Om 5 uur toch nog ff een ommetje gedaan op de mtb.

En daarnet nog een biceps training:

-db hammer curls
8x12,5, 17,5, 22,5, 27,5, 32,5, 32,5, 27,5 27,5kg

-db concentration curls
8x17,5, 17,5, 10x15, 15kg

-
 
Laatst bewerkt:
Over bloedneuzen gesproken, een grapje van mij op een ander forum werd niet gewaardeerd en nu word ik bedreigd.
 
Over bloedneuzen gesproken, een grapje van mij op een ander forum werd niet gewaardeerd en nu word ik bedreigd.

Op hoeveel fora zit jij wel niet?

Gewoon je adres geven en hopen dat ze je een bezoekje komen brengen.
Ik wacht nog steeds op GetBig XXL ik blijf maar thee zetten voor hem..
 
Op hoeveel fora zit jij wel niet?

Gewoon je adres geven en hopen dat ze je een bezoekje komen brengen.
Ik wacht nog steeds op GetBig XXL ik blijf maar thee zetten voor hem..
Ook op het motor-forum natuurlijk, hoewel ik daar de laatste tijd niet meer zo actief ben. Vaak ruzie daar, maar ook regelmatig gezellig wezen rijden met een klein groepje en ook soms mountainbiken met mensen van dat forum.

Ik heb daar een gratis Superbike School, bv. voor knee down les aan degenen die dat zelfstandig niet lukt. Veel belangstelling, maar uiteindelijk durft haast niemand. Ik begrijp ook waarom. Mijn broer was mijn eerste leerling en die viel vlak voor me. Ik kon hem niet meer ontwijken en reed over zijn hoofd voordat ik ook viel, mijn bandensporen stonden op zijn helm. Een andere 'leerling', een echte wildebras, kwam aanvankelijk niet opdagen en bleek toen bijna dood in een ziekenhuis te liggen na een motorongeluk. Toen hij weer aanspreekbaar was wilde hij zo gauw mogelijk weer op de motor en knee down oefenen. Een jaar later hebben we het nog eens geprobeerd en toen deed hij eindelijk zijn eerste knee down, met zijn linkerbeen dat nog goed werkt. Ik kon hem nauwelijks meer bijhouden, maar hij is dan ook een wildebras en had een snellere motor. We gingen zo hard dat ik bijna een aanrijding kreeg en ook nog een keer helemaal dwars stond.

Die ruziemaker heb ik ook meteen mijn adres gegeven, een (andere) ouwe dronkenlap. Hij wilde me komen opzoeken om mijn tanden uit mijn mond te slaan toen ik gisteravond laat een grapje maakte dat bij hem verkeerd viel (noemde hem een pedofiel). Ik heb hem maar voor een biertje uitgenodigd. Niks meer van gehoord.

Van het weekeind ga ik met een ervaren TET rijder mee, zetten we de enduro's op zijn trailer en dan naar Drenthe in de modder baggeren.

Btw, volgens mij heb je GetBig XXL al weggepest.
 
Laatst bewerkt:
Alleen knee down of ook wheelies en dat soort fratsen? Ik wil de rolling burnout nog gaan leren.
 
Alleen knee down of ook wheelies en dat soort fratsen? Ik wil de rolling burnout nog gaan leren.
Sorry, knee down en elbow down, remmen en driften race style, en lijnen in elkaar opvolgende bochten. Free style (driften, whylees, rolling burn outs/laat staan de echte stunts) ben ik niet erg goed in/kan ik niet en probeer dat ook niemand bij te brengen. Vroeger deed ik ook veel stoppies maar de laatste tijd haast niet meer, driften eigenlijk ook niet en waarschijnlijk ben ik daarom ook niet meer gevallen de laatste 15 jaar.

Op het motor-forum zitten wel een paar goede en zelfs een paar bekende stunters (weet niet eens hoe dat officieel heet). Zo'n bekende is Da Liks, die kwam vroeger wel eens op de televisie. We hadden een keer onenigheid wie het beste kon driften, maar hij bedoelde free style (heel erg maar kleine hellingshoek) en ik race style (back wheel steering: veel minder maar bij grote hellingshoek).

Als je echt wil stunten is jouw huidige motor wel een goede als basis, maar moet je wel een paar aanpassingen maken, voornamelijk met betrekking tot vallen. Als je stunt val je ook de hele tijd, maar dat is meestal op lage snelheid.
 
Net terug van een mountainbike rit, net voor de harde regen. 3 1/2 uur, de langste tot dusverre en het laatste 1/2 uur viel zeker niet mee. Probeerde nog wat technische trialachtige dingen maar ben nog een beetje onhandig en een paar keer gevallen, zonder erg. Zit nu echt te overwegen om een autootje te kopen, dan kan ik korter fietsen met meer kilometers op de mountainbikepaden. Ook zijn ritjes verderop dan mogelijk, begin me nu al weer een beetje te vervelen op de paden in de buurt, vandaar ook de valpartijen. Even afwachten hoe het gaat met de financiën, krijg geen onregelmatigheidstoeslagen meer nu ik thuis werk en kan ook niet meer mee-eten op mijn werk.

Edit: fietsbroek uitgetrokken, op mijn rechter vastus lateralis zit een bult die daar eerder niet zat.
 
Laatst bewerkt:
-bankdrukken
3x10 opwarmen
4x10x90g
3x10x75kg (handen 10cm van elkaar)

-military press
10x50kg
3x10x60kg

-bb curls
2x10x50kg
2x12x40kg
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het eigenlijk maar weinig. Was ook nog een aantal dumbbell oefeningen van plan geweest, maar vond het zo wel genoeg ivm mijn hartprobleem.
Ja vanuit mijn optiek is dat veel haha. Zeker nog eens die 10 reppers met de MP. Ben nog niet lang mee met deze log, maar je zal wel ver van een rpe10 afblijven dan?
 
Ja vanuit mijn optiek is dat veel haha. Zeker nog eens die 10 reppers met de MP. Ben nog niet lang mee met deze log, maar je zal wel ver van een rpe10 afblijven dan?
Haha, ik hield er rekening mee dat je me in de maling nam, Kameel doet dat soms.

Ik moet inderdaad uitkijken dat ik niet ga persen en grinden. Door hartschade in combinatie met een tijd niet trainen ben ik enorm veel slapper geworden en zit daardoor af en toe ongemerkt en vooral onbedoeld in de buurt van die rpe 10. Mijn trainingsstijl voor corona was ook wel verkeerd merk ik nu, elke training te veel grinders. Ik begon voor corona zelfs op te zien tegen bv. een set flys omdat dat ook maximaal moest.

Ik denk dat ik vooral geen grinders meer op de compounds moet doen, met name op de powerlifts, en daar qua rpe een eind onder moet blijven. Daar kan je volgens mij je hele systeem mee overbelasten, met name je hart en circulatie. Op youtube zie ik bij strongmen en powerlifters soms spontane bloedingen.

Ook de conditie is niet zoals het was, ik deed bv. laatst heel makkelijk 3x110kg met bankdrukken en toen ging de tweede set, onverwacht, heel moeilijk. Maar bv. 10x90 kg op de bank gaat nu weer heel makkelijk, Daar (90kg) kan er op het moment minstens 15 van en met dat gewicht ga ik dan maar wat volume doen zonder dat de derde of vierde set opeens op een grinder uitloopt. En dan alleen gewicht verhogen als het heel makkelijk gaat.

De overhead press heb ik lang niet gedaan, maar was vroeger 1 van mijn favoriete oefeningen die ik toen ook heel zwaar deed. Kon mensen van mijn eigen postuur (toen 90kg) overhead pressen. Ik ben zelf nu ongeveer 100kg en 60kg is dan eigenlijk een flutgewicht. Het is ook een oefening die minder gauw op grinders uitloopt omdat je (ik) heel makkelijk kan ondersteunen met actieve beeninzet of achteroverleunen zodat ik ook met mijn pecs druk. Dat laatste bevalt me heel goed.

Met armentraining ben ik echt heel slap geworden en ga daarmee als isolatieoefeningen wat hoger in de rpe zonder dat ik het gevoel heb met mijn hele lichaam te persen (hoop ik dan).

Bedankt voor de belangstelling en de gepaste waarschuwing.
 
Haha, ik hield er rekening mee dat je me in de maling nam, Kameel doet dat soms.

Ik moet inderdaad uitkijken dat ik niet ga persen en grinden. Door hartschade in combinatie met een tijd niet trainen ben ik enorm veel slapper geworden en zit daardoor af en toe ongemerkt en vooral onbedoeld in de buurt van die rpe 10. Mijn trainingsstijl voor corona was ook wel verkeerd merk ik nu, elke training te veel grinders. Ik begon voor corona zelfs op te zien tegen bv. een set flys omdat dat ook maximaal moest.

Ik denk dat ik vooral geen grinders meer op de compounds moet doen, met name op de powerlifts, en daar qua rpe een eind onder moet blijven. Daar kan je volgens mij je hele systeem mee overbelasten, met name je hart en circulatie. Op youtube zie ik bij strongmen en powerlifters soms spontane bloedingen.

Ook de conditie is niet zoals het was, ik deed bv. laatst heel makkelijk 3x110kg met bankdrukken en toen ging de tweede set, onverwacht, heel moeilijk. Maar bv. 10x90 kg op de bank gaat nu weer heel makkelijk, Daar (90kg) kan er op het moment minstens 15 van en met dat gewicht ga ik dan maar wat volume doen zonder dat de derde of vierde set opeens op een grinder uitloopt. En dan alleen gewicht verhogen als het heel makkelijk gaat.

De overhead press heb ik lang niet gedaan, maar was vroeger 1 van mijn favoriete oefeningen die ik toen ook heel zwaar deed. Kon mensen van mijn eigen postuur (toen 90kg) overhead pressen. Ik ben zelf nu ongeveer 100kg en 60kg is dan eigenlijk een flutgewicht. Het is ook een oefening die minder gauw op grinders uitloopt omdat je (ik) heel makkelijk kan ondersteunen met actieve beeninzet of achteroverleunen zodat ik ook met mijn pecs druk. Dat laatste bevalt me heel goed.

Met armentraining ben ik echt heel slap geworden en ga daarmee als isolatieoefeningen wat hoger in de rpe zonder dat ik het gevoel heb met mijn hele lichaam te persen (hoop ik dan).

Bedankt voor de belangstelling en de gepaste waarschuwing.

Ik trainde paar jaar terug ook steeds met teveel grinders. Het brengt minder op merk ik nu. Beetje beredeneerd trainen kan dan idd géén kwaad.
En die OHP is de laatste maanden 1 van mijn favoriete geworden haha. Ook natuurlijk, omdat hier mooie vooruitgang in zat :p.
 
Weer een beetje cardio gedaan (a.k.a. de belevenissen van Schwarzeneggertje in coronatijd). Eigenlijk best wel veel, zeker 3 uur op de mountainbike op pad geweest. De onverharde mountainbikepaden (´single track´) waren erg modderig geworden, met veel diepe plassen, niet leuk als je daar zoals ik niet van houdt.

Op weg naar de single track gedeeltes was ik in een dorp door rood licht gereden. Een man op een racefiets die daar wel voor ging wachten haalde me na een tijdje weer in en probeerde een preek af te steken, waarbij hij naast me wilde gaan rijden. Meteen korte metten mee gemaakt en gelukkig rotte hij inderdaad heel snel op.

Ik rijd tegenwoordig op een lichte enduro ('all mountain'), en op sommige van die mountainbikepaden moet je niet aankomen met een stuur dat breder is dan 65cm. Dat is namelijk precies de afstand tussen een groot aantal boompjes, waar je tussendoor moet. Mijn stuur is een whopping 80cm en dat vergt enig beleid en overleg. Gelukkig kan ik niet meer zo hard, vroeger bleven we zelfs met onze ingekorte sturen wel eens hangen als we een KOM probeerden te zetten. Er moest zelfs 1 keer een ambulance bijkomen. Tussen de 2 boompjes die het dichtst op elkaar staan van allemaal, kwam ik zelfs even tot stilstand, Daarna volgde een diepe plas die ik probeerde te ontwijken, maar toen viel ik bijna omdat ik met hele lage snelheid over een stronk reed die ik niet had gezien door de gevallen bladeren. Word ik opeens door een heel klein jochie op een voor hem veel te grote cyclocrosser ingehaald die wel overal tussendoor paste en verder (plassen, stronken) ook helemaal nergens last van had, Weer een illusie armer.

De consumptie van een tactisch in mijn achterzak meegenomen banaan zorgde er voor, dat ik niet op sterven na dood de weg terug hoefde te harken.
 
Word ik opeens door een heel klein jochie op een voor hem veel te grote cyclocrosser ingehaald die wel overal tussendoor paste en verder (plassen, stronken) ook helemaal nergens last van had, Weer een illusie armer.
Zoiets heb ik ook eens gehad, kort nadat ik in Canada was geweest ging ik naar de route in Bergschenhoek, mijn gedachten dwaalden af over het nut van een fullsuspension voor dat soort routes, komt er op een technisch stuk ineens een cyclocrosser voorbij. :D
 
Zoiets heb ik ook eens gehad, kort nadat ik in Canada was geweest ging ik naar de route in Bergschenhoek, mijn gedachten dwaalden af over het nut van een fullsuspension voor dat soort routes, komt er op een technisch stuk ineens een cyclocrosser voorbij. :D
In mijn geval was het ook nog eens een jongetje van 10 ofzo.
 
Back
Naar boven