MuscleMeat

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Denk jij dat dat meer met grootte en spiermassa te maken heeft dan gewenning/conditioneren?

Of dat juist doordat je meer spieren hebt je benen dat beter aankunnen?

Zou zoiets trainbaar zijn?
Ik heb altijd stevige benen gehad. Ik denk genetisch. Volgens mij heb ik gewoon meer fast twitch vezels in mijn benen.

Natuurlijk doe ik nu niet zo veel krachttraining. Maar echt kleiner worden doenmijn benen niet. Merk dat wel in mijn armen en chest, ik zie toch wat minder spiervolume daar. Voor mij is meer krachttraining nodig in mijn bovenlichaam dan onderlichaam. benen kan ik prima veel mee hardlopen en fietsen zonder dunne poten te krijgen.
 
Zo, vandaag niet gerend. Alleen een uurtje gewandeld en een kleine training met de dumbells

floorpresses, pullovers, diamond presses, bor, ohp. Geen benen, die krijgen morgen genoeg te doen.
 
Zo, vandaag niet gerend. Alleen een uurtje gewandeld en een kleine training met de dumbells

floorpresses, pullovers, diamond presses, bor, ohp. Geen benen, die krijgen morgen genoeg te doen.
Succes!

Ik ben hoopvol en nieuwsgierig.

Hoe laat kunnen we een tijd verwachten?
 
Ik heb altijd stevige benen gehad. Ik denk genetisch. Volgens mij heb ik gewoon meer fast twitch vezels in mijn benen.

Natuurlijk doe ik nu niet zo veel krachttraining. Maar echt kleiner worden doenmijn benen niet. Merk dat wel in mijn armen en chest, ik zie toch wat minder spiervolume daar. Voor mij is meer krachttraining nodig in mijn bovenlichaam dan onderlichaam. benen kan ik prima veel mee hardlopen en fietsen zonder dunne poten te krijgen.
Mijn benen worden veel dunner van hardlopen, dunner van fietsen en dikker van schaatsen.
 
Ik heb altijd stevige benen gehad. Ik denk genetisch. Volgens mij heb ik gewoon meer fast twitch vezels in mijn benen.

Natuurlijk doe ik nu niet zo veel krachttraining. Maar echt kleiner worden doenmijn benen niet. Merk dat wel in mijn armen en chest, ik zie toch wat minder spiervolume daar. Voor mij is meer krachttraining nodig in mijn bovenlichaam dan onderlichaam. benen kan ik prima veel mee hardlopen en fietsen zonder dunne poten te krijgen.
Ik heb geen idee of je vet% realistisch is, maar het is bij veel mensen (ik included) zo dat op je benen wel relatief veel vet blijft zitten. Hierdoor ogen ze al snel relatief groot. Toen ik jonger was (en geen krachttraining deed, enkel gewoon veel sporten (skateboarden, voetbal, basketbal, etc.) had ik ook altijd relatief grote benen dacht ik. Maar toen ik een keer echt moest cutten, merkte ik ook dat ik op de benen pas echt als laatste vet kwijt raakte.
 
Ik heb geen idee of je vet% realistisch is, maar het is bij veel mensen (ik included) zo dat op je benen wel relatief veel vet blijft zitten. Hierdoor ogen ze al snel relatief groot. Toen ik jonger was (en geen krachttraining deed, enkel gewoon veel sporten (skateboarden, voetbal, basketbal, etc.) had ik ook altijd relatief grote benen dacht ik. Maar toen ik een keer echt moest cutten, merkte ik ook dat ik op de benen pas echt als laatste vet kwijt raakte.
Ik heb ook geen idee. Maar ik kan op mijn benen die verschillende spieren en koppen van de quad goed zien zitten. Net geen veins in reliëf, maar je kunt ze door de huid zien zitten. Mijn benen hebben niet veel vet.

Denk zelf dat ik eerder op 15 % zit. Maar de metingen zeggen lager. Niet dat die zo accuraat zijn...vind het eerlijk gezegd ook niet zo interessant. Ik heb een six pack, ben redelijk gespierd, fit en sterk. Zie er op het strand prima uit. En dat vind ik voldoende.

Ga gewoon rustig verder met sporten, liften en gezond leven. Een goed lichaam is het resultaat maar niet mijn hoofddoel. Mijn hoofddoel is gezond zijn.
 
Timetrial mislukt. Het ging erg lekker, kilometer of 2,5 op 4:20.. maar ik moest dus 15 minuten en mijn buik rommelde al een beetje... laatste 1,5km een keer of drie moeten stoppen om de boel binnen te houden....later wel nog even viaduct gepakt met een hartslag van 183. Dan maar een goede intervaltraining....

Maar die 5 km onder de 21:00 moet wel mogelijk zijn. 20:00 is nog te veel gevraagd.

Over een week of twee zal ik nog eens opnieuw een poging doen. Zal tot die tijd rustig aan weer wat meer kilometers maken. Dan zal ik voor de lunch gaan en vooraf toch even extra goed naar de wc gaan....
 
Timetrial mislukt. Het ging erg lekker, kilometer of 2,5 op 4:20.. maar ik moest dus 15 minuten en mijn buik rommelde al een beetje... laatste 1,5km een keer of drie moeten stoppen om de boel binnen te houden....later wel nog even viaduct gepakt met een hartslag van 183. Dan maar een goede intervaltraining....

Maar die 5 km onder de 21:00 moet wel mogelijk zijn. 20:00 is nog te veel gevraagd.

Over een week of twee zal ik nog eens opnieuw een poging doen. Zal tot die tijd rustig aan weer wat meer kilometers maken. Dan zal ik voor de lunch gaan en vooraf toch even extra goed naar de wc gaan....
Je zou die lunch ook na het lopen kunnen doen?
 
Timetrial mislukt. Het ging erg lekker, kilometer of 2,5 op 4:20.. maar ik moest dus 15 minuten en mijn buik rommelde al een beetje... laatste 1,5km een keer of drie moeten stoppen om de boel binnen te houden....later wel nog even viaduct gepakt met een hartslag van 183. Dan maar een goede intervaltraining....

Maar die 5 km onder de 21:00 moet wel mogelijk zijn. 20:00 is nog te veel gevraagd.

Over een week of twee zal ik nog eens opnieuw een poging doen. Zal tot die tijd rustig aan weer wat meer kilometers maken. Dan zal ik voor de lunch gaan en vooraf toch even extra goed naar de wc gaan....
Lekker buiten gepoept?
 
Timetrial mislukt. Het ging erg lekker, kilometer of 2,5 op 4:20.. maar ik moest dus 15 minuten en mijn buik rommelde al een beetje... laatste 1,5km een keer of drie moeten stoppen om de boel binnen te houden....later wel nog even viaduct gepakt met een hartslag van 183. Dan maar een goede intervaltraining....

Maar die 5 km onder de 21:00 moet wel mogelijk zijn. 20:00 is nog te veel gevraagd.

Over een week of twee zal ik nog eens opnieuw een poging doen. Zal tot die tijd rustig aan weer wat meer kilometers maken. Dan zal ik voor de lunch gaan en vooraf toch even extra goed naar de wc gaan....
De snelheid is er, dat is een goed teken!

Er zijn vaak wel tips te vinden over hoe lang van tevoren je wat moet doen om de kans op dit soort incidenten te voorkomen.

Het heeft mij wel geholpen, ook mentaal.
 
Er zijn vaak wel tips te vinden over hoe lang van tevoren je wat moet doen om de kans op dit soort incidenten te voorkomen.

Het heeft mij wel geholpen, ook mentaal.
Nouja, ik wist al dat het niet ideaal was. Ook de wind vandaag is natuurlijk ruk voor een beetje een poging. Maar goed. Toch gewoon gegaan. Toch knap dat ik ongeveer hetzelfde resultaat heb gehaald met een stuk of 3 stops van +- 30 seconden tussendoor...

Volgende week een nieuwe poging.
 
Oké, vandaag voelde ik me best goed. Dus ik ging weg in de sneeuw, hagel en regen. Op mijn trailschoenen met het idee een km of 4 door het park te rennen.

Maar ik baalde van gisteren en voelde me goed. Dus na het park even gas gegeven. En mijn powermeter gaf aan dat ik aardig wat power gaf. Dus ik ben nog een minuut of 15 flink doorgelopen en uiteindelijk heb ik mijn power met dik 20% verhoogd. uiteindelijk 35 minuten gelopen waarvan 30 een mooie 6km met negative split, laatste km onder de 4:20. Zelfs een 10e plaats gehaald in een strava segment

Al dat trainen afgelopen maanden heeft dus wel zin gehad.

Nu lekker relaxen en straks een grote quiche bakken met courgettes, wortel, knoflook, brie, cashewnoten en heel veel knoflook.
 
Vandaag een rustig rondje op mijn nieuwe easy power (dat is toch wel weer een tikkie harder...pfff). Met 6 intervals/strides Erin. Merkte de inspanningen van afgelopen dagen wel. Best pittig. Maar een droge weg en een lekker zonnetje maakten veel goed.

9km in ongeveer 50 minuten inclusief rustige cooldown laatste tien. Daarna bij wijze van actief herstel 5km gewandeld in de zon. Nu goed eten en herstellen voldoende kcals verbrand voorlopig (1500)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gisteren wandelen en een dumbell workout.

Vandaag rustig rondje op nieuwe tempo. Kilometer of 5 om na de pittige loopjes dit weekend even te herstellen. Morgen weer een rustige dag met wat wandelen en een dumbell training. Donderdag weer rennen.
 
Weer een rustig dagje. Wat dumbells en een eindje wandelen. Morgen weer hardlopen.

Maak er een soort deload van deze week.
 
Back
Naar boven