XXL Nutrition

log Christian, papa van Yasmine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

 
Nog niet zo heel gek duur
 
Nog niet zo heel gek duur
Ja, ik vind het goed meevallen. Had de rode van 25 kilo ook al eens gekocht en echt goed. Ik had ook de zwarte echo van rogue en ze waren identiek. Tot op de miljardste van een milimeter. Rogue geeft het ook toe dat hun echo's uit China en niet uit Amerika komen, zoals hun andere schijven. Top schijven met een 88 a shore score. Ik heb liever wat zachtere maar die zijn momenteel nergens te vinden.
 

Koud, zonder opwarming eens getest of ik 1x 143,5 kon deadliften met de hex bar low grip.
2x15 en 2x20 pt essentials echo bumpers, plus rubber coated 2 x10, 2x5, 2x2,5 en 2x1,25 + de hexbar van 36 kilo.

Het ging verrassend vlot. Benieuwd wat ik nog zal deadliften met mijn nieuwe atx power bar MK die ik binnen 2 weken verwacht.

Zodra de incline benches van atx binnen komen bestel ik er eentje... Als ik op tijd ben.
 
en melding gekregen van Rogue Europe dat de RR bumpers beschikbaar waren. Ik ging eerst 2X20 kopen maar 4x10 leek me praktischer .Deze zijn zachter dan de echo's.
Benieuwd hoe ze gaan bevallen.
Binnen een weekje heb ik dus, in totaal in mijn bezit:
Rubbercoated van vps (super kwaliteit!, van een onverwoestbaar rubber.... fitness seller verkoopt net dezelfde onder een andere naam en echte aanraders)

2X10 2X5 2X2,5 2X1,25 = 37,5

Bumper plates

2X20 2X15 4X10 = 110

Barbell

20 = 20
Totaal : 167,5 kilo barbell included

183,5 Kilo hexbar included

Binnen 2 à 3 maand koop ik 2X20 er nog eens bij en dan stop ik met kopen. 2OO kilo deadliften, max 5 reps en dit dan onderhouden tot ik doodval.
 

Bijlagen

  • rogue rr plates.jpg
    rogue rr plates.jpg
    138,2 KB · Weergaven: 9
en melding gekregen van Rogue Europe

Binnen 2 à 3 maand koop ik 2X20 er nog eens bij en dan stop ik met kopen. 2OO kilo deadliften, max 5 reps en dit dan onderhouden tot ik doodval.
Met jouw trackrecord gaat dat niet lang duren :trollface:
 
Derde training (sinds herstart na 2 keer COVID en bijna jaar geen klote doen!)

Verrassend goede training, voor het eerst met de atx power bar.

10 min opwarming

bench press flat (moet spotters nog aan wall rack bevestigen dus voorlopig wat prutsen)

10 X 20 + 10 X SKULL CRUSHER EN 10 X CGBP
5 X 30 + 10 X CGBP
5 X 35 + 5 X CGBP
5 X 40 + 5 X CGBP
5 X 45
IK START HEEL LAAG OM DE OUDE SCHOUDERBLESSURES NIET WAKKER TE MAKEN; ik ga hier extreem traag opbouwen, elke maand niet meer dan 10 procent

squat (ging verrassend goed)

5 X 40 5PAUZED EN IK DENK ATG, FOR YOU TO JUDGE
5 X 50 IDEM
5 X 55 IDEM
5 X 60 DENK IK 5MOET VIDEO EENS CHECKEN

1 X 90 OM TE KIJKEN OF DAT ZOU LUKKEN EN GING REDELIJK VLOT
1 X100 NIET GEDAAN WANT NA UNRACKEN VOELDE IK DAT HET TE ZWAAR WAS
5 X 70 ATG DENK IK

DEADLIFT
5X70
3 X 90
1X127,5
DAN MET HEXBAR 1 X 147,5 5(VOELDE HEEL ZWAAR AAN)

DAARNA NOG een aantal oefeningen om de schouders en triceps te verstevigen en een paar keer op de bokszak gemept. Ik wou nog langer boksen maar de hond hoorde de klappen en begon te blaffen. Dus wellicht vanavond doen, als mijn vrouw thuis is.

85 min getraind, 600 kcal, niet slecht voor zo lang geen reet gedaan te hebben.

straks link naar video uploaden.

Binnen
 
Laatst bewerkt:
Ik denk er aan bench press gewichten zeer laag te houden, en veel oefeningen voor de schouder te doen tot de rotator cuff pijntjes volledig weg zijn. Heeft weinig zin om weer op te gaan bouwen met bench tot 110 kilo en dan merken dat de cuff dit nog niet aankan...
 
Zijn er niet ook dingen aan de uitvoering die je daarvoor moet verbeteren?
 
Zijn er niet ook dingen aan de uitvoering die je daarvoor moet verbeteren?
Hoe bedoel je?
Mijn bench techniek is redelijk goed.
De schouderproblemen zijn te wijten aan het feit dat die zwaar uit de kom is gegaan en jarenlang geen zware lasten dulde. En daarna was ik steeds te ongeduldig en ging ik te snel te zwaar. De borst en triceps kon het aan maar eens het te zwaar werd, 120 kilo, begon de rotator cuff weer pijn te doen. Dus eerst moet die sterker worden.
 
Ah ok ik dacht dat je last kreeg van de uitvoering maar uit de kom zijn geweest is een oorzaak op zich
 
Volledige training van 29 januari
 
Training 31 januari

Opgestaan om 9u00
Ontbijt: biefstuk, appelsien, 2 tassen muntthee, 1 tas koffie

Supp= preworkout 5150

start 12u30 ongeveer

opwarming: 10 minuten

Workout B

Front squat
5 x 20
5 x 40 vlot
5 x 45 vlot
5 x 50 vlot
5 x 60 voelde zwaar aan
5 x 60

bench press (heb de spotters nog niet op bench hoogte bevestigd dus dat is een beperkende factor)
5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 60 voelde zeer zwaar aan voor uit te halen. De press zelf voelde niet zwaar aan en de schouder protesteerde ook niet

deadlift
5 x 60 makkelijk
5 x 90 makkelijk
5 x 100 zwaar (rug voelde wat stijf aan)
5 x 100 idem
3 x 110 moet terug werken aan de "form"

barbell row
5 x 40 makkelijk
5 x 50 voelde zwaar aan vooral omdat ik vermoeid was door een zware training

lat pull down
5 x 40 makkelijk
5 x 50 een beetje zwaar
5 x 60 zwaar (toestel moet gesmeerd worden want verhoogde weerstand.
5 x 60 chin grip (traag uitgevoerd)

shoulder disc throw (ter versteviging schouder, vooral front deltoid)
superset 15 x 1,25/2,5/5 / 10 / 15/ 10 / 5 / 2,5 / 1,25

barbell curl
15 x barbell

duur training: 1u30 min
cal= 800 ongeveer

Conclusie: goede training. Iets te lang misschien.

Na training: 2 schepjes dextrose in 500 ml water

volgende training woensdag:
work out B : back squat / bench press / deadlift / barbell row / lat pull down / shoulder disc throw / barbell curl
 
Goeie clickbait titel voegt niets toe

ad hominem :trollface:
 
Bounce test
 
Gooi maar weer met je nieuwe spullen, agressieveling.
 
Ah ok ik dacht dat je last kreeg van de uitvoering maar uit de kom zijn geweest is een oorzaak op zich
Jup, de gewelddadige ex, Karim Bendjafar (190 cm en 160 kilo, vooral vet) van mijn zus vond het niet leuk dat ik haar hielp om haar spullen uit hun huis te halen. Met een mokerhamer sloeg hij twee keer naar mijn hoofd; Ik hield die tegen met mijn onderarm tegen zijn onderarm maar de massa en gewicht, snelheid... was zo groot dat bij de tweede slag de arm uit de kom ging. Of misschien heeft de hamer mijn schouder geraakt, dat kon ik zelf 2 min na de feiten me niet meer herinneren.... hij mikte naar mijn hoofd dus zijn bedoelingen waren duidelijk. Is nu 5 jaar geleden.... twee jaar was de schouder zo goed als onbruikbaar voor gewichten zwaarder dan 5 kilo... "revenge is a dish best served cold". Het parket klasseerde de zaak zonder gevolg....
 
Morgen eerst de houten j-hooks bevestigen zodat ik correct kan benchen.
Dan workout A

back squat

5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 x 70

Bench press
5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 55
5 x 60
heel traag opbouwen, me niet laten verleiden om de schouder traag maar zeker sterk genoeg te maken voor de road to 150

deadlift
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110

Barbell row
5 x 40
5 x 45
5 x 50

lat pull down
5 x 40
5 x 50
5 x 60

shoulder disc throw

barbell curl
5 x 20
5 x 22.5
5 x 25
5 x 27,5
5 x 30
 
Vrijdag misschien eens powerclean ter vervanging deadlift en squat?
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 x 60
5 x 55
5 x 50

Of misschien enkel een hele zware deadliftset en niks anders?
5 x 100
3 x 120
1 x 135
 
Back
Naar boven